Králem byl, je a navždy bude

495 46 24
                                    

Michael Jackson. Jméno, které se nesmazatelně zapsalo do dějin populární hudby, ale i hudby samotné. Jméno, které zná každý i v nejzapadlejších koutech světa. Jméno, které se zapsalo do srdcí milionů fanoušků na celé této planetě.

Narodil se jako sedmé dítě Katherine a Josepha Jacksonových.

Už jako dvouletý začal vykazovat taneční ambice. V pěti letech začal zpívat v rodinné skupině The Jackson Five, které se skládalo z členů: Jackie, Tito, Jermaine, Marlon a samozřejmě Michael. Společně vymetali soutěže napříč celými Spojenými státy. Nebylo nikoho, kdo by tuto skupinu neznal. V roce 1969 vydali první album nazvané - Diana Ross Presents The Jackson Five.

Pod hlavičkou studia Motown vydali v letech 1969-1975 celkem třináct alb. Michael zároveň v letech 1972-1975 vydal čtyři sólová alba.

Poté se přestěhovali do studia Epic, kde v letech 1976-1980 vydali pět alb, ovšem už bez Jermainea, místo něj nastoupil Randy. Vystupovali jako The Jacksons. V roce 1984 však nazpívali album v sestavě šesti členů, včetně Jermainea i Randyho. V roce 1989 vydali ještě jedno album nazvané - 2300 Jackson Street, na kterém však už chyběl Michael a Marlon. Ovšem na titulní stejnojmenné skladbě hostovali oba, také sestry Janet a Rebbie. Na tracku chybí La Toya. Marlon v písni je, ale nevystupuje ve videoklipu.

Michael vydal pod studiem Epic v roce 1979 první sólové album nazvané Off the Wall.

V roce 1982 vydal druhé, ale celkově své šesté a nejúspěšnější album všech dob, nazvané Thriller. Titulní stejnojmenná skladba se dočkala natočení čtrnácti minutového krátkometrážního filmu, který se stal vůbec nejdelším. Album získalo 7 cen Grammy během jednoho večera, ale získal ještě jednu cenu za píseň Someone in the Dark coby nejlepší dětská nahrávka k filmu E.T. mimozemšťan.

Michael však měl velké ambice a chtěl Thriller překonat, pustil se tedy do nahrávání nového alba, nazvaného Bad. To vyšlo až v roce 1987, tedy pět let po Thrilleru. Devět z jedenácti songů napsal Michael sám. Album bylo přijato velmi pozitivně. Z jedenácti songů bylo vydáno devět singlů. Prvních pět singlů se dostalo na 1. místo žebříčku americké hitparády, což je rekord, který dosud žádný umělec nepřekonal.

O další čtyři roky později vydal album Dangerous s celkem čtrnácti skladbami. Stalo se nejprodávanějším v té době a řadí se mezi dvacet nejprodávanějších alb vůbec. Videoklip k písni Black or White se vysílal současně v sedmadvaceti zemích světa a stal se nejsledovanějším videem v jednu chvíli.

Album: HIStory: Past, Present and Future, Book I. bylo vydáno v roce 1995. Stalo se nejprodávanějším dvojalbem všech dob. V devatenácti zemích světa se stalo vůbec nejprodávanějším. První disk obsahoval Michaelovy největší hity, druhý pak patnáct nových skladeb. Come Together však byl zaznamenán už v roce 1987, ale vydán až nyní. K písni Scream, na které spolupracoval Michael se svou nejmladší sestrou Janet, natočili klip, který se stal nejdražším všech dob. Klip stál 7 milionů dollarů.

Blood on the Dance Floor: HIStory in the Mix je remixové album z roku 1997, které se však stalo nejprodávanějším mixovým albem všech dob. Album obsahuje osm remixů z předchozího alba, ale také pět dosud nevydaných písní. Také vznikl film nazvaný Ghosts, ve kterém se objevily písně 2 Bad, Is It Scary a Ghost.

Rok 2001 - Michael vydal jubilejní desáté album Invincible a zároveň své poslední. Album se stalo vůbec nejdražším albem, jaké bylo kdy nahráno. K písni You Rock My World byl natočen videoklip, ve kterém se mimo jiné objevili herci Marlon Brando, Michael Madsen nebo Chris Tucker.

Michael drží spoustu rekordů; jako nejúspěšnější hudebník všech dob získal nejvíce cen a podporoval nejvíce charitativních organizací, přesněji devětatřicet.

Vydal dvě knihy. V roce 1988 svou vlastní biografii nazvanou Moonwalk a v roce 1992 knihu Tanec jako sen - Básně a úvahy.

Michaelovým poselstvím bylo přinášet lidem radost, hudbu, která osloví, a pomoc lidem, kteří ji potřebují. Není většího velikána, který by si zasloužil titul, který mu byl přidělen. Titul King of Pop je zasloužený a nikdy o něj nepřijde. Michael se jednou Králem hudby, srdcí a nadějí stal a už mu nikdy nemůže být vzat.

Poznámka autora: ,,Michaele, tvá hudba a tvá láska k lidem nám dává najevo, že se na světě všichni můžeme mít dobře, ale ne každý umí tvá vlídná slova a texty písní přijmout tak, jak by měl. Bojoval jsi za mír a lásku na této planetě. Jednou zde žijeme a měli bychom se mít všichni rádi bez ohledu na rasu, vyznání, pohlaví nebo orientaci.''

Michaele, I Love You








🎉 Dokončil/a jsi příběh Michael Jackson: Král hudby, srdcí a nadějí. 🎉
Michael Jackson: Král hudby, srdcí a nadějí.Kde žijí příběhy. Začni objevovat