Part 1

114 7 1
                                    

Kim namjoon! Kim seokjin! Min yoongi! Jung hoseok! Park jimin! Kim taehyung! Jeon jungkook! Bangtan!!!

Sorakan yg bergema seluruh stadium yokohama, Japan. Hampir ke semua peminat mereka menjerit kerana kemunculan bts di pentas yg agak besar.

Rap monster: Hi, we're Bts. Nice too spend all time with you guys.. we hope that we can meet again together. Bye..

ahli bts menuju ke bilik rehat mereka. Jungkook dan taehyung bergurau senda sesama sendiri, jin pula sibuk menghadap makanan yg telah disediakan, ahli yg lain pula mengambil kesempatan untuk melelapkan mata. Jimin pula hanya duduk menghadap telefon bimbitnya yg asyik berdering menandakan mesej masuk

From: omma

Jimin, kenapa tak call omma? Kamu ni kan.. omma dah banyak kali call tapi satu pun tak jawab! Omma nak kamu kahwin dengan Na eun!

Haishh!! Itulah perkataan yg keluar dari mulut jimin setelah membaca mesej dari ommanya.

Jimin: asyik-asyik kahwin bosan betullah!

Jhope yg tidur disebelah jimin tersedar apabila jimin menjerit kecil.

Jhope: ommo! Aishh, kau ni kan! Kenapa jerit? Aku nak tidur pun x boleh!

Jimin: mianhe...

Jimin bangun dari tempatnya menuju ke kerusi yg kosong di sebelah V.

V: kau ni kenapa? Ni mesti hal omma kau kan? Dia suruh kau kahwin ke?

Jimin: yelah.. mestilah kahwin..omma aku tu suka sangat paksa aku kahwin ngan Na eun tu..

V: Na eun? Apink tu ke?

Jimin: yup.. tapi aku x minatlah dengan dia.. bukan nya comel sangat pun. Dia yg sibuk suruh mak aku kahwinkan aku ngan dia..

V: habis tu mak kau senang- senang jer terima dia?

Jimin: mestilah.. sbb dia tu sepupu belah omma aku.. sbb tu omma aku setuju..

V: dia tak malu ke?

Jimin: entahlah.. aku pun tak tahu. Yg pasti aku kene gak balik busan bincang ngan omma aku..

V: kau dah bagitahu manager- nim?

Jimin: dah..dia izinkan aku balik..lagipun schedule kita free buat bulan ni.. tu yg aku nak balik jugak.

V: hmm good luck bro.. bincang ngan mak kau baik-baik.

Jimin: ok.

Setelah mereka habis berborak, Manager mereka mula memanggil mereka untuk pulang ke dorm mereka. Di dalam van hanya jimin dan V yg tidak bersuara. Kalau tidak memang riuh van tu 95liner kan hyper.

Di dorm Bts,

Jimin mengemas barang nya untuk pulang ke kampung halamannya di Busan. V menolong nya mengemas pakaian yg hendak dibawa. Tidak lah banyak cuma baju biasa dan seluar paras lutut dan barang keperluan yg lain.

Mereka berdua tidak tidur hingga lewat malaM kerana berbual. Akhirnya mereka terlelap juga di ruang tamu dorm mereka.

6:30 pagi,

V: take care.. jangan lupa nasihat aku tu.. bincang baik- baik.

Jungkook: euww take care bagai.. gelilah gay ehh? Btw hati- hati hyung..

Rap monster: dah lah.. lambat nnti jimin sampai.. hati- hati ye.. jimin

Jimin: hmm.. okay..jungkook! Hyung x gay okay! Rapmon hyung mana yg lain?

Hey Girl,Be Mine! Please?Where stories live. Discover now