de langzame soundtrack, ik luister hem nog één keer en zet dan de tv uit."wat een geweldige film he Chrissy" hoor ik vanaf mijn bureau. het is Matt. hij keek mee via Skype op mijn laptop."ja echt een goeie film" ik ga op mijn bureau zitten en kijk een beetje droevig naar Matt."nou het klinkt niet alsof je het een goeie film vond, is er iets?" ik keek Matt even aan, ik twijfelde of ik het hem moest vertellen. het kwam namelijk misschien een beetje raar over."en ga je nog wat zeggen? ik wacht wel hoor, maar niet lang ik moet morgen weer vroeg op voor voetbal" ik besloot het toch maar te zeggen, ik bedoel hoe erg kan het zijn." nou ik vindt die films allemaal hartstikke cool en de jongens erin zijn hot! nou ja meestal dan, maar het probleem is dat die dingen die erin gebeuren zo spannend zijn en echt iets wat je moet beleven! maar die dingen gebeuren nooit, hier is het altijd hetzelfde. ik weet niet eens wat ik moet doen in de vakantie" Matt bleef even naar me staren. hij dacht even na en lachte toen."wat is er zo grappig?" "ik kan je leven spannend maken" "en hoe wil je dat doen?" Matt stond op en liep naar zijn kast, wat trouwens een rommel was. hij haalde zijn hele kast over hoop."ha hebbes" hij liep terug naar zijn laptop, hij had een kistje bij zich."wil je weten wat hier in zit?" " wil ik het weten" vroeg ik twijfelachtig."ik weet zo'n beetje zeker dat ik je blij maak hiermee" "nou kom maar op dan" ik zat bijna op het puntje van mijn bureaustoel, en bleef kijken naar dat kistje wat Matt voor de grap expres heel langzaam open maakten. eenmaal open stond ik met open mond te staren naar wat er in zat. " Matt uuh het is enorm veel geld wat daar in zit, wat is je bedoeling?" "ik heb dit geld allemaal bij elkaar gespaard om met jou naar London te gaan, verassing!" ik wist even niet wat ik moest zeggen, en dat zei ik dus ook maar."Matt ik weet niet wat ik moet zeggen" "je hoeft ook niks te zeggen, ik wil alleen weten of je mee gaat" "ben je gek, hoe kan ik hier nou nee tegen zeggen!" ik was zo blij dat ik mijn muziek keihard aanzette terwijl de rest van de familie gewoon lag te slapen. maar dat kon me niks schelen! want ik ging naar London! de stad van mijn dromen.
eenmaal bij de haven met Matt
"Matt ik vindt dit echt zo spannend! wie weet wie we daar allemaal tegen komen in London!" "misschien wel Orlando Bloom, of Logan Lerman, of misschien wel One Direction!" ik stond op springen, maar Matt die stond er een beetje droevig bij. "Matt? wat is er?" "ik.... ik.....uuh....ik kan niet mee!" "wat, hoe bedoel je dat nou weer? ik raakte een beetje in paniek. hoe kan hij nou zeggen dat ie niet mee gaat?" Chrissy dit is jou droom reis. ik ben daar geen deel van" "wat zeg je nou, je bent mijn beste vriend je hoort mee te gaan, zo gaat dat" ik zag Matt heel moeilijk kijken, en volgens mij had hij zelfs tranen in zijn ogen."ik wil niet mee Chrissy" "je wilt niet mee?" ik schrok hier een beetje van en ik vond het ook helemaal niet leuk dat hij dit zei." nou dat je niet wilt veranderd de zaak wel" Matt pakte mijn hand en gaf me het geld, hij gaf me zelfs meer dan ik nodig had. hij keek me aan." dit is jou kans om je droom waar te maken ik zit alleen maar in de weg. ik wil dat je gaat, met heel mijn hart maar je moet echt zonder mij gaan" " nou als dat is wat je wilt" " ja dit is wat ik wil" "nou oke, je moet me één ding beloven" " wat je maar wilt!" ik kon mijn tranen niet binnen houden en zonder dat ik het wilde gooide ik het eruit." beloof me dat je zo vaak mogelijk iets van je laat horen" "dat beloof ik!" hij legde zijn hand op mijn wang en gaf me een kus op mijn voorhoofd."nou kom op je moet gaan anders mis je de boot" "ja uuh oke dan ga ik maar he" ik gaf Matt nog één laatste knuffel en liep toen richting de boot. eenmaal op de boot voelde ik me vrij! de boot ging vertrekken, en Matt was al naar huis. tenminste dat dacht ik."Chrissy!!" het was Matt hij kwam schreeuwend door de menigte die op de haven stond. ik keek naar hem hij wilde wat zeggen maar ik verstond het niet." Chrissy!! ik hou van je" "wat?" "Chrissy!! ik- hou - van - jou!!" gelukkig hoorde ik het maar het was te laat om hetzelfde terug te zeggen, hij kon me allang niet meer horen. snel pakte ik mijn telefoon en belde hem gelijk op. de telefoon ging over, het duurde lang voor hij opnam."hey Matt, ik hou ook van jou" ik hing gelijk weer op anders had ik geen beltegoed meer om met hem te bellen in London. ik zwaaide nog een laatste keer naar hem. dat was het dan ik ga nu een half jaar naar London en ik zie Matt dus ook een half jaar niet meer. die gedachte maakte me droevig. dat veranderde als snel toen ik dacht aan wat ik allemaal ging beleven in London.
JE LEEST
Just this choice
RomanceChrissy haar droom is om op avontuur te gaan. haar vriend matt weet hoe graag ze dat wilt en trakteert haar op een vakantie naar London samen met hem. bij de haven besluit Matt niet mee te gaan. eenmaal in London zit het niet mee voor Chrissy, totda...