1. Self-pity

605 18 2
                                    

Natuurlijk vond hij het een belachelijk idee. Hoe had Dumbledore ooit zoiets kunnen verzinnen? Je zou denken dat hij krankzinnig was geworden en ze niet allemaal meer op een rijtje had. 'Fashion op Hogwarts', laat me niet lachen dacht hij sarcastisch. Straks loopt iedereen op Hogwarts rond in idiote kleding en andere achterlijke frutsels. Eentje is méér dan genoeg, dacht hij vol zelfmedelijden.

Snape had een gruwelijk hekel aan Alyssandra Black, de beroemde zangeres en mode-icoon waar elke heks en tovenaar het momenteel over had. Tegenwoordig hoorde je haar liedjes overal en verschenen er dagelijks allerlei artikels over haar in de Daily Prophet, net alsof iedereen haar écht geweldig vond. Hijzelf vond dat een schande. 'Alsof we geïnteresseerd zijn in haar ranzige privé-leven', snoof hij. Al die aandacht, die ze niet verdiende vond hij. En dan te bedenken dat ze óók nog les komt geven op Hogwarts. Het was gewoonweg een bespottelijke gedachte. Ze had een brief geschreven aan het schoolhoofd met het idee om een nieuw vak in te voeren, namelijk: Fashion&Magic, en dat zij graag in aanmerking zou komen om die lessen te gaan geven. Soms is Dumbledore echt onvoorspelbaar. Hijzelf zou die brief namelijk niet eens gelezen hebben en per direct de prullenbak in hebben gegooid, of beter nog, in het haardvuur! Maar Dumbledore moest hem natuurlijk weer wel lezen, en het vervolgens ook nog eens een buitengewoon briljant idee vinden en toestemming geven. Toen hij Snape hierover verteld had, had hij haar muziek een 'grote betovering' genoemd. Nadat Snape met een innige afkeer geprotesteerd had, begon Dumbledore te glimlachen. 'Muziek is één van mijn grootste passies Severus, en Alyssandra is werkelijk geweldig!', zei hij terwijl zijn ogen vrolijk twinkelde achter zijn halfronde brilletje. Snape had hem een lange tijd afkeurend aangekeken, hopende dat Dumbledore van gedachten zou veranderen. Maar tevergeefs.

Hij werd licht in zijn hoofd en hij voelde hevige hoofdpijn opkomen nu hij weer terugdacht aan het gesprek met Dumbledore. De paar dagen voordat het nieuwe schooljaar zou beginnen, waren door dit nieuws toch al verpest. Hij besloot daarom, mede op advies van Dumbledore, om de nog resterende vrije dagen bedrust te nemen. Hij trok een ouderwets verschoten bloemetjes dekbed over zich heen, sloot zijn ogen en probeerde te slapen.


Bad Romance - Severus SnapeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu