'Ally?'
'Ja mam' riep ik terug terwijl mijn moeder in de kamer verscheen. 'Gelukkige 15de verjaardag!' zei ze vrolijk terwijl ze me drie kusjes gaf. 'Mam, het is ochtend ik wil slapen.' zei ik met een ochtend humeur. 'Lieverd, het is al 1 uur in de middag. Maak je klaar, straks komt de familie.' zei ze lachend.'Ugh' kreunde ik terug. Ik heb geen zin in familie die langs komt. Ze zeggen toch alleen maar het zelfde. Wat ben je groot geworden of hoe is het op school. Pfff. Met een zucht stond ik op en ging douchen. Na een heerlijke warme douch droogde ik me af en kleedde me aan. Ik deed mijn haren in een staart en wandelde de trap af naar beneden. Ik was nog maar net beneden toen de deurbel ging. Mijn moeder deed de deur open en mijn twee nichtjes vlogen rond mijn nek. 'Gelukkige verjaardag Ally' zeiden ze giechelend in koor. Ze waren zo schattig. Ze zijn 6 jaar oud en een tweeling 'Liene en Jolien' riep tante camilla. 'Wees een beetje rustig, Ally is pas wakker.' zei ze terwijl ze naar me glimlachten. 'Nu alleen nog wachten op oma.' zei mama. Ik had best wel een goede band met mijn oma. Ze vertelde altijd verhalen over tijdreizigers die naar het verleden reisden om zo hun geliefden terug te zien. Ze vertelde zelfs dat ze zo opa terug had ontmoet. Mijn moeder vond het flauwe kul maar ik vond het wel romantisch. Daar ging de bel. 'Dat zal oma zijn.' zei tante camilla. Inderdaad het was oma. 'Pakjes tijd!' riep Jolien. Van mijn moeder en tante samen kreeg ik een nieuwe fiets. En van oma kreeg ik een ketting met een blauw grijze steen in. 'Het is een eeuwen oude ketting dat al eeuwen in onze familie zit. Een van onze voorgangers heeft hem ooit op een magisch strand gevonden en droeg dat op haar huwelijk. Sinds dien slaat de ketting altijd een generatie over dus je krijgt deze ketting altijd van je oma. Er bestaan een legende dat zegt dat deze ketting bloed van een draak bevat, een schub van een zeemeermin en een haar van een engel. Ze zeggen dat je ermee door de tijd kan reizen.' zei oma met een knipoog. 'Ally, weet je nog toen ik je ooit een oud boek heb gegeven op je 10de verjaardag? Daar staat de legende in.' legde ze uit. 'Genoeg met die sprookjes het is tijd voor taart.' Onderbrak ze oma. Toen iedereen weg was zocht ik het boek waar oma het over had. Na een halfuurtje zoeken vond ik het, wat was mijn kamer toch een puinhoop. Ik blies het stof van het boek af en deed het open. Ik begon te lezen. Waarschuwing, tijd, tijd en tijd dat is het belangrijkste. Laat je niet meesleuren of je zal er voor altijd blijven. Er stond in dat als je naar het verleden gaat je jezelf kan tegen komen. Jullie lijken niet op elkaar en jullie karakter is compleet verschillend. Sommige mensen reisden er heen om een overleden vriend of familie lid terug te zien. Andere reisden erheen om mensen terug op het goede pad te zetten. Iedereen deed het om een andere reden. Las ik aandachtig. De gene die je het meesten haat heeft de zelfde geheimen en kan je helpen maar wees voorzichtig wie je vertrouwt... Mijn ogen werden droog en ik begon te gapen. Ik deed het boek toe en deed mijn pyjama aan. Ik branden een kaarsje aan de foto van mijn vader. Hij stierf exact 15 jaar geleden... Hij heeft me dus nooit gezien...Ik mis hem wel ook al heb ik hem nooit gekend. Zou ik hem maar is kunnen ontmoeten... Wie weet misschien. Volgens het boek is het mogelijk... Met die gedachten viel ik in slaap..
-----------------------------------------------------
Heyyyy,
Hoe vonden jullie het tot nu toe? Het volgende hoofdstuk word spannender...
Bye bye iedere week komt er een nieuw hoofdstuk (meestal toch )
Vote
Comment en deel!!!
❤
JE LEEST
In love with Time?
RomanceReizen tussen verschillende tijden kan soms gevaarlijk zijn. In dit geval leek het eerst onschuldig maar het word gevaarlijker met de minuut. Ally's besluit staat vast, of dat de juiste keuze is? Stevie's en Ally's relatie staan onderdruk door tijd...