6 Tahun kemudian.
Athilia menyambung pengajiannya untuk mencapai cita citanya.
Ops lupa masa di tingkatan 3 dia mendapat 8A (Straight A) Alhamdulilah dia mendapat hadiah dari kedua ibu bapanya ialah iphone 5 , Dan spm ? dia dapat berapa ya dia dapat 9A dan 1B biologi :( ..Tapi Athilia redha dan bersyukur dengan keputusan yang dia dapat.Ibu bapa Athilia memberi laptop jenama Lenovo untuk Athilia ,mereka tahu laptop itu sangat berguna untuk Athilia .
Kemudian dia menyambung pelajaranya di universiti sains malaysia (USM) mengambil kursus medic , Untuk mencapai cita citanya sebagai doktor atau nurse.
Alhamdulilah Athilia mendapat segulung sijil diploma setelah 3 tahun.
Sekarang dia mengambil sarjana muda.
**********************************
Keletup keletup
bunyi jari Athilia dibengkokkan , dia memicit kepalanya setelah 2 jam menghadap laptop untuk siapkan assignment.
"Fuh nak solat , kemudian tidur sekejap dan Sambung balik "Athilia menekan punat di laptop supaya save kerja yang sudah dia buat.
Seusai solat, Kaki Athilia baru hendak menuju ke katil.
Tok tok
kedengaran seseorang mengetuk pintu.
"Ibu ni , Boleh ibu masuk" Tanya ibu di luar pintu.
"Ouh ibu ,masuklah tak kunci pun" Balas Athilia yang sudah duduk di atas kerusi belajarnya.
"Kakak buat apa tu " Tanya ibu.
"Ouh baru lepas solat tadi buat assignment"
"o" Ibunya membuat mulut O.
"Kakak sekarang umur kamu berapa ?" Tanya ibu nada menyindir.
Athilia berkerutkan kening "Dah kenapa ibu ni"Tanya hati Athilia.
"21, Kenapa ibu?"
"Ouh ibu rasa macam nak menimang cuculah adik adik kamu semua dah besar dah sekolah menengah ,Ibu rasa bosan lah duduk rumah takde kawan Abah kerja balik petang kamu juga begitu "Ibu membalas membuat nada sedih.
"hah ? ibu biar betul nak menimang cucu ? Kakak baru 21 kot " Balas Athilia nada terkejut tangan garu kepala yang tidak gatal.
" Alah takkan kamu tak ada calon ?"ibu menjungkitkan sebelah kening.
"Takde lah ibu , anak ibu nie mana ada orang berkenan " balas Athilia senyum sinis.
"kalau macam tu , takpe biar ibu cari , Pasal Kahwin jangan risau lepas kamu habis belajar nanti kahwin lah , Alah kamu ni macam tak kerja pulak kamu kan ada gaji kerja partime kamu tu .Hehe" Ibu senyum menampakkan gigi palsunya.
"Ek , ibu gaji tu kan buat perbelanjaan belajar " Balas Athilia.
Mereka berpandangan kemudian ibunya tergelak.
"Kenapa ibu gelak ?"
"Kamu ni lawak lah ,Kalau cakap pasal kahwin macam macm alasan kamu "
"Iyalah ibu ,ibu sahajalah pilih , Calon ibu bapa nie kan terbaik kata orang " Athilia berkata kemudian gelak.
" Nanti ibu cari kamu jangan lari " Ibu bercakap kaki menuju keluar bilik Athilia.
"Iyalah ibu"Athilia bercakap kemudian tergelak.
#########################
Sorry kalau bab ni tak best . Adakah ibu Athilia akan betul betul mencari calon suami untuk Athilia sedangkan dia belum habis pengajiannya.?
YOU ARE READING
Ex Crush aku , Pengapit lelaki aku?!!
Ficção AdolescenteCinta Athilia pada iqmal tidak pernah pudar sampai dia terpaksa berpindah sekolah. Pertemuan yang tidak dirancang Athilia berjumpa dengan crush dia pada zaman sekolah, Iqmal .Cinta Athilia kembali berputik .Adakah perkahwinan dia dengan faqeeh akan...