chpter 8

177 38 0
                                    

V pov

Bilik v

Aq duduk di meja belajar..bukannya nk blajar..dok memikir org yg taekumi citekn tuh...mcm mne aq bleh lupa dia -,- sbb hilang ingatan? Tu mmg salah aq...bodoh btul aq ni..

Ya..sedar pun diri..

"Oppa! Saeng dpt i phone 6! Huhuu happy nya.." taekumi terlompat lompat memasuki bilik aq..

Ye la..kesian budak bru nk up ni.. firts time pkai i phone..slalu nye pkai samsung je -,,-

"Huh..oppa pkai i phone 7 x kesah pon.." bls aq dgn riak..

"Saeng x bodoh mcm oppa ok..i phone 7 blum ade lagi.." taekumi membuat muka sposen..

Rasa nk lempang pon ade -,,,-

"Saeng nk download gambar my lovely bias saeng huhuu.." taekumi tersengih sengih smbil menekan nekan henfon barunya..

"Spe bias saeng.." tanya aq..

"bangtan soneondan..wuwuu ...huhuuu" bls taekumi dgn gedik nya..

"Ha? Ape tu -,-" tnya aq dgn peliknya..

"Ha...tgk ke tujuh2 org ni..hensem2 belakaaa" taekumi menunjukkn gmbr biasnya kpd aq..

"Yg rmbut oren ni spe.." tnya aq...ya aq tnya sbb muka dia sma mcm aq.. -,-

"Nth...sbb saeng bru tau group nih..huahua..nnt saeng stalk lah dorang byk2" bls taekumi

"Muka mcm oppa...boleh tahan hensem jugak.." perasan aq..

Taekumi merenung henfonnya..kemudian renung muka aq..

"Eh? Sama la.." taekumi x percaya apa yg dia lihat...x kn la die x prasan...muka oppa sendiri da lupa..kuang ajar -,-

"Ehh! Knp muka oppa sama ngn idol nih! " taekumi dgn x percayanya menjerit..

"Sabar....mungkin kebetulan je nih.." bls aq smbil menepuk nepuk bahu taekumi..

"Saeng rasa...saeng tgh ckp ngn idol skng ni..aduhh cairrr" taekumi menjerit lagi..

Aq naik kembang -,,,,,,-

"Da la tu..simpan la i phone tu sblum oppa curik.." gurau aq

Taekumi mencebik bibir.." yew la..k lah nk blah.." taekumi keluar dri bilik aq

Tapi aq thn.." saeng!" Panggil aq

"Bwo"

"Saeng kta...saeng nk cita psl hyuro sepenuhnya.." kta aq yg ingin tahu tntang hyuro..

"Oh ya ka? Lupa pulak.." taekumi duduk di tepi aq semula..

...

"Nk mula dari mana?" Tnya taekumi smbil bermain i phone baru nya tu..tersengih sengih dia...erm

Nk tau dia main ape dlm fone tu? Em...dia collage gmbr aq ngn idol tuh -,-. Sama weh muka aq ngn dia...

" mana2 ja.." aq mula memasang telinga..

Taekumi merenung mata aq..

"Mcm ni..."

FLASHBACK

Sebelum taetae pg korea..

.

"Awk! Jom lah main kejar2!" Panggil taetae..

"Awk lh jadi" hyuro berlari lari kegembiraan..

"Tunggu! Sya akn dptkn awk..".taetae mengejar hyuro..

Hampir taetae nk dptkn hyuro tiba2 kakinya tersepak batu..

'Buuk!' Taetae terlentang atas tanah...

"Wwaaaaa~~~~" taetae menangis sekuat hati..

Ye la budak2

"Taetae! Awk x ape2" hyuro mendapatkn taetae..dan membantunya bangun.

"Sakittt!"taetae meraung kesakitan...

Kakinya terseliuh dan luka sedikit..

"Waaa~~~~" taetae menangis lagi..

"Taetae...jgn nangis.."hyuro mengelap air mata taetae..

"Saya panggil omma awk ok?" Tnya hyuro.

"Om omma saya keluar...x de sape pun d dkt rumah.." bls taetae dgn ter esak esaknya..

"Klau mcm tu balik umah sy jum" hyuro membantu taetae bgun..

"Gomawo..saya syg awk.." taetae mencium pipi hyuro setelah sudah lama menangis..

"Ish..x suka lh.." hyuro mengerutkn keningnya...

Kecil2 dah pndai bercinta..tu lah taetae and hyuro..

..

Hyuro meletakkn ubat di luka kemudian balut..

..

"Ha..da siap...cuba gerak2 kn sikit.." arah hyuro..

"Tak boleh.. sakit.." taetae membuat muka pasrah

"La..awk ddk lah sini dulu.."hyuro tersenyum..

"...hyuro..gomawo...dlm hidup saya ni..awk lah kwn yg paling sya syg...saya janji sya x kn tinggalkn awk smpai bila2..nnt besar ...saya nk khawin dgn awk..." taetae tersenyum petak

"Awk. Kita ni kecil lagi...jgn pikir psl khawin lagi...saya pun bertuah dpt kwn mcm awk.." hyuro tersenyum..

Taetae mendepakn tgn

"Awk buat apa?" Hyuro blur..

Taetae trus peluk hyuro..."saya janji dgn bersungguh sungguh..saya x kn lupakn jasa2 awk ..." taetae memeluk hyuro dgn erat..

Hyuro pun membalas pelukan"sya pegang jnji awk.."

"Haa..jom buat origami..smntara omma awk dtg ambik awk.." hyuro tersengih..

"Mesti lah nk.." taetae terlompat lompat gembira

...

END OF FLASHBACK

still v pov

"Ha~~ sweetnya oppa ngn hyuro...lagi2 citaa la." Kta aq

"Esh. Byk lagi kisah oppa ngn hyuro tu...nnt lah esok2 ke..lusa2 ke...tak pun minggu dpn ke..bulan depan ke..atau tahun depan ke...."bls taekumi..

Ckp je x nk cita senang -,,-

"Haish...but mcm mne saeng boleh tau tntang ni.." aq naik hairan..

"Sbb...dulu...setiap hari oppa cita psl hyuro dkt saeng..." bls taekumi..

"Humm..ya ke.."

"Yew la. K lah..saeng nk kluar" taekumi berlalu kluat dri bilik aq..

Tiba2 dia berhenti dpn pintu...dan ternganga mcm org gila smbil melihay skrin i phone nya..

Apahal pulak budak ni -,-

"Ohh myy gotttt hensemm nyeee!!!" Taekumi terlompat lompat di depan pintu aq..

Ape masalah saeng aq ni -,-

"Woi..nk menggedik dok luar.." kta aq..

"Oppa2! Tgk kembar oppa nih..hensemmm nyaaa....rambut depan warna hijauuuu! Myy gottt!" Taekumi menjerit 1 rumah...

Aq hnya mampu membuat muka " -,- "

"Biasa...kembar oppa tuh.." aq pulak yg perasan...

"Eleh...muka oppa sama ngn idol ni kebetulan jeh...k lah nk blah.." taekumi kluar dri bilik aq dgn hati yg berbunga bunga..

....

Klau x best SOORYYYY!

[C]Paper Heart ||MalayWhere stories live. Discover now