#2 Dragostea-Simptomul fara leac

3.2K 99 14
                                    

Dragostea este cel mai puternic sentiment pe care o persoana il poate simti. Dragostea se poate manifesta fata de familie, prieteni, divinitate, animale, obiecte, patrie, frumos, arta sau pentru parteneri romantici (persoane de sex opus).
Sa vorbim despre dragoste pentru un partener romantic. Aceasta poate fi de 11 feluri:

1. Dragostea platonica -> este cea mai simpla iubire. Se manifesta printr-o simpatie fata de celalalt si apare in copilarie, uneori in adolescenta. Toti traim o asemenea dragoste. Este atunci cand ne dam seama prima data ca ne este dor de cineva.
2. Dragostea la prima vedere -> este cea mai puternica dragoste si cu foarte multi fluturasi in stomac. Acest tip de dragoste ti-o amintesti toata viata si simti ca nu poti trai fara ea. Prima data cand vi se intersecteaza privirile simti cum ,,trece trenul peste tine".
3. Dragostea tinuta secret -> este o dragoste chinuitoare, atunci cand iubesti o persoana dar nu ai curajul sa-i spui. Este aproape sau la fel de puternica ca dragostea la prima vedere.
4. Dragostea neimpartasita -> este cea mai dureroasa dragoste prin care trecem cu totii macar o data in viata. Este genul de dragoste care raneste, cand stii ca iubesti o persoana nebuneste dar acea persoana nu-ti intoarce sentimentele.
5. Dragostea obsesiva -> multi experimenteaza o asemenea dragoste distructiva, cand te simti complet dependent de partener si complet pierdut si neajutorat fara el.
6. Dragostea egoista -> este acel tip de dragoste cand partenerul te iubeste dar tu te iubesti tot pe tine insuti.
7. Dragostea de tip ,,Ooo, ce dragut!" -> este atunci cand intalnesti o persoana si te comporti cu ea de parca ar fi un catelus pufos. Iubitorii de animale trec prin o asemenea dragoste. Poate dura cateva minute sau maxim cateva zile.
8. Dragostea pentru cineva de acelasi sex cu tine -> Mda, aici nu mai explic, trecem peste.
9. Dragostea coplesitoare -> cand te uzi complet in prezenta persoanei iubite sau atunci cand te imbratiseaza si simti ca te topesti. Este o dragoste cu multa atractie si devotament.
10. Dragostea romantica -> este acel tip de dragoste cand totul ti se pare a fi frumos, orice te bucura si abia astepti sa iti revezi partenerul. Aceasta dragoste, din pacate, dureaza cateva luni sau maxim un an.
11. Dragostea neconditionata -> este acea dragoste, impartasita in care decizi sa ramai impreuna pentru totdeauna cu partenerul si sa-i ierti absolut orice greseala. Este cel mai greu tip de dragoste, foarte greu de ajuns.

Excluzand 8, nu-i asa ca va regasiti in aceste tipuri de dragoste? Da, sunt sigura ca da, si eu ma regasesc complet intr-una dintre ele. Nu conteaza ce varsta aveti, dragostea nu are varsta si este singurul simptom fara leac. Dragostea nu are tratament. Unele persoane iubesc mai devreme, unele mai tarziu. Incepi sa iubesti atunci cand te maturizezi si nu exista persoana pe acest pamant care sa nu iubeasca, este imposibil acest lucru, oricat de rece ar fi acea persoana, toti ne indragostim la un moment dat, este ceva pur lasat de la Dumnezeu.

In poza de la media este un trandafir rosu ce simbolizeaza iubirea.
Cam atat am avut de scris in acest capitol. In urmatorul capitol va voi vorbi despre ,,Prima experienta din viata-Prima iubire", un subiect complicat pe care il voi dezbate destul de deslusit. Va doresc o seara minunata!

Totul despre psihologieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum