P.ov. Leah
Ik word wakker met een vage spanning in mijn buik. Geen foute spanning, maar een geweldige spanning. Vandaag gaan Claudia en ik namenlijk onze tatoeage laten zetten. Ik ben zenuwachtig, maar heb er aan de andere kant zoveel zin in. Helaas gaat Axel mee, want de shop is van zijn tante. Hij kwam erachter dat we vandaag gaan, en nodigde zichzelf uit. Hij vindt dat ik zijn tante moet ontmoeten, maar daar heb ik geen zin in. We hebben niet eens een echte relatie. In iedergeval niet als het aan mij ligt.
Claudia is om 11 uur bij mij, dus ik ren als een gek door het huis om te zorgen dat ik op tijd klaar ben. Ik sta net aan het aanrecht te ontbijten, als de bel gaat en ik Claudia's opgewonden stem hoor.
"Leah doe vlug open! Ik moet je nog iets vertellen voor dat mr. Trouble er is."
Ik lach, Claudia blijft hem zo noemen, ondanks dat ze weet dat alleen ik hem zo mag noemen. Dat klinkt super klef, dus ik noem hem gewoon Axel. Dat irriteert hem ook, en dat laat me telkens weer grijnzen. Axel heeft aardig wat bijnamen voor mij, maar het liefst noemt hij mij prinses of little one. Dat snap ik niet, ik ben helemaal niet klein. Hij is gewoon groot. Als we naast elkaar staan kom ik net tot aan zijn kin.
Claudia staat naast me te springen en geeft me haar telefoon. Ik kijk en zie een foto van twee meiden met dezelfde tattoo. Ik kijk vragend naar Claudia, die me stralend aankijkt.
"Die krijg je van mij, voor je zestiende verjaardag!"
Ik staar haar met open mond aan.
"Are you kidding me? Dat is zooooo lief!"
claudia kijkt me nog steeds stralend aan, en ik kijk net zo terug. Vanbinnen gloei ik helemaal, het lijkt net of ik vlinders in mijn buik heb. Dat gevoel dat je hebt als je verliefd bent. Misschien ben ik dat ook wel. Op die tatoeage. Oke, ik weet dat ik Claudia nog niet zo lang ken, maar ze betekent zo veel voor me. Dankzij haar ben ik niet meer dat verlegen muurbloempje, maar een interessant persoon. Sins we beste vriendinnen zijn, ben ik aardig populair geworden. Als we samen door de gangen lopen, worden we nagestaard, en er zijn al aardig wat jongens die op mijn nummer hebben gevraagd. Als is dat minder geworden sins ik met Axel "verkering" heb. Iedereen gelooft het. Helaas.
Als Axel en Timo er ook zijn, gaan we naar de tattooshop. Claudia gaat bij Timo achterop de scooter, en ik bij Axel. Aarzend pak ik de achterkant van zijn jas vast, maar zodra we rijden sla ik mijn armen om hem heen. Als ik dat niet doe val ik eraf, en hij grijnst als hij het merkt. Als ik de tattooshop zie, grijns ik naar Claudia. This is going to be great.
Als we naar binnen lopen, gaat er een belletje. Gelijk komt natasja aanlopen, en ze begint breed te glimlachen als ze ons ziet. Ze trekt Axel in een stevige omhelzing, die hij iets zachter beantwoord. Zodra ze klaar is met Axel, draait ze zich om naar mij.
"Je kwam hier voor een tattoo, maar eerst wil ik even met je kennismaken."
Ik glimlach naar haar, en daarna gaan we aan de etenstafel zitten. Het halfuur daarna stelt ze me allerlei vragen over mezelf en mijn ouders. Ze vertelt dat ze al weet dat Claudia en ik geen tweeling zijn, en ik kijk haar verontschuldigend aan.
"Het spijt me echt heel erg, maar we willen het zo graag!"
"het geeft niet. Kom, laat me zien wat jullie willen."
En dus pakt Claudia haar telefoon erbij en laat de foto zien van de twee meisjes. Natasja knikt begrijpend, en nadat ze Timo en Axel heeft weggestuurd gaat ze aan de slag.
P.o.v Axel
In een ongemakkelijke stilte zit ik te wachten tot Leah terugkomt. Mijn tante keek me blij aan toen ze me wegstuurde, dus Leah is in de smaak gevallen bij haar. Ik kijk op als ik voetstappen hoor, en zie een stralende Leah naar me toe komen lopen. Wow, ze is echt mooi als ze zo lacht. Ik trek vragend mijn wenkbrouw op, ik ben nieuwschierig wat voor tatoeage ze heeft genomen. Als ik dat doe bloost ze, en kijkt verlegen weg.
"Dus little one, wat voor tattoege heb je?"
"nou ja kijk, heel misschien kan het zo zijn dat ik heel misschien twee tatoeages heb."
Ik kijk haar met open mond aan. Twee tagoeages?!
JE LEEST
fuck the rules, I'm going to be badass
Ficção AdolescenteZij is de perfecte dochter. Zij is goed in alles wat zij doet. Zij komt nooit in de problemem. Zij is het zat om zo te zijn. Hij is de badboy. Hij doet waar hij zelf zin in heeft. Hij heeft alleen maar problemen. Hij heeft haar opgemerkt. ...