#8 Suferinta

1.1K 50 0
                                    

Suferinta este cea mai dureroasa emotie ce poate fi simtita. Oricine poate suferi si orice persoana sufera dintr-un anumit motiv la un moment dat. Deobicei suferinta este cauzata de dragoste, probleme familiare sau alte asemanatoare cauze.
Suferinta este sora cu stresul, doar ca exista o mica diferenta intre ele si stati sa va explic:
Caracteristicile suferintei
-durere
-lacrimi
-cand suferi iti consumi toata energia
-uiti anumite lucruri
-nu mai poti fi ca inainte
-te izolezi des de ceilalti
-simti ca ai o ,,piatra" pe inima
-simti ca nimeni nu te mai intelege
-esti melancolic/a
-anxietate
-depresie (uneori)
etc

Caracteristicile stresului
-poate fi vorba de stres la locul de invatamant/munca
-dezechilibru in organism
-gandire profunda
-imbolnavire (uneori)
-devii introvertit
etc

In vreme ce suferinta o ai in inima, stresul porneste de la creier. Aceasta este unica diferenta.
Cu totii dam peste ambele situatii si e greu sa te confrunti cu amandoua, insa dupa parerea mea e mult mai greu sa scapi de suferinta. Cu stresul ne confruntam fiecare in viata de zi cu zi, dar suferinta e mai distructiva si se imprima in inima.
Va spun eu ca suferinta nu dispare niciodata dar doare atat de tare incat o ingropi la un moment dat in adancul inimii si te prefaci ca nu mai doare, in schimb stresul poate disparea daca devii o persoana mai calma si relaxata.
Va voi spune cum sa incercati sa scapati din ambele situatii:
I. Cum sa scapi de suferinta
1. Plangi... plangi cat e nevoie, asa te vei descarca si dupa va durea mai putin. Stiu ca pare ciudat dar merge. Incercati chiar sa va obligati sa plangeti, eventual cititi sau ascultati ceva dupa inima voastra pentru a va declansa lacrimile.
2. Dupa ce ai plans, vei vedea ca totusi te simti mai bine ca la inceput. Acum, scrieti-va sentimentele pe o hartie. Scrie ceea ce simti pe o foaie alba apoi rupe-o sau da-i foc. Vei vedea ca te va ajuta.
3. Inca n-a disparut suferinta, nu-i asa? Debaraseaza-te de tot ceea ce iti aminteste de suferinta. Daca e vorba despre o dragoste, ascunde toate fotografiile si nu te mai uita la ele niciodata. Nu le rupe caci dupa vei regreta. Eu am facut-o si nu e bine, iti provoaca si mai multa suferinta. Nu il/o mai cauta pe nici o retea de socializare, daca te iubeste te va cauta el/ea sau destinul va vrea sa fiti din nou impreuna. Sterge-i numarul de telefon, eu am facut-o si e in regula. Insa daca e vorba de o problema familiara, nu te mai gandi si ia-te cu alte activitati.
4. Nu te izola! Iesi cu prietenii, distreaza-te si vei vedea ca macar cateva ore te vei simti mai bine!

II. Cum sa scapi de stres
1. Rezolva-ti problemele! Pentru a nu mai avea stres, e bine sa gasiti o rezolvare pentru toate problemele.
2. Vizionati macar o data pe zi un film sau orice fel de serial ce va relaxeaza.
3. Faceti minim 30 minute de exercitii fizice in fiecare zi.
4. Luati-va o vacanta! Daca va simtiti prea obosit si stresat, o vacanta v-ar ajuta foarte mult!

Acum sa revenim la suferinta...Suferinta are totusi un rol pozitiv pentru fiecare, caci pana nu realizezi cum este sa suferi nu esti matur/a, cu capul pe umeri si ti se pare ca viata e roz. Cand incepi sa suferi dintr-o anumita cauza, abia atunci realizezi ce este cu adevarat viata, iar suferinta te face campion si iti arata calea spre intelepciune.

Sper ca v-a placut acest capitol si v-am putut ajuta. Urmatorul capitol se va numi ,,Hormonii si cele trei etape ale adolescentei". Va pwp si va doresc o zi minunata!

Totul despre psihologieUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum