Bab 1

137 1 2
                                    

Beg bagasi silver ditarik olehnya disamping cermin mata hitam gelap ralit di wajah elegantnya. "Akhirnya..

"MALAYSIA BOLEHH!!" Laung Ieyla sambil membuka cermin mata hitamnya di luar sekitar KLIA. Lantaklah dia diperhati orang sekeliling. Bahagiannya,. Rindunya., itu saja yang difikirkan.

TONNNNN !!

Jeritan hon kereta Ford Emas mematikan lamunan Ieyla. "Uish! Nak rindu-rindu tanah tumpah darahku pon tak boleh! Sibuk je."

"Puan Muda, mari !!" Laung pemilik kereta Ford

"Ah.. Mirul.. Pembantu aku, aku ingat sapalah. " ngomel Ieyla
____________________________

Raish membelek-belek mukanya dicermin sambil tersenyum sinis. 'kau Raish yang sekarang.' bisik hatinya.

Raish mempunyai wajah yang cukup maskulin seperti lelaki barat berbanding wajah Adrian yang jambu tak tumpah seperti orang korea yang menjadi kegilaan remaja kpopers. Tapi usah risau, dua-dua memang hensem.

Teringat kenangan lalu,

"Saya Suka Awak .. " Sepucuk surat dikeluarkan dari beg sandang gadis kecil itu. Lantas dihulurkan pada Adrian.

"Maaf, hati saya tak terbuka untuk sesiapa."jelas Adrian sambil matanya tajam menikam gadis kecil itu. Dia berharap sangat gadis itu tidak kecil hati sebab menolak responnya.

Gayanya tak tumpah seperti Kucing membuat muka kesian kepada tuannya. Mana tak ramai melting dengannya.

"Maaf.." sekali lagi dituturkan ayat itu.dialihkan tangan si gadis itu dr memberi surat padanya.

'Lahai, hati. Berhentilah mencarik pasal. Melting bhaii'

"Tak.. Tak ape saya maafkan... Tapi,. Boleh kalau saya mencuba untuk dapatkan hati awak, kan?"
Adrian senyum kearah gadis tu sambil berkata "Good Luck !!" dan mengenyitkan mata sebelahnya. Lalu terus meninggalkan gadis itu.

"Aww!! Melting !!" terduduk terus gadis itu ke lantai bersama muka yang merah menahan malu.Sungguh dia jatuh cinta padanya.

"Puas ko buat dia tertunggu-tunggukan kau?" jerkah Raish dibelakang abangnya. Berlakulah perdebatan antara adik dan abang.

"Maksud kau?"

"Yelah, kau macam bagi harapan kat semua gadis-gadis tu. Kau memang kejam"

"Hahaha, lantak kaulah nak bagi tanggapan ape kat aku. Aku rase kalau kau jadi aku pun. Kau akan buat perkara yang sama dik.."

"Tch! Aku takkan jadi cam kau,abang! Kau mempunyai wajah diidamkan daripada lahir lagi, malah aku tidak."

"Ape kau merepek ni, kau dan aku sama je. Kau adik aku yang dahulunya paling comel bila lahir!"

"Waktu kecik jadi baby tu,memang la comel.."

"Dah tu? Sekarang dah besar ni ofcozla naik taraf sikit .. Jadi hensem? "

"Tch! Itu kau ! "
___________________

"Bu !!!" laung Ieyla dari bawah dapur memanggil ibunya di bilik tingkat atas.

"Ye Ieyla sayang!! Jap! Jap !"

"BAAA !!!"

"Ya Allah bertuah punye anak! Terkejutlah ibu!"

"Alaa ibu lambat sangat. Tu sebab idea jahat Ieyla keluar, nak wat suprise kat Ibu BAAA !!!"

"Ishh! Ha, ade ape terpekik melolong tak nmpak ibu kemas baju melonggok tak di lipat ni?"

"Ni haa buuu tin biskuit coklat Ieyla mana???"

"Rasenye ade kat atas almari makanan tu.. Pegilah carik bebetul,. Tahu makanje"

"Ieyla da carik...

"Adik..." abang Khai abang sulungnya memanggil Ieyla dengan gelaran adik atas kerana faktor usiannya lebih 5 tahun berbanding Ieyla. Yelah dah abang. Mestilah lagi tua. Lainla suami tu lain citer ye .. Hehe

"Abang ! Bila abang balikkk?"

"Ehhh patutnye abang yang tanye adik.. Bila adik balik ni.."

"Hehe semalam.. Tulah adik balik abang masih kat Kedah wat pa? Adik saje nak wat suprise kat semua.. Tup tup.. Ibu je ade .. Sedih.."

"Padanlah muke adik! Lain kali bagi tahulah kiteorang dah balik dari Amsterdam boleh mai bawak si Ad dengan Raish tu rindu betul kat adik ni"

Dengar je nama kedua jiran kesayangannye terus sahaja Ieyla tersenyum sendiri. Tapi yang lebih Ieyla bayangkan Si Raish berbanding Si Ad abang kepada Raish tu.

'Dah kenapa adik aku ni.'

Bersambung...

Salah Silap Tatabahasa,
Watsoever Tegur je :)

Harap Respond yg baik untuk permulaan citer ini ye ! XD

14:59
14/04/2016

Dialah Mr Comel Aku !!Where stories live. Discover now