De volgende ochtend werd ik rond 12 uur wakker. Ik stond op en deed me dagelijkse routine. Daarna liep ik naar beneden om te gaan ontbijten. Ik zag dat alleen Mo er was, en verder niemand. "Waar is iedereen?" Vroeg ik. "Mama en papa zijn boodschappen gaan doen, en Dina is mee" antwoordde hij. "Oh oke" zei ik terug. Ik liep naar de keuken en zette alvast de waterkoker aan. "Mo heb je al ontbeten?" Riep ik. " nee, nog niet" riep hij terug. "Oke dan" antwoordde ik. De waterkoker was klaar dus ik maakte thee, ne3ne3 thee natuurlijk. Ik bakte wat eitjes, verwarmde brood en deed alles op een dienblad. Ik pakte als laatst een bord en olie. Mmm, dit is heerlijk dacht ik in mezelf. Toen alles erop lag liep ik naar de woonkamer en legde de dienblad op tafel. "Bismillah" zeiden we en begonnen te eten. Paar minuten later hoorden we deur opengaan en kwamen mijn ouders en dina binnen. "Salaam" zei ik. "Wa aleikom salaam" antwoordde mijn ouders. Dina hielp mijn ouders met de boodschappen opruimen, dus ik at verder. Na het eten ruimde ik alles op en liep naar boven. Op dat moment ging de bel. "Leila doe de deur open" riep Mo. *zucht* "jahaa" riep ik terug. Ik deed de deur open en zag een vriendelijke vrouw met hoofddoek staan. "Salaam wa aleikom" zei ze. "Wa aleikom salaam" antwoordde ik terug. "Ik woon hiernaast en wilde jullie deze taart geven, omdat jullie hier nieuw zijn komen wonen" zei ze. En ze reikte de taart naar me uit. "Aah shokran gelti, wat lief van jullie" zei ik tegen haar. "Wilt u misschien binnenkomen voor een kopje thee?" Vroeg ik haar. "Ehm.." Kom maar hoor, mijn moeder is er ook haha" zei ik er nog bij. "Yallah isgoed" zei ze dan toch uiteindelijk. We liepen naar binnen en namen plaats op de bank. "Ik roep even mijn moeder erbij, wacht even hoor" zei ik en liep naar boven. "Mama, de buurvrouw is hier beneden. Ze heeft een taart gegeven, kom naar beneden thee drinken" zei ik tegen mijn moeder. "Waga waga, ik kom er aan." Was haar antwoord. Ik liep weer naar beneden en zei dat mijn moeder er zo aan komt. "Dat is goed hoor" glimlachte ze. "En, hoe bevalt het je hier?" Vroeg ze. "Ja, het is even wennen, maar dat komt vast goed" antwoordde ik. "Insha Allah" zei ze. Toen kwam mijn moeder binnen. "Salaam wa aleikom. Sorry voor het wachten, ik was nog even aan het opruimen" zei mijn moeder. "Wa aleikom salaam, haha me3lish. Dat is te begrijpen toch" antwoordde ze. Mijn moeder gaf haar de gebruikelijke 4 kusjes en ging naast haar zitten. "Ik ga even thee zetten" zei ik en liep naar de keuken. Nadat de thee klaar was, pakte ik nog wat koekjes en deed ze op een bord. Vervolgens liep ik naar de woonkamer en legde alles op tafel.
JE LEEST
De verhuizing
RandomLeila is 17 jaar en woont in Amsterdam. Wanneer haar vader een nieuwe baan krijgt, moet ze verhuizen naar Rotterdam. Ze gaat naar een nieuwe school dus betekent dat ook nieuwe mensen. Helaas is Rotterdam anders dan Leila zich had voorgesteld..