Kapitel 3

857 15 1
                                    

Brooklyn's pov

Vi går ut till garaget och hämtar en svart skåp bil och sätter oss i den.

"Alex, du kapar alla övervakningskameror och larm men fortfarande så du kan se oss igenom kamerorna och sånt medan jag och Liam springer in och räddar Nat, Alex, om du ser något eller någon skjut fem gånger med 5 sekunders mellan rum och vi kommer ut på direkten, du har 10 skott i den där pistolen och sedan har du ju en till pistol men ändå" säger jag och tittar bak på Alex som hackar sig in i kamerorna och larmen.

"Klart" hör jag Alex säga och ha ler.

"Liam stanna bilen här" säger jag och sätter på mig mitt pokerface och går ut ur bilen.

Liam kommer strax efter och jag nickar mot honom som att han ska kolla om någon är vid dörren. Jag sätter i min svarta bluetooth snäcka och kopplar in Alex och Liam i samtalet.

"Någon uppdatering om vart Nat finns?" Frågar jag.

"Hon är i ett rum uppe på övervåningen" säger Alex och jag flinar.

"Låt leken börja" säger jag.

'Saknar dig Jace och förlåt' länkar jag till honom och blockar honom.

"Några vakter?" Frågar jag och Liam svarar att kusten är klar.

Jag går före Liam och säger åt honom att stanna här och vakta.

"Alex, vart är vakterna?" Frågar jag och kollar runt med min pistol riktad fram.

"Dom är på väg göm dig eller skjut dom" säger han och jag gömmer mig så jag kan överraska dom.

"Bäst att du spelar in det här nu Dallas" säger jag till Alex och jag hoppar framför vakterna och skjuter dom.

"Jag filmar hela den här händelsen" säger Alex och jag skrattar lågt.

"Akta" hör jag Alex säga så jag duckar snabbt och vänder mig om och skjuter.

"Tre av" säger jag.

"3 av 10" säger han och jag ler.

Jag känner hur Jace försöker ta sig igenom min blockering men jag håller kvar den så gott det går.

Jag går snabbt upp för trappan och ser hur det står tre vakter vid ena dörren och jag antar att Nat är där. Jag skjuter dom med min pistol men när jag ska skjuta den sista så får jag slut på kulor och vakten fångar mig och går in i det rummet dom har Nathalie och binder fast mig i en stol och tar mina pistoler.

"Helvete" säger jag men kommer ihåg kniven jag har i skon.

Så jag tar ut den så gott det går och börjar skära i repen. När jag äntligen är fri så hjälper jag Nat att skära bort hennes rep. Vi sitter så en stund och när jag får chansen tar jag mina pistoler och skjuter dom.

Jag ger en till Nat, ifall att.

"Liam stanna där du är och kolla om du ser något" säger jag och får ett okej som svar.

Jag och Nat går snabbt ner till Liam och vi springer till skåp bilen och springer in och startar bilen innan vi snabbt åker därifrån.

"Bra jobbat hörrni" säger jag och ler.

"Man tackar" Säger Alex och skrattar.

"Det hade aldrig gått utan dig Brooke" säger Liam och ler.

När vi kommer fram så lägger jag tillbaka en av pistolerna innan jag går in i min bil efter att jag sagt hejdå till alla. Jag kör hem och när jag kommer hem så ser jag Jace sitta på altanen så jag springer fram till honom och Kramar honom.

The Bad Girl is the Alpha's MateWhere stories live. Discover now