4. Early breakfast

318 19 4
                                    

De volgende ochtend werd hij met een galmende hoofdpijn wakker, en stapte vermoeid uit bed. Snape was deze keer nog vroeger dan normaal opgestaan, zodat hij rustig zou kunnen ontbijten zonder ongewenste personen om hem heen. Hiermee doelde hij natuurlijk op niemand minder dan Alyssandra Black of Harry Potter en zijn aanhang. Hij beende vluchtig naar de eetzaal en ging helemaal op de hoek aan de lerarentafel zitten. Verder was er gelukkig nog niemand te bekennen. Dit was precies de rust die hij nodig had, dacht hij bij zichzelf. Tevreden smeerde hij een sneetje toast en schonk pompoensap in de gouden beker die voor hem op tafel stond, en dronk hem in één teug leeg. Opeens verscheen Dumbledore vanuit het niets en stond achter hem en kuchte zacht. Snape, die ervan overtuigd was geweest dat er niemand anders behalve hijzelf in de eetzaal aanwezig was, schrok zo erg dat hij zich in zijn pompoensap verslikte.
'Heb je een slecht geweten Severus?' vroeg Dumbledore kalmpjes. Snape draaide zich om en keek hem zwijgend aan.
'Ik vroeg me eigenlijk af wat jij zo eenzaam in de eetzaal doet op dit tijdstip?' vroeg Dumbledore en keek Snape vragend aan.
'Ik heb besloten om voortaan vroeg te ontbijten om de drukte voor te zijn' zei Snape overtuigd.
'Ahaa, juist ja. Dan heb ik goed nieuws voor je' zei Dumbledore. 'Vanaf morgenochtend zal professor Black je vergezellen tijdens je vroege ontbijt. Door haar populariteit is het verstandiger om de drukte voor te zijn' ging Dumbledore verder en verdween daarna meteen weer in het niets.

Snape snakte naar adem. Hij kon niet geloven dat wat Dumbledore hem zojuist verteld had, waarheid was. Even dacht hij in een nachtmerrie te zitten, maar hoelang hij ook wachtte, hij werd niet wakker. Samen met háár alleen in de eetzaal op hetzelfde tijdstip. Hij voelde een koude rilling over zijn rug en voelde weer hoofdpijn opkomen. Nijdig liep hij de eetzaal uit naar de kerkers om zijn lessen van vandaag met veel tegenzin voor te bereiden. Misschien zou hij ze vandaag een vergif laten brouwen, zodat hij dat morgenochtend in haar pompoensap zou kunnen gooien.

Harry, Ron en Hermelien zaten aan de lange eettafels terwijl ze hun rooster uitgedeeld kregen. Het bleek dat ze na de middaglunch Fashion&Magic hadden, gevolgd door een blokuur toverdranken. 'Dat is nou echt weer de afsluiter van de dag' mompelde Ron sarcastisch met zijn mond vol.  




Bad Romance - Severus SnapeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu