' Mevrouw de Prinses!' Schalde een harde stem door de gangen van het reusachtige Kasteel Frose. Carla... wist Sophia meteen. De prinses zat aan haar makeup tafeltje, ze was net van plan haar haren te gaan doen. Ze stormde woest haar kamer binnen en resoluut draaide Sophia zich om. Ze zat met een roze-met-zwart-gestreepte-elastiekje tussen haar twee voortanden geklemt, klaar om een knot te maken.
'Waar in hemelsnaam is Miliou!' Schreeuwde ze boos. Ze was helemaal rood aangelopen en had rode vlekken in haar nek. De IJsprinses wist dat ze dat had wanneer er iets heel ergs was gebeurt, of wanneer ze erg boos was. Sophia haalde snel het elastiekje uit mij mond.
'Euhm... volgens mij zag ik der net voorbij rennen, opweg naar de keuken.' Zei de prinses vol overtuiging terwijl ze met haar vinger naar de gang wees.
'Ik zal haar....' Carla gromde en rende stampend de kamer weer uit. Sophia liep snel naar de deur en sloot hem zachtjes en draaide zich resoluut weer om met haar ogen gericht op het hemelbed.
' Is ze weg?' Fluisterde een stem vanonder Sophia's witte hemelbed.
'Ja ze is hysterisch naar de keuken gerend.' lachte Sophia. 'Milou je moet haar niet zo plagen, ze is al oud.' zei de prinses serieus, terwijl het kleine meisje onder het bed vandaan kroop. Samen proestte ze het uit.
'Wat heb je nou weer uitgehaald?' Vroeg Sophia quasie streng terwijl ze er strak aankeek en haar ogen tot spleetjes trok. Milou ging op het bed zitten.
'Nouu... Ik wilde dus na-' Begon Milou todat ze onderbroken werd.
'Prinses Sophia? Waar ben je?' De melodieuse stem van Rosalie klonk door de gangen van Kasteel Frose.
'Hiieeer.' Riep de prinses vanuit haar kamer.
'Bent u er al klaar voor, u moet zo weg!' Riep ze terwijl ze mijn kamer binnenliep. Oh nee! Helemaal vergeten door het gedoe met Milou. De prinses moest zich nog helemaal omkleden voor de opening van de schaatsdisco van het half jaar.
'O gosh! Je hebt nog niks geda- Ik help wel met je haar. Doe snel je jurk aan!' Riep Rosalie snel. De prinses rende snel naar de stoel waarover haar prachtige jurk lag. Het was een zeeblauwe jurk met sneeuwwitte details en bij de top mooie diamantjes. Het sloot prachtig over om haar lichaam.
Sophia hijste zich razendsnel in haar cremekleurige corset. Milou hielp haar met het straktrekken en snel deed ze haar jurk erover aan. Ze plofte neer op de fluweel rode stoel voor Rosalie. Rosalie maakte een kunstwerk van lichtblauwe linten in haar haar, razendsnel. De IJsprinses zag er schitterend uit. Ze draaide snel nog even een rondje om haar as voor de spiegel.
'Je ziet er geweldig ui-' begon Rosalie totdat Carla kwam binnengestormd en Sophia vastgreep. Snel rende Milou weg.
'U moet nú weg!' Riep ze en de prinses werd meegtrokken en snel keek ze nog even naar Rosalie en knikte dankbaar. Sophia rende razendsnel de trappen af, haar jurk optillend, naar buiten waar haar diamantblauwe koets als klaar stond met 2 koninklijke grijze wolven erin. Er vormde een pad van ijs over het drijfzand waarmee het paleis omringd werd. De legende ging dat alleen de betrouwbare mensen erdoorheen mochten.
Terwijl de prinses in het prachtige voertuig stapte werd ze in de gaten gehouden door een jongen.Hij stond verschuild achter een boom en keek hoe Sophia vol liefde de twee wolfjes in haar armen. Zijn goudblonde haar waaide voor zijn prachtige ogen. Hij keek naar het schouwspel dat zich afspeelde voor hem. Het was een en al chaos. Langzaam ging de koets rijden. Twee sneeuwwitte paarden trokken het gouden voertuig voort. Toen ze wegreden zag je pas de rust in de ogen van alle mensen uit het Kasteel Frose. Daar ging de koets.***
Het was een prachtig en inmens groot kasteel. Op alle daakjes lag een laagje sneeuw. Het kasteel was voornamelijk wit met blauwe details in de kozijnen en daken. Het had inmens veel kamers en een grote slotgracht alleen bestond dat niet uit water, nee uit drijfzand. Wanneer je een zuiverhart had of betrouwbaar was mocht je eroverheen. Er onstond dan een pad van ijs naar de poort van Kasteel Frose. Wanneer je weer op het land stond verdween het pad zo snel als het was gekomen. Ook de stad waarin het kasteel staat heet Frose. Aan de rand van de stad staan allemaal huisjes, waarin de dorpelingen wonen. Sophia is een erg mooie en lieve prinses, ze is verschrikkelijk geliefd bij de mensen die in het SneeuwRijk wonen. Sophia heeft lang donkerbruin haar net tot over haar middenrug. Het lijkt altijd te glanzen en het is mooi stijl. Vaak draagt ze het in een knot of houd ze het los met een mooi blauw lint in haar haar. Ze heeft helderblauwe ogen en een licht huidskleur. Ze draagt de mooiste jurken waarvan je altijd denkt dat ze te koud zijn voor haar temperatuur van het rijk, maar haar favoriete naaister Ellen doet het met een fijne stof die lekker warm is. Ciouse heet die fluwele maar altijd lekkerwarme stof. Het SneeuwRijk is een groot rijk dat voornamelijk uit ijs en sneeuw bestaat. Vaak maakt Prinses Sophia tochten met haar witte paard met bruine vlekjes genaamd Ivy opweg naar haar opa en naar de Eindeloze Tuinen.
Vooral in het stadje Frose en Aulamma, een stadje in het noorden van het Rijk, wonen de meeste mensen. De rest wonen een beetje verspreid over het SneeuwRijk.
Je hebt twee magische plekken in het Rijk van Sophia. De Eindeloze Tuinen, dat zijn tuinen waarin allemaal vruchten, bloemen, bomen, planten, groenten en nog veel meer groeien. De beste boeren onderhouden dat en daar word het meest eten vandaan gehaald voor heel het rijk. Ook de Magische wateren is zo'n plek. Het zijn allemaal deuken in de grond waar heerlijk warm water in stroomt. Wanneer je je hart wik zuiveren stap je daar in. Alleen de mensen die het oprecht willen, worden erin gelaten.
JE LEEST
De IJsprinses { On Hold }
FantasyVerweg van hier, in het Rijk van de eeuwige Sneeuw, ookwel bekend als het SneeuwRijk, bestaat er een beeldschone onweerstaanbare prinses die er alles aandoet om met haar hele leven het grote geheim dat zich verschuilt in het Rijk met man en macht te...