Kapitel 1

7.3K 24 3
                                    

#Hej jeg hedder Mille og jeg bor sammen med min mor, far, og storebror i København, på Frederiksberg. Min bedsteveninde hedder Julie og vi har været veninder lige siden vi startede i første klasse.#

"Mille du skal op nu, du skal i skole", siger Sofia (Milles mor). "Jaja, kommer ned nu", råber Mille tilbage. Det er første dag efter juleferien og idag starter min nye klasselærer ved ikke hvad han hedder, men det var noget jeg hørte fra min bff Julie.
Hvad skal jeg mon tage på idag, jeg står midt i en tøjkrise...! Jeg tager min Ralph bluse og et par sorte hullede Gucci bukser på. Og til sidst tager jeg nået eyeliner og en baice farvet lipgloss på. Mit hår sætter jeg i en høj hestehale og tager min taske ud af døren. Jeg går ned i køkkenet og siger godmorgen til min mor og far. Min storebror Tobias kommer ned af trappen iført læderbukser og hvid bluse, han blinker til mig og siger:"Nå Mille skal jeg gøre dig i skole idag?" "Ja tak Tobi", siger jeg. Min storebror er lidt af en playboy, han er 18 år og spiller sej over, at han kører i en Ferrari. Man kan godt sige, at min familie er ret rig, både min mor og far arbejder og ejer et stort møbelfirma. De sælger møblerne over hele verden rundt. Det er også derfor at vi har de nyeste møbler hjemme hos mig. Alle fra klassen elsker at være hjemme hos mig og hænge ud. Men jeg holder mig til min bff Julie. Jeg sætter mig ind i Tobias's bil og han sætter sig på førersædet og tænder for radioen. Der kommer vores yndlings sang på self er det "Hello"- med Adele. Vi sidder og nynner i det første vers, og når omkvædet kommer, så skråler vi for fuld hals ud af vinduet. Mennesker ville tro vi var underlige, men ja det er vi også inderst inde, min storebror er også den tætteste person, som jeg kan henvende mig til, når jeg enten er glad eller har brug for en at tale med. Og så kommer min bff Julie :). Jeg kan ikke fortælle så meget til mine forældre, fordi de er på arbejde næsten 24/7.

Vi ankommer til skolen, det tager ca. 5 min. med bil, men fordi det er frostvejr, plejer jeg at tage min cykel, og der tager det et kvarter at cykle derhen.
Min bror sætter mig af og jeg siger farvel til ham. Han kører væk og jeg går ind på skolen og over til mit skab, da jeg er på vej derover får jeg en besked fra Julie. "Pling" siger mobilen. Der står på beskeden:" Kom hurtigst som muligt ind i klassen efter du har hentet dine ting. Den nye lærer kommer snart!" Lige da jeg kigger op af mobilen støder jeg uheldigvis lige ind i den nye lærer. Jeg falder på numsen og får straks øje på de flotte havblå øjne, som jeg kigger ind i. Jeg er som forstenet indtil han rækker en hånd ned mod mig, han spørger mig om noget men jeg er helt paf. Jeg kommer tilbage til virkeligheden og tager imod hans hånd.

Den Nye LærerМесто, где живут истории. Откройте их для себя