i hate U i love U

70 2 1
                                    

Vendelas Perspektiv
Känns som jag blivit utnyttjad av dig, eller nej de känns inte som jag blivit de. Jag blev de, precis så som alla sa att jag skulle bli. Men jag kan ändå inte rå för att jag fortfarande saknar dig. Jag kan inte se något slut på de här, på oss? Vill fortfarande känna dina läppar mot mina. Tiden fortsätter gå utan dig, precis som jag ville när jag lämnade dig men som jag inte trodde den skulle. Men ändå, så kan jag inte förklara för dig varför de gör så ont varje gång jag ser dig Oscar. Jag förstår nu hur mycket jag behöver dig.

Jag hatar dig för de du gjorde mot mig, men samtidigt kan jag inte dölja att jag fortfarande älskar dig. Hur jag än gör kan jag inte sätta någon över dig, kan inte älska någon annan mer än jag älskar dig. Jag hatar dig Oscar. Jag älskar dig.
Jag hatar att jag fortfarande vill ha dig vid min sida trots att jag vet att jag bara var en i mängden för dig. Du vill ha henne, hon med de blonda långa håret och dem blåa ögonen, Du behöver henne. Och jag, jag kommer aldrig vara henne.

Oscars perspektiv
Jag saknar dig Vendela när jag inte kan sova, för du brukade alltid pilla med mitt hår tills jag somnade förut. Eller också när jag dricker kaffe, de va du som lärde mig att dricka de. Dem gånger jag inte kan äta saknar jag dig också, du fick mig alltid att äta någonting fast jag egentligen inte ville. Jag saknar att ha dig sittandes i framsätet när jag åker bilen själv, men också med någon Anna. För de sitter personen på din plats.

Jag har fortfarande sand i mina tröjor från dem där kvällarna vi inte minns, dem kvällarna då vi båda va som fullast.

Sakar du mig som jag saknar dig?
Jag låg runt med en massa brudar men var ändå fäst vid dig Vendela. Kompisar kan krossa ditt hjärta de också, de vet jag att dem kan. Och jag är alltid trött, eller rättare sagt bakfull, men aldrig trött på dig.

Även fast jag talar sanning nu och allt jag säger är äkta skulle du aldrig tro på mig.
Jag skriver ett meddelande men suddar ut de, låssas som att jag aldrig ens tänkte på att skriva till dig igen. Du skulle aldrig bry dig om att jag har känslor för dig.

Du är fortfarande kär i mig, jag ser de på sättet du du möter min blick. Men dina vänner vet inte om det. Fast om du verkligen skulle vilja ha mig, så skulle du säga de. Om jag var du skulle jag aldrig låta mig gå.

Jag menar inget illa om du kanske tror de. Jag saknar bara att ha dig vid min sida och ha min arm på dina axlar.

Funderar du någonting på vad vi kunde ha blivit? Eller de kanske bara är jag. Du sa att du aldrig skulle lämna mig Vendela, vad jag än gjorde skulle du aldrig lämna mig. Men du fucking gjorde de ändå. Ljug mer för mig, ljug med mig, få bara dina saker gjorda och snälla hjälp mig sen. För nu är alla mina känslor och all sprit i en ända röra.

Jag saknar alltid folk jag inte borde sakna alls. Men jag vet att jag kan kontrollera mina känslor, jag måste bara lära mig att sluta minnas tillbaka på allt vid gjord och hade tillsammans. Och vad du än säger så har jag lärt mig från pappa att de är bra att ha känslor.
Vi litar inte längre på varandra och vår kärlek är borta, så jag antar att de här är att gå vidare...
Alla som jag försöker behandla rätt och allt jag försöker göra rätt blir alltid bara så fel. Så varje ensam natt, sjunger jag den här sången.

Vendelas perspektiv
Helt ensam står jag i korridoren och kollar på dig när du kollar på henne. Precis som att hon är den ända tjejen du någonsin sätt, fast hon bara är en i mängden precis som jag. Du bryr dig inte, de gjorde du aldrig. Och du bryr dig speciellt inte ett dugg om mig.
Ja helt ensam ser jag på när du kollar på henne, hon är de ända du någonsin sett. Och du märker inte, att du långsamt tar död på mig Oscar.
Jag hatar dig mer än allt Oscar, men ändå älskar jag dig också mer än allt. Jag hatar att jag älskar dig. Jag kan inte sätta någon annan över dig. Jag hatar dig, jag älskar dig. Du vill ha henne och du behöver henne också. Men jag kommer aldrig att kunna vara henne.

I hate u i love u - GnashWhere stories live. Discover now