Op naar de tovercel!

11 2 0
                                    

6- Op naar de tovercel

Nadat de meiden hun eerste les hadden gehad, konden ze een voorwerp laten zweven. Violet had het al aardig onder de knie, maar Naranja werd steeds bozer op het veertje dat maar niet omhoog wou komen. Ave, had samen met Naranja en Violet, een afspraak gemaakt om samen de tovercel te bezoeken. Een strengbewaakte gevangenis in Toverwereld. Aankomend weekend zouden ze al vroeg vertrekken, en op een of andere manier verheugde Violet en Naranja zich er op. Ave had gezegd dat ze elkaar zouden ontmoeten bij de bowlingbaan, maar toen hadden Naranja en Violet er nog niet over nagedacht dat ze dan weer naar de kist moesten.

Het is maandag midden in de vakantie en ze slopen weer met de zelfde route naar de kelder. Als ze eenmaal in de kelder staan, lopen ze direct naar de kist. Violet probeert de kist open te krijgen maae dat gaat nauwelijks. Het enige wat gebeurt is dat de kist een paar millimeter van de vloer af komt. Violet komt net aanlopen en aarzelt. Ze vraagt aan Violet: 'Waarom doe je de kist niet gewoon open? We hebben haast weet je nog!' 'Weet ik!' zegt Violet gefrustreerd. Ze laat de kist los en pakt een grote speaker die in de stoffige kast lag. Ze wil de speaker op de kist smijten maar Naranja houdt haar net op tijd tegen en zegt: 'Het is beter als we iets anders doen dan de kist beschadigen.' Violet zucht en legt de speaker neer. Ze pakt haar toverstok en kijkt ernaar. Een paar seconde later krijgt ze een flashback. Ze ziet voor zich Ave die Naranja en haar vertelt over Tilpch. Daarna vertelt Ave over de mobiel die in de stok zit. Naranja schut haar wakker en gaat zitten op de trap van de kelder. Violet tikt 16 keer op het topje van haar toverstok. Naranja kijkt verbaasd naar Violet en bladert door haar toverboek. Na een paar seconden verschijnen er kleine magische mobieltoetsen op de toverstok. Violet toetst tovervrienden in en klikt op de toverstok van Ave. Ave neemt op en zegt: 'Hey, ik sta voor de tovercel. Waar zijn jullie?' Violet antwoordt: 'We kunnen niet door het portaal (de kist) !' 'Spreek dan de spreuk uit op bladzijde 50 van het toverboek!' Naranja staat op met het toverboek en spreekt de spreuk uit (omdat ze die inmiddels al lang had gevonden). Opeens verschijnt er een enorme kleurrijke cirkel in de keldermuur. Naranja en Violet aarzelen een beetje maar rennen uiteindelijk toch door het portaal en komen terecht in Toverwereld.

Our LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu