4(Seasons 2)

1K 95 4
                                    

"Chagi!!!""Chagi~Nak aiskrim!!!""Nak air!!!""Nak biskut!!!!""Nak coklat!!!!"

Riuh satu rumah dengan suara Hanbin sahaja.Jihyo hanya menurut.Maklumlah...Denda untuk dia.Terpaksa melayan karenah Hanbin yang suka meminta.Jihyo membersihkan meja yang sudah ada banyak sampah-sarap dengan pinggan yang kosong.Banyak!

Ingatkan Hanbin makan sikit je,rupanya makan banyak juga!Jihyo mengemas meja dan curi-curi pandang Hanbin yang sedang leka bermain game Skater Boy di dalam IPhone 6S dia.Hanya keluhan mampu dikeluarkan.Penat dia!Rasa macam nak tercabut lutut dia.Naik turun tangga.Nasib baik Hanbin tu kekasih dia.

Selepas Jihyo mencuci pinggan-mangkuk,Jihyo berjalan ke arah biliknya."Chagi~"Jihyo mengeluh sebelum pergi ke arah bilik Hanbin."Wae???"soal Jihyo dan memandang muka Hanbin."Nak kimchi spaghetti..."jawab Hanbin.Jihyo memandang ke arah jam tangannya.Ianya menunjukkan pukul 10 malam.

"Dah lambat ni HanHan..."ujar Jihyo dengan muka tidak percaya."Alaa...Nak spaghetti!!!Nak spaghetti!!!"Hanbin mula bangun dan melompat-lompat di atas katil seperti budak-budak 5 tahun.Hanbin berlari di atas katilnya.Katilnya amat panjang seperti ada 3 katil.Jadi macam padang pula.

"HanHan ah!Don't do that!"tegur Jihyo tetapi Hanbin tidak mendengarnya.Hanbin terus melompat-lompat sambil menjerit spaghetti."Okay!Okay!Chagi masakkan..."kata Jihyo mengalah."Hantar kat bilik HanHan eh?"pesan Hanbin dan duduk semula."Makanlah kat bawah...Ni tempat tidur..."marah Jihyo membuatkan Hanbin bingkas bangun dan melompat-lompat di atas katil."Nak makan kat bilik!!!"jerit Hanbin membuatkan Jihyo terus mengalah."Arassoe...Hmph!Tunggu!"kata Jihyo sebelum turun ke bawah untuk membuat spaghetti.Hanbin tergelak sebelum sambung main game.

"Nasib baik chagi sabar dengan perangai HanHan...Noona kepada Chagi...Woah~"Hanbin mula membebel tentang betapa baiknya Jihyo.

Di dapur,Jihyo mula memasak spaghetti yang diminta oleh Hanbin.Selepas siap,Jihyo membawa piring berisi spaghetti ke atas iaitu bilik Hanbin.Apabila Jihyo masuk ke dalam,dia ternampak Hanbin sedang terlampau fokus dengan games.Jihyo meletakkan piring itu di atas meja belajar Hanbin.

"Eherm..Eherm.."Hanbin memandang ke arah Jihyo dan tersenyum."Spaghetti dah siap.."ujar Jihyo.Dia mahu pergi dari situ tetapi Hanbin menahan dia.Hanbin menarik Jihyo."Hulurkan HanHan spaghetti tu.."arah Hanbin dengan manja."Hurmm...Okay..."Jihyo mengambil piring berisi spaghetti itu lalu hulurkannya kepada Hanbin.

Baru sahaja Jihyo mahu pergi,Hanbin memanggil dia."Temanlah HanHan makan.."arah Hanbin dan memuncungkan mulutnya."Arassoe..."Jihyo duduk di sebelah Hanbin.

Tiba-tiba Hanbin menghulurkan sedikit spaghetti kepada Jihyo."Hm?Apa?"soal Jihyo,hairan.Dia memandang muka Hanbin dengan muka blur."Chagi makanlah...HanHan suapkan~"jawab Hanbin dengan tenang.Jihyo mengangguk sebelum makan spaghetti itu.

"Sedapnya chagi masak~"puji Hanbin membuatkan Jihyo berasa malu."Nanti bolehlah chagi jaga saya yang manja ni~"ujar Hanbin lagi.Jihyo menolak lengan Hanbin perlahan-lahan lalu menutup muka sebab malu."Tahniah sebab lulus dalam menjaga saya.."kata Hanbin dan memeluk Jihyo dari sisi.

*BERSAMBUNG*



I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}Where stories live. Discover now