Part 7

3.3K 197 2
                                    

Omo ! Eunji kyeopta ! Haishhhh , author geram ! Okay cukup . Let's Continue !

---------------

Alangkah terkejutnya Eunji apabila membaca chat antara Jimin dan eomma nya . Hati Eunji bagai dibakar . Hancur remuk . Hangus .

" Tunang ? Yuri ? I'm late already . " Airmata Eunji jatuh ke pipi setitis demi setitis .

Tiba tiba Iphone6S milik Jimin itu berdering mengeluarkan lagu Run Run Run . Eunji terus menyeka airmatanya dan pantas tangan Eunji mencapai kembali Iphone6S yang tadinya dia letakkan di atas meja sebelah katil . Ada panggilan telefon . Nombor telefon eomma Jimin tertera di telefon .

" Nak jawab ke tak ek . Hmph macam mana ni . Em . "

Kali kedua Iphone6S itu berbunyi lagi . Setelah difikirkan , Eunji terus berlari ke arah toilet dan menjawab panggilan tersebut .

" Yeh , I'm not late yet . "

--------------

Selepas menjawab panggilan tadi Eunji terus masuk ke bilik kecemasan tadi . Dia menunggu sehingga Cikgu Jimin pulang daripada membeli makanan . Setelah Cikgu Jimin sampai di bilik itu , Eunji terus meminta diri untuk pulang ke rumah . Sudah lewat katanya .

Cikgu Jimin hendak menghantar Eunji pulang ke rumah , tetapi ditolak mentah mentah oleh Eunji . Eunji menaiki bas pulang ke rumah dan berhenti di stesen bas berdekatan rumahnya . Eunji pun mengorak langkah . Dalam langkah Eunji , dia ashik terfikir jeh pasal hal tadi .

" Betul ke apa aku buat ni ? Hmph . Ni jeh cara yang boleh membatalkan pertunangan Cikgu Jimin dan Miss Yuri . Aku rasa tak salah . "

Eunji hanya berkata kata sendirian .

-----------------

Di halaman rumah Keluarga Jung ~

Eunji melangkah longlai masuk ke halaman rumah . Kelihatan Puan Jung sedang bernyanyi nyanyi sambil menyiram pokok bunga .

" Eh , anak eomma baru balik ? Eo . Chakangman ! " Puan Jung menutup pili air dan terus berlari ke arah Eunji .

" Bwo ? Eunji penat lah eomma . Nak tidur . "

" Oh , penat ? Mana beg sekolah ? Ponteng lagi ke ? "

" Mana ada lah eomma ! Eunji tadi ikut cikgu pergi hospital . "

" Eo ? Kamu sakit ke ? " Puan Jung mula check keadaan anaknya itu .

" Taklah eomma ! Ishhh , malas lah nak cerita ! Penat , panas . Geun tak hantar ke beg Eunji tadi ? " Eunji menepis tangan eomma nya lembut . Tak mahu diganggu lagi oleh tangan itu .

" Geun ? Takde pun . Elok lah pergi naik atas , mandi . Lepas mandi , makan . Then pergi rumah Geun amik beg . Ka Ka ! "

Puan Jung pun menyambung lagi kerjanya yang tergendala tadi . Eunji terus melakukan apa yang disuruh eomma nya sepantas yang boleh . Cepat siap , cepat habis , cepatlah dia dapat rehatkan badan dia yang kepenatan tuh .

-----------------

Usai mandi , Eunji terus menuju ke rumah Geun untuk mengambil beg sekolahnya . Eunji tahu yang setiap petang , eomma dan appa  Geun tiada di rumah . Hanya Geun sorang sahaja ada . Jadi Eunji hanya masuk ke dalam tanpa perlu meminta izin sesiapa . Pada mulanya dia segan untuk berbuat begitu , tetapi Geun menegaskan nya . Terpaksa lah .

Byuntae Crush ♥Where stories live. Discover now