8. Pottere!

2.1K 148 4
                                    

Ahojky, rozhodla jsem se tuhle kapitolu věnovat Lily a Jamesovi, protože myslím, že ty dva si to zaslouží. Doufám, že se mnou souhlasíte a že se vám kapitolka bude líbit ;)

Lily se vydala na první hodinu. Prosmýkla se kolem střapatého chlapce, aniž by o něj projevila jakýkoliv zájem. Když dorazila do učebny alchymie, byla tam jako jedna z jediných studentů, neboť pro příliš malý zájem se rozhodlo, že letos hodiny alchymie budou, ale budou spojené pro šesté i sedmé ročníky.

V jednu chvíli seděla dívka v prázdné učebně a o chvíli později byla učebna plná lidí. Rusovláska tvrdohlavě odmítala každého, kdo si vedle ní chtěl sednout a čekala na svoji blonďatou kamarádku.

Dívka vešla do třídy hned za osobou, kterou by Lily nejmíň čekala na hodině alchymie, za Jamesem Potterem a místo toho, aby se vydala k ní, se plížila za jmenovaným. Lily je oba podezíravě pozorovala. Chlapec došel k Remusovi a vypadalo to, že mu něco urputně vysvětluje. On se jen usmál a kývnul. Pak si k němu k všeobecnému překvapení Becky sedla a černovlasý chlapec s úsměvem zamířil k rusovlásce.

"Kam si jako myslíš, že jdeš Pottere?" zeptala se, když už byl skoro u ní.

"Nevím, jestli jsi si toho všimla, ale všude jinde je obsazeno." řekl chlapec a přehnaným gestem obsáhl třídu. Dívka se rozhlédla a zjistila, že je to pravda. Pak se střetla pohledem s dvojicí, která je zcela nenápadně pozorovala. Oba je sjela pohledem "To si ještě vyřídíme" a posunula se co nejdál od sedající si střapaté pohromy.

"Takže?" řekl a Lily na sobě cítila jeho pohled.

"Hm?" zabručela a dál se věnovala své učebnici.

"Kdy dáme to dostaveníčko?" zeptal se a ona se po něm nechápavě podívala.

"To zní ještě hůř, než když mě zveš na rande." zavrtěla hlavou.

"Takže bys..." začal, ale utlo to její rázné "Ne!", po kterém se po nich podívala polovina učebny.

Pak do třídy vešel profesor alchymie, který se jim představil jako "Profesor Gray". Byl to postarší pán působící dojmem šílence. Začal mluvit o úvodu do alchymie a přehnaně při tom rozhazoval rukama.

"Asi nacvičuje Shakespeara." zamumlal James a Lily se musela i přes její nenávist usmát.

"Takže ona se i směje." poznamenal chlapec s nadzvednutým obočím a ona se mu snad poprvé podívala do očí, po smíchu ani památky a se značnou dávkou sarkasmu řekla: "Usměv věnuji jenom těm, co si to zaslouží a ty od toho máš pěkně daleko."

Hodnou chvíli všichni mlčeli a sledovali přehnané drama profesora, když někdo vyprskl smíchy. Lily se nechápavě rozhlédla po třídě a pohledem padla na Becky, která se snažila zadržet smích. Profesor se nad tím pozastavil jen na chvíli, a pak pokračoval ve výkladu.

"Věděl jsem, že si budou rozumět." podotknul chlapec a Lily to i přes předstíraný nezájem neuvěřitelně zaujalo. Nakonec ji její zvědavost přemohla.

"Co tím myslíš?" optala se a on překvapeně zvedl oči.

"Já jen, myslím, že se Removi líbí. A taky jsem si všiml, že on jí taky není uplně lhostejný." řekl a ona musela uznat, že nevšímavý rozhodně není.

"Neříkej, že jsi to dělal pro dobro kamaráda." odbyla ho.

"Proč ne?" zajímal se.

"Protože jsi egoistický, samolibý neadrtálec, který si neutře vlastní zadek." řekla zlostně.

"Takže mě sleduješ na záchodě?" ptal se pobaveně.

Pak si oba dva uvědomili, jaké ticho ve třídě panuje. Rozhlédli se a zjistili, že je pozoruje celá třída i s rozzuřeným profesorem.

"Nějaký problém?" chtěl vědět Gray, a když se mu Lily chystala říct, co se děje, nenechal ji a pokračoval "Takže není důvod, abyste spolu vedli jakýkoliv rozhovor, nemám pravdu?" položil řečnickou otázku a Lily jež celá rudá přikývla.

"Tak ti pěkně děkuju." zasyčela na něj, když se učitel vrátil k výkladu.

"Nemáš za co." odpověděl klidně a ona měla chuť ho přetáhnout čímkoliv tvrdým v jejím dosahu.

"To teda nemám." zašeptala a snažila se být v klidu, ale sama přítomnost chlapce ji neuvěřitelně rozčilovala.

Chlapec se s ní pokusil ještě několikrát o rozhovor, ale ona jeho snahy tvrdohlavě ignorovala. Hned jak profesor ukončil hodinu, se dívka zvedla a bleskurychle zamířila ke dveřím. James ještě počkal na svého kamaráda, který se rozloučil s Becky a vydal se k němu.

"Tak co?" zeptal se Remus pobaveně svého střapatého kamaráda, když vycházeli z učebny.

"Je to na dobré cestě." ujistil ho a oplatil mu narážku. "A co ty?"

"Netuším, co tím myslíš." řekl světlovlasý chlapec a projel si rukou vlasy.

"Líbí se ti?" zajímalo Jamese a vypadalo to, že chlapec přemýšlí, jak odpovědět.

"Takže líbí." konstatoval James a v očích se mu pobaveně zalesklo.

"To je jedno, stejně bychom spolu nemohli být." zatřásl hlavou druhý chlapec, ale dál to nerozvedl.

"Reme, ty jsi mučedník." vydechl James a na další hodinu pokračovali mlčky.




The Marauders- 16ka na krku [hp,FF]Kde žijí příběhy. Začni objevovat