Sylvie zat al aan de bar te wachten. Ze hadden weer bij Fabel's café afgesproken aangezien dat een makkelijke ontmoetingsplek was en Sylvie nog niet had verteld hoe je zonder hulp graffiti garden binnen kon komen. Mike bestelde weer zijn gewoonlijke Cressi en Sylvie nam een Doka Cola.
"Zullen we maar beginnen?" Vroeg Sylvie en Mike knikte enthousiast."Les 1: de gangs"
Sylvie pakte een blaadje en begon er allerlei namen en termen op te schrijven. "Zoals ik je gisteren had verteld, zijn er erg veel verschillende soorten gangs. Zoals je ook al weet is G.A.T.E een Movement gang, een gang die verandering in de wereld willen brengen en daar ook echt iets voor doen, maar zijn nog veel meer gangs en allemaal staan ze voor iets anders, hebben een ander doel. Laat me beginnen met de verschillende categorieën:
- de Artys
- de Junks
- de Motorclans
En de "Officials"Deze vier zijn de basis van bijna elke gang in Hikaru."
"De Artys", zei Mike, "daar weet ik wel wat over. Ik heb een vriend die heel wat dingen organiseert voor de skaters. Hun zijn een mix tussen de Artys en nog een andere gang toch?"
"Correct!" Zei Silvey verrast. "De skaters zijn een uitzondering aangezien ze zowel Performer als Arty kwaliteiten hebben. Toch, ze worden niet beschouwd als een basis categorie omdat ze een mix zijn van een basiscategorie en een subgroep. Ze zijn een aparte uitzondering, een mengeling die anders eigenlijk nooit gebeurd. Ook hebben ze net zoals de basiscategorieën een onderverdeelde subgroep genaamd music freaks. Lock hoorde van origine bij deze subgroep."
"Ik had al zo'n vermoedde. Ik herkende hem eerder van een club waar ik vaak kom." Zei Mike
"Ik moet zeggen," antwoordde Silvey," Ik ben verrast over hoeveel je al weet. Dit zal een hoop verwarring en uitleg besparen. Wat hebben we toch geluk gehad met jou als vondst!"
Mike voelde dat zijn hoofd rood begon te worden en hij nam snel een slok van zijn Cressi.
"Ahw je hoeft er niet verlegen van te worden," zei Silvey lachend.
"Maar terug naar het onderwerp nu. Elke basis categorie heeft dus subgroepen. Movement gang is een subgroep van de Artys, net zoals Plaintagger en Performers. Plaintaggers zijn gewoon de normale graffiti artiesten en Performers zijn voornamelijk straatartiesten.
Dan hebben we de Junks; de verslaafde soort. Hun subgroepen zijn de Plainaddicts, de Scientists en de Dealerbosses. De Plainaddicts zijn de normale verslaafde, die eigenlijk onderdanen zijn van de Dealerbosses, de mensen die hun helpen aan wat ze nodig hebben. Sommige addicts zijn het echter niet eens met de Dealerbosses en halen hun spul bij de Scientists. Zij zijn de ondergrondse dealers die Junks helpen in plaats van ze uit te buiten. Ook zijn ze vaak niet alleen gespecialiseerd in drugs maar ook andere dingen op medisch gebied. Page levert lolly's en andere 'spullen' aan de Scientist.
Dan zijn er de motorclans, een hele groep apart. Er zijn maar twee subgroepen die hieronder vallen: de Sweeties en de Speedseekers. Onder deze subgroepen vallen vele clans maar de drie grootste en belangrijkste zijn de Dragonclan, de Phoenixclan en de Tigerclan. Deze drie zijn ook nog letterlijk familie van elkaar aangezien de leiders broers en zussen zijn. Ty en Lilly behoorde vroeger tot de Dragon en Tigerclan maar ze hadden genoeg van de constante gevechten tussen de gangs en besloten te gaan. Het heeft toch nog wel een hele tijd geduurd tot ze elkaar ook echt mochten.Als laatste hebben we de officials. Zij zijn degene die de touwtjes in handen hebben onder het normale volk. Onder de officials horen de Armsdealers: de handelaren in wapens en grote vijand van de Maffia, een andere subgroep van de Officials. Deze zijn weer de baas over de Dealerbosses. Verder is er nog de overheid. Het is geen gang maar ze kunnen nog steeds erg veel macht uitoefenen, wat eigenlijk de enige reden is dat het een eigen subgroep heeft. Toch zou ik wel zeker voor de officials uitkijken. Door hun ongelooflijke macht kunnen ze alles doen wat ze maar willen en zijn nou niet bepaald 'mede-gang vriendelijk'. " Sylvie ging van serieus weer terug naar blij en vroeg of Mike het een beetje had begrepen.
Alles was tot nu toe duidelijk geweest maar toch zat hem nog wel wat dwars.
"Je zei meerdere keren dat leden van G.A.T.E hun oude groepen hadden verlaten en zich daarna bij G.A.T.E hebben aangesloten....waarom?"
JE LEEST
TAOE: Silver GATE
AksiHikaru; het thuis van velen mensen. families, studenten, jong en oud. Op het eerste gezicht is het een normale stad, maar het oog kan bedriegend zijn. 's nachts ontwaakt de onderwereld en lopen de slechteriken vrij over straat. De politie is op hun...