My Friend Is Vampire
Ep 19
"Chingu~ *kata jungkook dengan sebak* . V berasa hairan dengan percakapan jungkook . "Apa kau cakap? . "Aku kawan rapat kau time kecik dulu , tak akan kau tak ingat? Aku jeon jungkook , cuba kau ingat *kata jungkook* . v mememajamkan mata nya dan cuba ingat pada zaman silam nya . Dia ingat balik zaman dia bermain bersama dulu . Dia melihat muka jungkook hampir sama dengan muka sahabat nya . "Aku dah ingat*kata V* . "Aku pindah US umur 5 tahun *kata jungkook* . "Dia betul~ maknanya dia.... *kata v di dalam hati* lalu V memeluk jungkook dengan kuat . "Aku rindu kau~ *kata V sambil mengganglirkan air mata* . "Aku pun~, dah lhaa jum turun , nanti cikgu marah pulak *kata jungkook* . "Naee ~
Berkumpul Part
V dan jungkook turun dari tangga dan berkumpul bersama cikgu . Tidak lama kemudian kai dan kawan² sampai di hadapan cikgu . "Datang pun kamu bertiga , ingat taknak bangun *kata cikgu* . "Maaf kan kami cikgu *kata baek* . "Hrmm dah² , okayhh semua ikut cikgu naik bas dan kita akan sarapan di luar dan selepas sarapan kita akan jalan² . Mereka semua ikut belakang cikgu hingga sampai di hadapan bas .
SKIP
"Sedap betul sarapan dekat sana *kata s.coups* . Tidak lama kemudian bas berhenti . Mereka semua turun dari bas dan bediri di hadapan cikgu . "Okayhh kamu semua boleh berjalan² atau nak beli apa² di kawasan ini dan sekarang pukul 12:00 kita akan berkumpul di sini pada pukul 2:00 , semua paham? Hrmm okayhh kamu semua boleh pergi . Lalu mereka semua bersurai . Kai , baekhyun dan sehun berjalan bertiga untuk mencari apa yg ade di kawasan ini . "Ehh korang naik air tak? kalau nak aku boleh belikan *tanya sehun* . Okayhh jugakk , kalau mcm tu aku dengan kai tunggu dekat kedai sana *kata baek* . Mereka berdua pergi kedai baju yg berdekatan . "Wahh cantik jugak baju ni*kata baek di dalam hati* . "Ehhh baek mana kai? *tanya sehun yg baru sahaja sampai* . "Ehh tadi bukan dia dekat belakang aku ke? *kata baek dengan pelik* . "Jom lhaa cari dia . "Jom²*jawab sehun* . Mereka berdua mencari kai sampai bertemu dengan mark dan yg lain . "Korang nampak kai tak? *tanya baek* . "Kitorang tak nampak langsung *jawab mark* . "Cuba korang cari dekat sana *kata jungkook sambil menunjuk dengan jari nya* . "Hrmmm okayhh~ . Mereka mencari begitu lama tetapi tidak jumpa dengan kai . "Mana lhaa dia? *kata baek* . "Tu lhaa tempat ni dah lhaa besar *keluh sehun* . Dah lhaa "jom balik nanti kita cakap dengan cikgu pasal kai *kata baek* . Mereka berdua berkumpul di tempat yg cikgu tetap kan , senua sedang berkumpul tetapi kai tiada di situ lagi . "Mana kai? *tanya taeyeon sebaik sahaja sampai bersama kawan² nya* . "Tak tahu lhaa dia pergi mana*jawab sehun* . "Tadi waktu korang tengok baju aku duduk dekat kerusi sebelah kedai tu , lepas itu aku nampak kai tengah cari benda dekat kedai . Aku ingat nak panggil tapi yoona dah panggil aku *kata bomi yg terdengar perbualan mereka* . "Korang!! . Mereka semua menoleh kenarah suara itu dan melihat kai sedang belari ke arah mereka . "Yakk kai kau pergi mana tadi? *tanya sehun* . "Aku beli barang je tadi hehe*jawab kai* . "Ishh kau ni , dah lhaa jom cikgu dah panggil tu *kata baek* . Mereka semua pergi ke arah cikgu dan naik ke dalam bas .
FLASHBACK KAI
Kai melihat baekhyun sedang memilih baju . Kai berjalan ke hadapan tanpa menghiraukan baekhyun ,
SKIP Hotel Part
Pada jam 7:00 p:m mereka sampai di hotel . Mereka senua bediri di depan cikgu kerana cikgu mahu berkata sesuatu . "Esok pukul 6:00 pagi cikgu nak kamu semua bangun dan berkumpul di sini . "Kenapa pulak cikgu? *tanya mark* . "Kamu dengar sahaja cakap cikgu , nanti makan malam pastikan kamu turun *kata cikgu lalu semua org bersurai dan masuk ke dalam bilik* .
Room 3
Mereka semua sedang tidur apabila habis makan malam . Kai memejamkan mata nya dengan perlahan , dia hanya melihat sekeliling nya gelap dan tiba² "hahahahaa *suara yg selalu di dengar oleh kai* . "Hahaha kai akan lenyap hahahha! Kai menutup telinganya kerana tidak sanggup mendengar suara itu . "Kau akan lenyap kai , kau akan lenyap! Hahaha!! . Kai membuka mata nya dan menutup telinga nya tiba² mata nya bertukar menjadi merah dan gigi taringnya mula keluar , dengan tidak sengaja kai bertukar menjadi vampire . Baekhyun terbangun dengan tidak sengaja dan melihat kai sudah menjadi vampire . Dia segera keluar dari tidur nya dan berdiri jauh daripada kai . "Kai..kai.. ni aku baek kawan kau , kau dah kenapa ni? *tanya baek dengan takut* . Kai dengan perlahan mendekati baek tiba² "hahahhaha! Kau akan lenyao buat selama-lamanya! Haha *suara itu datang dari kepala kai* . kai tidak tahan dengan suara itu terus memegang kepala nya bagaikan dirasuk . Kai memegang badan baek dan melontar ke diding . "Kai..kai apa kau nak... kaii ! Pakk! *kata² baek terhenti apabila dilontar ke dinding* . Sehun yg mendengar bunyi terus terjaga dan melihat baekhyun berada di dinding . "Kaii! *jerit sehun* . Kai melihat sehun terus pergi ke arah pintu dan keluar dari situ . Sehun yg melihat baek terus bertanya . " weyhh kau okayhh ke tidak? *tanya sehun* . Baekhyun hanya mengganguk kesakitan .
Kai Part
Kai keluar dari bilik nya dan tidak tahu untuk pergi ke mana dengan keadaan nya yg menjadi vampire itu . Kai menggambil keputusan untuk pergi ke tepi pantai . Dengan segera kai pergi ke tepi pantai . Kai memasukkan kaki nya ke dalam air dan merasa tenang apabila mendengar bunyi air laut . Tiba² bahu kai terasa dipegang , dia berubah menjadi vampire dan menoleh sambil menepis tangan itu . Dia terkejut apabila melihat bomi di belakangnya .
BersambungAdakah rahsia kai akan terbongkar?
See LAST episode
Hari ni updates 3 kali sebab nak habis kan cepat xD
Sorry for typo ^^
YOU ARE READING
My Friend Is Vampire [Complete]
RomanceKai , baekhyun dan sehun ialah sekumpulan vampire . Kawan² mereka tidak tahu yg mereka sedang berkawan dengan sekumpulan vampire . Kai telah disumpah oleh ahli sihir ketika kecil . Kai duduk bersama keluarga baekhyun kerana ahli keluarga nya terbunu...