Hoofdstuk 1

8.2K 196 24
                                    

'Piep piep'. Ik kreun wanneer mijn wekker me het teken geeft van het begin van een nieuwe dag. Een nieuwe schooldag, beter gezegd. Ik duw mijn wekker af, rek me uit en sta dan toch maar op. Ik ga naar mijn kleerkast, zoek even en kies dan toch voor een roos zomerjurkje (zie foto). Mijn haar doe ik in een hoge paardenstaart. Een grote fan van make-up ben ik niet: wat mascara en dan is het goed. Beneden eet ik snel een boterham. Dan vlug weer naar boven om mijn tanden te poetsen, en weer naar beneden. Ik kies voor mijn roze ballerina's, geef mam een zoen en vertrek naar school. Op school aangekomen komt Daniël meteen naar me toe. Daniël is mijn overbuurjongen, al van zolang ik het me kan herinneren, en sinds kort ook mijn beste vriend. Vroeger kon ik hem niet uitstaan, want hij is echt knap, maar jammer genoeg zijn de meeste knappe jongens altijd met zichzelf en hun uiterlijk bezig. Maar toen begonnen onze ouders met elkaar op te trekken en moesten we dus verplicht met elkaar omgaan. Zo leerde ik de echte Daniël kennen, en kwam ik erachter dat die heel wat interessanter en anders is dan ik dacht op dat moment... En nu is Daniël sinds ongeveer 2 maanden geleden mijn beste vriend.

GekidnaptWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu