Keesokkan harinya,Hanbin sudah bangun awal.Hanbyul juga bangun awal sebab mahu bersembang dengan oppa dia."Oppa!Oppa!Jihyo eonnie dah nak balik ke?"soal Hanbyul dengan teruja.Kanak-kanak perempuan yang berusia 9 tahun berusaha untuk duduk di atas peha Hanbin.
"Haah...Oppa nak pergi ambil dia nanti..."jawab Hanbin dan memeluk Hanbyul dengan erat."Yahoo!!!Nanti Hanbyul nak ikut...Boleh tak?"soal Hanbyul dengan mata dia yang bersinar-sinar."Hanbyul...Biarlah oppa kamu nak pergi dating dengan Jihyo eonnie..."ujar Tuan Kim membuatkan Hanbyul memuncungkan mulut."Kalau Hanbyul degil appa taknak bawa Hanbyul pergi Legoland..."Hanbyul terus menggelengkan kepala dan berlari ke arah Tuan Kim."Jangan cancel kan!Hanbyul nak pergi legoland!"kata Hanbyul bersungguh-sungguh.
Hanbin terus melihat ke arah jam tangannya.Ianya menunjukkan pukul 10.00 pagi.Tanpa berlengah masa,Hanbin terus meminta diri sebelum masuk ke dalam MYVI-nya.Dalam perjalanan dia ke lapangan kapal terbang,dia asyik menyanyi lagu Marvin Gaye.Lagu duet diantara Meghan Trainor dan Charlie Puth.Gembiranya hati dia!
Selepas beberapa minit,Hanbin akhirnya tiba di lapangan kapal terbang.Kereta MYVI miliknya diparkir lalu dia berlari keluar.Ketika itu juga,kapal terbang dari UK tiba ke Korea.Hanbin menunggu di ruang menunggu.Akhirnya keluar seorang yeoja yang amat ditunggu olehnya.Yeoja itu memandang ke arah Hanbin dan tersenyum sebelum berlari dengan laju ke arah Hanbin.Tanpa kata apa-apa,yeoja itu terus memeluk Hanbin.
"Jihyo noona~"Hanbin terus membalas pelukkan Jihyo.Air mata mula mengalir.Mungkin sebab terlampau rindu.Jihyo meleraikan pelukkan dan mengelap air mata Hanbin.
"Kyah~Uljima...Noona ada kat sinilah..."ujar Jihyo dan mengusap lembut rambut Hanbin.
"I miss you~"kata Hanbin dan tersenyum lebar.Tanpa sebarang kata,Hanbin terus mengangkat beg Jihyo dan memimpin Jihyo ke arah keretanya.
Jihyo masuk ke dalam kereta dan melihat sekeliling.Sudah lama dia tidak masuk kereta MYVI milik Hanbin.Yang dia ingat,ketika Gary tinggalkan dia untuk Seolhyun.Jihyo memeluk tubuh dia sambil menahan air matanya daripada membasahi pipinya.
Pintu kereta driver seat dibuka.Hanbin masuk dengan ceria sambil bersiul-siul.Ianya membuatkan Jihyo ketawa kecil dan menolak bahu Hanbin sedikit.Kemudian,dia memakai tali pinggang keledar begitu juga Hanbin."Okay tak kat sana,noona?"soal Hanbin untuk memulakan perbualan mereka.
"Okay!Seronok!Kat sana noona ada ramai kawan..."jawab Jihyo dengan teruja.Hanbin hanya mengangguk sambil memandu kereta.Dia asyik memandang keluar tingkap.Mungkin malu sebab lepas dia luahkan perasaan dia dekat Jihyo.
"Hanbin pula?Okay tak?Mesti seronok jadi idol~"puji Jihyo membuatkan Hanbin memandang ke arah Jihyo lalu melemparkan senyuman yang manis.
"Bolehlah...Cuma penat..."ujar Hanbin dengan senyuman paksa.
"Hanbin nak pergi makan aiskrim dengan noona eh?"soal Jihyo apabila teringat Hanbin selalu belanja dia makan aiskrim.
"Boleh saja..."jawab Hanbin dan mencuit pipi tembam milik Jihyo.
Selepas beberapa minit,Hanbin memarkir keretanya.Ianya betul-betul berada di hadapan kedai aiskrim.Jihyo terus keluar dan buat senaman ringin.Hanbin turut keluar selepas memakai topi dan mask.Tiba-tiba Hanbin memaut lengan Jihyo dengan berani.Jihyo tersentak sekejap.
"Waeyo,Hanbin ah?"soal Jihyo dan memandang tepat ke arah anak mata Hanbin."Noona panggil Hanbin,HanJi."arah Hanbin.Jihyo hanya mengangguk.Dia faham apa maksud Hanbin.Hanbin mahu menyamar sebab dia kan idol.
Mereka duduk di sebuah meja yang berwarna merah jambu cair.Hanbin tidak habis-habis bermain dengan jari-jemari Jihyo.Jihyo memandang Hanbin dan ketawa kecil.Tiba-tiba ada seorang yeoja berambut pendek berjalan ke arah mereka sambil membawa buku catatan kecil bersamanya.
"Annyeonghaseyo...Jeoneun Kim Taeyeon imnida~Saya server kat sini~"Taeyeon terus menunduk hormat."Annyeonghaseyo..."Hanbin dan Jihyo menunduk hormat dengan senyuman yang manis.
"Oh!Ni namjachinggu cik ke?"soal Taeyeon apabila terpandang Hanbin."Nae..."jawab Jihyo dan memegang tangan Hanbin dengan erat.Hanbin tersenyum lebar.Kalaulah Jihyo betul-betul terima luahan hati dia,mesti dia bahagia.
"So...What do you want?"soal Taeyeon dan bersiap-sedia untuk menulis pesanan.
"1 strawberry ice cream with vanilla icing..."jawab Jihyo kemudian beralih ke arah Hanbin.Hanbin memandang Jihyo dan tersenyum riang.
"1 chocolate ice cream with a cherry on top..."jawab Hanbin.Taeyeon hanya mengangguk sebelum beredar dari situ.
Keadaan sudah kekok sekarang.Jihyo sudah leraikan genggaman.Hanbin tergelak sebelum bermain dengan kunci keretanya."Noona...Noona nak jadi yeojachinggu saya tak?Dalam dunia reality?"soal Hanbin dan menatap muka Jihyo.
Jihyo memandang ke arah Hanbin kemudian memandang ke bawah.Pipi dia mula berasa hangat.Hanbin memegang tangan Jihyo dan mengusapnya dengan lembut."Tapi Hanbin kan idol..."ujar Jihyo dalam keadaan berbisik.Takut fans Hanbin serbu diaorang.
"Alah...Kita buat secret2 lah...Please~~~"rayu Hanbin dan membuat aegyo.Memang susah Hanbin nak buat aegyo.Tapi untuk Jihyo,dia boleh buat.Apa-apa pun.
"Arassoe..."kata Jihyo.Hanbin terus bersorak."Mansae~Mansae~Mansae~Yeah~ Mansae~ Mansae~Mansae~Yeah~"Tergelak Jihyo dibuatnya.
"Kita start dating kita esok eh?Noona mesti penat sekarang ni..."ujar Hanbin.Di sebalik mask,senyuman Hanbin langsung tidak pudar."Jap!Noona panggil saya HanHan,saya panggil noona Chagi...Okey?"cadang Hanbin sambil menjengket-jengketkan keningnya. "Hurmm...Malulah.."Jihyo menutup mukanya.Hanbin asyik memuji-muji Jihyo di dalam hati.Hanbin menarik tangan Jihyo supaya dia dapat lihat muka Jihyo."Jebal~~"rayu Hanbin dengan suara bayi."Err...Arassoe.."kata Jihyo,tersipu-sipu malu.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}
Fiksi PenggemarJust for fun...Untuk semua malay fans...Ini cerita tentang kedua-dua bias saya dari iKon dan Runningman