School

1.2K 61 5
                                    

Snel word ik weer wakker. Het is nog steeds vroeg want het is schemerig buiten. Ik rek me uit en loop naar mijn kamer waar ik me in de badkamer verzorg en mijn schoolkleding aantrek. De anderen slapen nog diep als ik uit de kamer ga. Ik weet dat ik nog te vroeg ben maar ik hou ervan om in de school rond te sluipen. Dat deed ik in het eerste jaar ook heel veel. Hierdoor ben ik goed in smoesje bedenken, ontwijkken en verstoppen. Ik glip het gat uit en negeer het gemopper van de dame. Ze zal nooit een vlieg kwaad doen. Ik loop door de schemerige gangen. Misschien kan ik wel naar buiten. Mijn moeder heeft me laatst een erg krachtige spreuk geleerd om deuren te openen. Of ik kan naar een geheime gang zoeken...Als ik beneden bij de deur kom is die dicht. Ik kijk rond of er nog mensen zijn. Niemand. Ik loop naar een standbeeld. Ik schuif hem wat naar voren en je ziet dan een gat. Ik sluip erin en trek het standbeeld weer naar mij toe. Een tijdje loop ik door de vochtige gang en ga een paar hoeken om. Uiteindelijk kom ik bij een fontein. Ik klim uit een gat op de fontein rand en spring ervanaf. Ik kijk om me heen. Ik kan het dorpje zien liggen. Het ziet er allemaal zo vredig uit. Ik ga op een bankje zitten en geniet van het uitzicht. Ik stroop mijn mouwen op met dit mooie weer. Je kunt zo het litteken half zien maar dat maakt me niets uit op dit moment. Na een tijdje sta ik zuchtend op en loop naar de fontein. Snel loop ik door de gang heen. Ik zie al leerlingen naar de grote zaal lopen. Ik weet dat de meiden altijd uitslapen dus ga ik eerst naar de slaapzaal om te wachten op Pearl. Ik plof op het bed en kijk in een spiegeltje. Mijn blauwe haren steken fel af tegen het schemerige licht. Pearl had me ook geleerd hoe je de kleur weer verwijderd. Ik hou mijn staf boven mijn kapsel en denk de spreuk. Snel verdwijnt de blauwe kleur en is mijn eigen kleur er weer.

Tevreden maak ik een los knotje. Als ik het te lang vind duren schud ik Pearl wakker. "Pearl, wordt je wakker? Ik wil niet de eerste dag te laat komen." Pearl mompelt en stapt gapend uit bed. Al snel is ze klaar. Magi, Angel en Cristine zijn al naar de grote zaal gegaan. Pearl en ik lopen rustig door de gangen. Professor Krinkel loopt haastig langs ons heen. "Een aparte docent." Zegt Pearl. Ik knik instemmend. Na ons ontbijt lopen we naar onze eerste les. Blokuur toverdranken met Huffelpuf. Met Huffelpuf samenwerken is niet erg. Maar de man die de les geeft wel. Sneep. We lopen naar beneden. Na een tijdje in de kille gang lopen komen we bij het nog killere lokaal. Sneep staat al bij de ingang te wachten. Als we naar binnen lopen voel ik zijn ogen op me gericht. Ik en Pearl gaan zitten.

My Secret (Harry Potter)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu