Cand am ajuns, l-am vazut pe Dan sprijinit de poarta liceului. Vorbea cu niste elevi din clasele vecine. Cand m-a vazut coborand din masina, i-a salutat pe interlocutorii sai si s-a indreptat inspre mine, afisand un zambet relaxat si ironic.
- Buna, Emma! Ce s-a intamplat cu tine, de nu ai venit ieri la scoala?
- Si tu crezi ca ar trebui sa ... nu am mai apucat sa termin fraza, deoarece am vazut ca privirea lui Dan a fost atrasa de cei doi detectivi, care ieseau din masina.
- E totul in regula, Emma? Intreba detectivul Evans
- Da, sigur! Sa va prezint: Dan, acestia sunt detectivii Evans si Brown ; domnilor, acesta este Dan Cross.
- Buna ziua, domnule Cross! Chiar cu dumneavoastra vroiam sa vorbim. spuse Brown
- A, da?! Si despre ce vreti sa vorbim? Despre masini, despre fotbal, despre gogosi, sau despre femei?
- Ce-ar fi, pentru inceput sa mergem undeva, unde sa putem discuta in liniste, iar apoi iti vom zice tema discutiei noastre.
- Scuzati-ma, dar eu trebuie sa plec. Nu vreau sa intarzii la prima ora! am intervenit
Detectivii au incuviintat, ne-am salutat si am pornit cu pasi nesiguri spre scoala. Am ajuns in clasa, m-am asezat in banca si cand m-am uitat prin clasa, am vazut ca prietena mea statea langa Denisa. Fata Diei era serioasa, avea cearcane la ochi si incuviinta la toate lucrurile pe care le zicea colega ei de banca- se vedea ca era obosita, dar si ingrijorata, prbabil pentru mine. Asa ca i-am dat un mesaj : ”pauza, toaleta, usa 3. Nu te uita inspre mine!” am apasat pe tasta „send” si am auzit soneria pentru mesaje a Diei. Nici eu nu m-am uitat la ea.
Ora de fizica a trecut extrem de greu. Urasc materia asta! Nu i-am inteles niciodata rostul si nici nu cred ca o voi face in viitorul apropiat. Nu am fost prea atenta la ora, deoarece ma gandeam la cum decurgea ’discutia’ dintre detectivi si Dan. Oare el sa-mi fi trimis sucul? Oare el s-o fi omorat pe mama? Dar de ce ?
Cand s-a sunat am lasat-o pe Dia sa se duca prima la baie. In timp ce ma indreptam inspre toaleta, am vazut pe cineva langa dulapul meu. Nu mi-am dat seama daca era baiat sau fata, pentru ca purta pantaloni negri si un hanorac negru, cu gluga trasa pe cap. A indesat un bilet sau un plic prin crapatura usii, deoarece nu a putut sa-l deschida, si a plecat repede, neavand habar ca eu am vazut totul. Singurul lucru care mi-a atras atentia, a fost incaltamintea- purta aceiasi pantofi pe care ii purta si persoana de la subsol, cea care luase dosarul. Am incercat s-o urmaresc, dar degeaba, se evaporase. Apoi m-am dus la dulap, si am vazut ca era un plic. L-am luat si m-am indreptat spre baie, unde ma astepta Claudia.
- Emma, ce ti-a luat atata timp? Ma intreba ingrijorata
- Stai calma! Am... avut ceva de facut.
- Emma! Ce s-a intamplat? Ma intreba uitandu-se fix in ochii mei. Am incercat sa-mi feresc privirea, dar fara rost. Em, de cand suntem noi prietene?
- ...
- De o gramada de vreme. Haide, spune-mi! Sti ca poti avea incredere in mine.
- Nu este vorba despre asta... nu vreau sa reprezint un pericol pentru tine. Nu vreau ca viata ta sa fie amenintata in vreun fel...
- Vreau sa te ajut. Povesteste-mi! Astfel, i-am povestit tot ce s-a intamplat dupa ce a plecat ea.
- Glumesti! Toate astea s-au intamplat in dimineata asta?
- Da. Si mai este ceva. In timp ce veneam, am observat o persoana la dulapul meu... mi-a lasat plicul asta.
- Si ce e inauntru?
- Nu stiu! Dia, persoana care mi-a lasat asta, este aceeasi care a furat dosarul dirigintei. Avea aceiasi pantofi...
- ...Dan?
- Asta este problema! Dan este cu detectivii. Si sincer, nu cred ca au terminat de vorbit atat de repede. Deci...
- Este altcineva. Ma completa ea
- Dar aseara, au intrat la mine doua persoane: cea din birou si cea care a lasat biletul. Ii banuiesc pe Dan si pe Amanda. Si crede-ma, persoana care a lasat plicul, nu avea corpul unei persoane de 50 de ani!
- Deci, ori exista un al treilea personaj, ori...
- Ori unul dintre cei doi este nevinovat si-l suspectam degeaba!
- Dar s-au gasit amprentele amandurora in masina mamei tale!
- Stiu... nici eu nu inteleg! Apoi, mi-am amintit de plic si l-am desfacut. In el se afla o foaie, pe care se afla inca un mesaj:
„Un om are multi dusmani pe parcursul vietii, dar Trecutul il reprezinta cel mai mare dintre ei. Te poti lupta cu el, dar nimeni nu baga mana-n foc, ca-l vei si putea invinge!”
CITEȘTI
Secretele ucid : Origini
Mystère / ThrillerSe spune ca secretele sunt bine ascunse numai daca au un singur paznic. Dar ce se intampla cand acel paznic dispare, si strainii trebuie sa se asigure de distrugerea tuturor dovezilor incriminatorii. Emma, o fata de 17 ani, pleaca in cautarea mamei...