♥Chapter 20♥

1K 60 4
                                    

AUTHOR POV

Senyuman terus terukir di bibir Sera..Sejujurnya dia masih merasa seperti sebuah keajaiban apabila dirinya sekarang sudah bertukar status daripada seorang single kepada taken..

"Arghhhhh!!! Please katakan ini semua mimpi!! Please Please Please!!!" Jerit Sera sambil melompat-lompat di atas katil..

"Arghhhhh!!!! HAHAHAHHAHAHAA!" Jerit Sera lagi tapi kali ini beserta tawa pulak..

Drrtt drrrtt

Sera terus menoleh ke arah iPhonenya yg diletakkan di atas meja lampu yg berada di sebelah katilnya..

From:My Micheosseo Sunbae

Chagi!! Esok kita pergi sekolah sama-sama ne? Oppa amek chagi nanti..Bye my lovely hoobae!! Sweet dream,sleep tight and don't miss me because i always in your heart..Hahaha..

Senyuman Sera terus mekar tatkala membaca isi pesanan ringkas yg dikirim oleh Chanyeol..Dengan senang hati, tangan Sera laju membalas pesanan itu kerana tidak ingin orang di sana tertunggu-tunggu..

To:My Micheosseo Sunbae

Ne..I will wait for you to come in my dream..Saya harap Park Chanyeol yg datang dalam mimpi saya tu tak CAPANG!!!

Selepas membalas, Sera terus mematikan iPhonenya kerana dia tahu sebentar lagi Chanyeol pasti akan membalas ataupun menelefonnya kerana tidak puas hati..

Tok tok

Ketukan di pintu mematikan lamunan Sera seketika..Dia menoleh ke arah pintu biliknya yg tidak dikunci..

"Masuklah..Tak kunci pun pintu.." laung Sera dari dalam biliknya..

"Sera esok omma nak pergi Japan tau dengan appa.." ucap Mrs.Choi lalu duduk di sebelah anaknya..

"Okayy omma pergi berapa lama?" Soal Sera..

"Seminggu je..Tu pun sebab anak kawan omma kawin kat sana..Kalau nak ajak Sera mestilah Sera tak nak kan..Sera okay tak duduk kat rumah sorang-sorang ni?" ujar Mrs.Choi sambil menatap anaknya..

"Sera okay je duduk kat rumah sorang-sorang..Kalau Sera bosan kan ada Minyoung yg boleh teman.." pujuk Sera lalu memeluk tubuh ommanya dengan sangat erat..

"Humm okaylah kalau Sera dah cakap macam tu..Dah pergilah rehat omma nak layan drama lakonan namjachingu omma dulu.." jawab omma dengan senyum gatalnya..

"Namjachingu? Oh ni mesti scandal appa kan?" Soal Sera yg melayan telatah ommanya itu..

"Of course lah..Dah lah bye bye sayang.."

"Hmm bye bye too omma.."

Selepas Mrs.Choi hilang dari pandangannya, Sera terus menarik keluar sebuah buku diari miliknya dari dalam laci..Buku diari ini ialah buku diari yg baru dibelinya pada petang semalam..Bukunya yg dahulu sudah lama hilang sejak dia tinggalkan di rumahnya sebelum dia berlepas ke London..

Dear Diary,

Do you believe in Miracle? Haha mungkin macam pelik but now i am officially taken..Chanyeol Sunbae yg garang macam singa tu sekarang dah tak garang dah and now dia dah sweet macam gula-gula..Sometimes we can't predict what will happen in our future life and yeah i think this is so unpredictable..No matter how hard i try to erase that love but we still can't know anything about fate..

Sera tersenyum selepas selesai menulis..Sungguh tuhan memang selalu dengar apa yang selalu dia impikan..Bayangan Chanyeol yang tersenyum selalu bermain di fikirannya..Dia berharap cinta dia dan Chanyeol akan terus mekar..

*****

Chanyeol berjalan dengan langkah yang sungguh tergesa-gesa..Hari ini dia terbangun lambat dan akhirnya Sera terpaksa pergi ke sekolah seorang diri.Langkah Chanyeol terhenti apabila matanya dapat menangkap susuk tubuh orang yang sudah dicarinya sedari tadi..Chanyeol melangkah dengan tenang ke arah Sera yang sedang duduk di bangku kosong di bawah pokok..

"Annyoeng dear love.." ucap Chanyeol perlahan di telinga Sera..Tetapi malangnya Sera tidak menoleh sedikitpun ke arah pemilik suara tersebut..

"Chagiyaaa~~~" rengek Chanyeol apabila dirinya tidak dihiraukan oleh si gula-gula hati..

"Nak apa?" Soal Sera dengan suara yang sangat dingin..

"Mianhea tak dapat hantar tadi..Tadi tiba-tiba ada hal urgent..Sorry okay chagi?" Pujuk Chanyeol sambil mengedip-ngedipkan matanya..

"Awak tahu tak kalau hari ni adalah hari yang paling malang sekali dalam hidup saya?" Tanya Sera dengan mata yang sengaja dibesarkan..

"Tak..." jawab Chanyeol polos..

"Ish..Cakap je lah tahu..Okay kita ulang balik..Awak tahu tak kalau hari nk adalah hari yang paling malang sekali dalam hidup saya?" Soal Sera sekali lagi tapi kali ini wajahnya penuh dengan penghayatan..

"Tahu.." balas Chanyeol dengan wajah polosnya lagi..

"Kalau tahu dah jangan tanya lagi..Saya nak masuk kelas dulu..Annyoeng dear future husband.." ujar Sera dan terus berlalu dari situ meninggalkan Chanyeol yang terpinga-pinga..

"Susah jugak ea kalau dapat yeojachingu yang tak betul ni.." ucap Chanyeol sambil menggeleng-gelengkan kepalanya..

*****

Tamat sahaja waktu persekolahan, Chanyeol terus mengajak Sera untuk makan di Cafe yang biasa dikunjunginya..Keadaan di dalam Cafe itu agak ramai dek kerana sekarang adalah waktu makan tengahari jadi tidak hairanlah Cafe itu penuh dengan ragam manusia dari pelbagai lapisan umur..

"Chagi.." panggil Chanyeol lembut..Sera yang sedang asyik memerhatikan keadaan Cafe itu terus memandang ke arah Chanyeol tanpa kata..

"You look so beautiful today darling.." tutur Chanyeol dengan bahasa Inggerisnya yang sengaja dibuat sefluent mungkin..Tetapi apa yang diharapkan Chanyeol berbeza dengan apa yang berlaku..Dia fikir selepas dia mengatakan pick up line yang menggelikan itu, pasti Sera akan blushing dan tersenyum tetapi-

"Awak memang sengaja nak sakitkan hati saya kan..Awak jangan nak sindir saya lah Chanyeol..Saya tahu lah awak sebenarnya nak cakap yang bau badan saya ni busuk kan..Mentang-mentanglah pagi tadi saya tak sempat nak pakai deodorant dengan minyak wangi..Lepastu awak boleh lagi nak puji saya ni cantik? Saya tahu lah bedak saya dah luntur and rambut saya pun macam hantu Sadako tapi tak payah lah nak sakitkan hati saya.." ungkap Sera berang..Beberapa pasang mata juga terarah ke arah mereka berdua..

"Sera apa awak cakap ni..Adoii saya tak sindir awak pun lah sayang..Walaupun bau ketiak awak hapak tapi saya masih sayangkan awak..Takmo majok-majok okay?" Pujuk Chanyeol lalu mengedip-ngedipkan matanya..

"Ingat comel ke PARK CAPANG!!!" Jerit Sera dan alhasil mereka berdua dibaling dengan roti oleh seorang wanita yang berada di sebelah mereka dek kerana suaminya tercekik roti yang disebabkan oleh jeritan maut Sera itu sendiri..Itulah padahnya jika suara si Sera obses sudah kembali..Hahaha..

TO BE CONTINUED...

I'M SO SO SORRY FOR MY LATE UPDATE..ACTUALLY THIS STORY IS ABOUT TO END SO I WILL UPDATE THE LAST CHAPTER AS SOON AS I CAN..BY THE WAY PLEASE GIVE A LOT OF LOVE FOR MY THIRD STORY "MY TROUBLEMAKER PRINCESS" WHICH IS LAY FANFICTION..THANK YOU GUYS FOR ALWAYS LOVING THIS SILLY STORY..

FLYING KISS FROM CHANYEOL'S WIFE..

SUNBAE!! I Love You [Chanyeol FF]Where stories live. Discover now