"Okej, så vad har vi för fördelar i det här? Och vad är våra nackdelar?" Vi hade samlats runt ett stort bord i en sal. Bryans röst talar starkt och tydligt och man ser direkt att det är han som tagit på sig ledarrollen. Det gjorde inte mig så mycket. Han var äldre än oss andra och hade mer erfarenhet av krigföring och att inta saker. Jag själv hade inte varit med om något sådant så jag lyssnade hela tiden uppmärksamt på honom för att kunna snappa upp både det ena och det andra.Runt bordet satt vårt lilla gäng från Antarktis. Ryan flikade in hela tiden med något om Bryan glömde. Aleah såg inte så där jätteintresserad ut. Antagligen för att hon inte ens skulle vara på krigsfältet, om man nu kan kalla det för det. Ian var tyst och lyssnade. Ibland kastade han ett ont öga mot mig och jag kunde inte mer än himla med ögonen åt honom. Han borde växa upp och sluta med det där. Det är bara barnsligt, kom till mig direkt istället om du har något emot mig.
Cade satt mitt emot mig vid bordet. Hela tiden försökte han möta min blick men jag vek ständigt undan. Jag hade sovit på min sida av vår säng vi fått med ryggen mot Cade. När han kommit nära hade jag bara flyttat ifrån honom. Han kan inte ens erkänna att han uppmuntrar Evelyn med hennes flörtande. Jag tänkte inte vara hans andra hans val och jag tänkte inte heller prata med honom förrän han kom till mig och förklarade sig. Han borde istället för att försöka fånga min blick lyssna på Bryan. Cade är ledare för oss från Antarktis, han borde ta sitt ansvar.
Sen satt ju även då Evelyn och några andra från denna kupolen runt bordet. Självfallet satt Evelyn, den jäveln, och försökte flörta med Cade så fort hon fick chansen. Jag avskydde henne.
"Vi har fördel med att dem antagligen inte vet om att vi vet om att kupolen i Sahara öknen finns. Nackdelen är att få dem reda på det så är vi mycket mindre personer än vad dem är" svarade Ryan Bryan. Bryan nickade fundersamt och jag försökte koncentrera mig på det som Bryan frågat. Vad fanns till vår fördel?
"Om de inte vet att vi är på väg kan vi överraskar dem rätt rejält" funderade jag högt. Bryan nickade gillande och log mot mig.
"Vi har en massa olika flyg. Vi borde dra nytta av det" muttrade Aleah från sitt hörn utav bordet. Det syntes tydligt att hon var uttråkad.
"Mycket bra sagt Aleah" försökte Ryan uppmuntra henne med. Hon bara kastade en sned blick på honom och himlade med ögonen.
"Vi måste fördela arbetet inför uppdraget. Det gör ingen nytta av att alla bara sitter här hela tiden" sa Evelyn bestämt. Hon hade självklart rätt och det irriterade mig ännu mera. Att hon skulle vara så jävla felfri då!
"Klokt Evelyn. Du och Cade tar och tränar upp alla som ska med. Lägg upp ett träningschema över vad ni ska göra osv. Ryan, du hjälper mig att planera tillsammans med min närmsta man. Aleah, du kanske vill bekanta dig med våra sjukhus instrument?" pratade Bryan på. Aleah sken upp när hon fick höra vad hon skulle göra. Hon nickade entusiastiskt och ögonen tindrade på henne. "Kaylee, Ian ni pendlar mellan att träna och hjälpa mig och Ryan med planeringen. Jag vill även stämma av med dig då och då Cade" fortsatte Bryan att kommendera.
Jag nickade, inte helt glad över att Evelyn och Cade skulle spendera så mycket tid tillsammans. Självklart var Evelyn överlycklig och log stort mot Cade som log tillbaka. Där efter kollade han mot mig och jag kunde bara stirra argt på honom. Hoppas han fattar poängen.
Jag klistrade på ett falskt leende och vände ansiktet mot Bryan. "Jag går gärna direkt och tränar lite pilbåge" log jag sött. Bryan nickade kort och vände sig sedan återigen mot Ryan som han höll på att diskutera något med. Jag reste mig hastigt från stolen och stegade ut ur rummet. Jag kunde känna Cades blick på mig men orkade inte bry mig. Han kunde gå och planera med Evelyn istället.
YOU ARE READING
Back to the beginning
Teen Fiction"Du är hopplös Kaylee, du kommer aldrig bli något" Ord som jag dagligen hörde. Jag har en gåva, dödandets beröring. De vill att jag ska använda den, de vill att jag ska slåss men jag vill bara försvara mig själv. ~~~ Det är flera år in i framtiden...