Hoofdstuk 11, ondertussen ergens in America.

280 13 0
                                    

Onder tussen ergens in America, POV EVA

Ik kijk nog een keer achterom. Dit was het dan, mijn nieuwe leven gaat beginnen. Nee het ging niet vlekkeloos maar ik heb het voor elkaar kunnen krijgen. Ik mag gaan studeren aan de beste school van de wereld, voor mij dan. Ik heb nog nooit op school gezeten dus elke school is bijzonder... Ik kijk zenuwachtig voor me uit en ik loop naar binnen. Een enorme gang met allemaal kluisjes. Ik kijk bewonderend om me heen en haal dan zenuwachtig een hand door mijn lange blonde haren. Wat moet ik nu doen? Ik loop maar een beetje dwalend door de school en zie dan een bordje met receptie. Van alle dure hotels waar ik allemaal naar toe ben gegaan weet ik precies dat je daar altijd je vragen kwijt kan. Ik loop er naar toe en ik sta ongeduldig te wachten. Tourlijk is er weer niemand. Ik zucht geïrriteerd. Dan gaat het loket open en een vriendelijke vrouw kijkt me aan. "Wat is er meisje?" Ik zucht en zet een glimlach op. "Ik ben nieuw hier, en ik zou graag willen weten wat mijn klas en zo is." Ze pakt een mapje en geeft het me aan. De lokalen in het getal honderd zitten op de beneden verdieping, de lokalen in het getal 200 op de tweede verdieping. De drama zolder helemaal boven, en de gymzalen zijn buiten. Ik knik en ik pak het mapje aan en ik kijk er in. Klas 4VG. Ik kijk naar mijn rooster. 1e uur Engels van De groot in lokaal 221. Ik volg de bordjes waar alles op staan en ik klop aan op de deur. Ik doe de deur open en zie niemand. Ik kijk verbaasd. Er zit maar 1 meisje en de leraar denk ik dan. Ik zie hem glimlachen als hij me op merkt. "Dag meisje, Eva de Grootte zeker?" Ik knik langzaam. Hij wijst op een stoel en ik laat me er op vallen. Het meisje naast me kijkt me nieuwsgierig aan. Ik kijk verveeld door het klaslokaal. Ik verveel me nu al. "Heyy ik ben Meredith, en jij?" Zegt ze dan uiteindelijk. "Eva." Zeg ik kort. Ze knikt langzaam. Dan komen er heel veel mensen binnen stromen en ze gaan allemaal zitten. Ik pak mijn boeken die ik niet eens gekaft heb. Ik ben nog nooit naar school gegaan. Mijn ouders zijn enorm rijk. Die betaalden gewoon altijd thuis onderwijs. Maar ik moest naar school, want dat zou goed voor me zijn. Ik kijk nieuwsgierig naar de jongens. Er zitten een paar echte nerds bij, maar damn er zitten een paar knappe jongens bij. De leraar schraapt zijn keel en begint met een enorm saai verhaal te vertellen. Ik luister maar half als de deur opeens open gegooid word. Ik kijk naar de deur en ik zie echt een enorm knappe jongen. Hij laat grijnzend zijn ogen over de mensen glijden. Tot zijn ogen die van mij ontvangen. Ik knipoog naar hem en ik laat me brutaal weer naar achter vallen. Ik grijns en zie in mijn ooghoeken hem ook grijnzen. De leraar rolt geïrriteerd met zijn ogen. De jongen gaat voor me zitten. Hij draait zich om en grijnst. "Dag schoonheid." Ik grinnik, zo typisch dit. "Hey schatje." Grinnik ik. "Zin om een rondleiding te krijgen straks van de knapste jongen van de hele school?" Ik grijnst, hoe kan hij me nou zo'n goeie voorzet geven. "Waar is die jongen dan? Dan wil ik heel graag een rondleiding ja." Bam in zijn face. Hij begint te lachen. "Nou schatje, daar praat je nu mee." Ik speel alsof ik heel verbaasd ben. "Jij bent die jongen? Dan moeten die anderen jongens echt wel heel lelijk zijn." Hij barst in lachen uit. "Jij bent me er wel eentje. We gaan eerst met mijn vrienden lunchen en dan laat ik je de school wel zien. We hebben toch een tussen uurtje." Ik knik langzaam en hij draait zich weer om. Ik zie die Meredith heel jaloers naar me kijken. "Heb ik iets van je aan?" Zeg ik pissig. Ze draait zich snel om. Ik zie de jongens zijn schouders schudden van het lachen. "geniaal..." Hoor ik hem fluisteren. Ik begin ook te grinniken. Ik mag die gast nu al. Ik maak snel mijn opdrachten en de bel gaat. Meteen staat die jongen naast me en slaat zijn arm om mijn heup. Ik knipoog naar hem en pak mijn spullen. Samen lopen naar buiten en iedereen staart ons aan. Ik rol arrogant met mijn ogen en ik loop naar mijn kluisje en prop mijn boeken er in. Ik heb aangevraagd voor een spiegel en ik doe mijn makeup snel even goed. "Je bent prachtig hoor lekkertje." Zegt de jongen, ik grijns speels. Ik geef hem een kus op zijn wang en samen lopen we naar de kantine. We lopen direct door naar een tafel met hele knappe jongens. Hij gaat zitten en trekt me op zijn schoot. Ik pak rustig mijn brood. Ik begin te eten en let niet op de blikken van de jongens. "Euhm Dave?" Hoor ik een jongen zeggen. Ik zie de jongen waar ik dus op zijn schoot zit zijn wenkbrauw optrekken. "Ja wat?" "Ga je ons niet voorstellen?" Ik zie zijn ogen twinkelen. "Nou mensen dat kan ze zelf wel doen." De jongens barsten keihard in lachen uit. "Hij weet haar naam niet mensen." Ik grinnik. Ik zie Dave verveeld zijn ogen rollen. "Nou ik ben Eva de Grootte." Grinnik ik. Dave schraapt zijn keel. "Ik ben David Keizer. Dat is Max de Jonge." Hij wijst op de jongen met de twinkel ogen. Hij is ook echt knap. De jongens mompelen ook hun namen. We eten rustig verder maar dan opeens komt met veel lawaai twee jongens aan de tafel zitten. Eentje kruipt op de schoot van de ander. Ik zie David zijn ogen rollen. "OMG EEN MEISJE OP DAVIDJES ZIJN SCHOOT." Stuitert een van de jongens. "Ik ben Blake en dit is mijn vriendje Michael." Ik zie de stuiterende jongen zijn ogen boos rollen. "IK IS MIKE, OF MICKEY." Ik hoor alle jongens in lachen uitbarsten. Ik begin ook enorm te lachen, ik hou van deze school.

------------------------------------------------------

Okay mensen, dit is natuurlijk een enorme switch, maar zoals je hebt kunnen lezen in het vorige hoofdstuk gaat Shawn dus naar Amerika om daar de school af te maken. Je zult vooral nu in het POV van Eva een meisje op zijn school gaan lezen. Ik was al een tijdje bezig met dit verhaal en ik wou het graag samen voegen met Love is the new hate, dus ja dan krijg je dat. Ik vind jullie nog steeds geweldige lezers, en ik hou van jullie, oprecht <3

xxx Just me


Love is the new Hate. Shawn Mendes FanFicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu