BAB 10

173 6 2
                                    

Jari jari Ayden lancar menari nari di kekunci piano. Alunan lagu All I Need Is You bergema memenuhi ruangan mini studio Ayden.

Jam sudah lama berganjak meninggalkan detik tengah malam tapi Ayden masih setia dengan piano. Selepas satu, satu lagu dimainkan.

Tadi dia ada meeting bersama Tae Hoon,  pengurusnya. Tae Hoon menerangkan tentang jadual yang telah disusun untuknya minggu ini.

Another busy week. Sigh.

Tadi juga hairstylist dan stylist dia datang untuk berbincang. Walaupun duduk bersama di meja mesyuarat, fikiran Ayden jauh melayang.

Padahal selalu dia paling komited dan teliti. Tak apa. Nanti dia minta Tae Hoon terangkan semula semuanya. Selepas meeting selesai, Ayden buat keputusan untuk bermalam ni studio.

Mini studio Ayden terletak di dalam bangunan studio milik WIND Entertainment, syarikat pernerbitan gergasi dia Korea. Tempat di mana banyak bintang bintang popular Korea bernaung. Antaranya sudah tentu Kim Ayden.

Studio itu menempatkan 10 mini studio. Mini studio paling besar sudah tentu milik Ayden, lombong emas WIND. Jadi memang Ayden dijaga sangat baik.

Mini studio Ayden bersambung terus dengan restroom yang lengkap dengan set bilik tidur. Mini studio dan restroom Ayden punya pintu ke private balcony Ayden, yang menempatkan buaian dan meja batu serta pemandangan indah dari tingkat tujuh.

Dari 15 restroom yang disediakan untuk kemudahan mereka cuma 3 bilik sahaja yang mempunyai private balcony. Ayden di tingkat paling tinggi, 7. Sebab itu Ayden langsung tak kisah bermalam di situ. Semua serba selesa. Di tingkat 7 jugak ada ruangan makan, attached bathroom, mini wardrobe, mini kitchen dan mini meeting room.

Cuma tingkat 5, 6, dan 7 sahaja dibina lengkap dengan private restroom, mini kitchen dan ruangan makan. Tingkat lain berkongsi restroom di setiap tingkat serta berkongsi mini kitchen dan ruangan makan di tingkat 1.

Kadang kadang Ayden turun join junior-junior dia makan sama sama di tingkat satu. Kadang kadang dia join mereka di gym. Kadang kadang mereka sama sama naik mandi private pool di rooftop.

Mereka rapat macam adik beradik. Saling beri tunjuk ajar dan tak kekok. Itu salah satu sebab WIND terus kukuh membina empayar.

Ayden capai handphonenya dan berlalu meninggalkan piano menuju ke balkoni. Duduk dilabuhkan pada buaian. Lalu diayunkan sedikit.

“What should I do? ” Ayden menyoal diri. Dari tadi wajah Rania asyik menari nari di ruang matanya.

Padangan Ayden lemparkan pada pemandangan Seoul di waktu malam. Bergemerlapan. Penuh cahaya.

Namun hatinya masih enggan tenang. Dia tau hanya satu perkara yang mampu buat dia tenang. Rania! Gadis misteri yang tiba tiba muncul dan mengocak ketenangan hati Ayden.

Ayden belek belek handphone. Penuh dengan berita tentangnya. Nasib baik nombor handphonenya hanya diketahui oleh ahli keluar dan kenalan rapat. Kalau tak jenuh Ayden nak jawap. Sekarang Tae Hoon pening melayan media. Biarkan dia.

Ayden buka account instagram. Banyak gambar gambar dia dan Rania dimuat naik oleh peminat yang nampak drama sebabak mereka tadi. Ayden screenshot gambar gambar yang berkenan di hati.

Ikutkan hati dia nak upload lagi gambar dia bersama Rania. Tiba tiba Ayden jadi pakar cinta. Tapi malam ni sudah dua kali dia upload. Kalau upload lagi, mau Rania angkut kain baju terbang balik. Ada manusia gila obseskan dia.

“I want to call you, Rania. But I'm scared that you'll hate me for rushing you. I don't want to look like desperate but I'm desperately want you.”

“This may sound crazy, but my heart act like it know you is the one. I have no other reason, it just my heart choose you.”

Ayden membebel sendirian. Akhirnya Ayden jumpa account instagram Rania! Dia belek belek gambar yang Rania upload. Gambar di guesthouse, di Insadong, di Seoul Tower ehh kejap.

"Why didn't she upload our picture?" Ayden mengomel. Sudah muncung muncung mulutnya. Dia scroll lagi dan lagi. Tetap tak ada.

“Rania do you hate me? Ohh I'm so nervous.”

Kemudian Ayden nampak satu post lama Rania, gambar Ayden. Melebar senyuman di bibir Ayden. Ayden baca caption.

‘Dear Boyfriend,  good night. ’

“Ouch he call me boyfrienddddd. I don't care if you're playing around but I'm taking this seriously. I now announced you as my official girlfriend. ”

Ayden ketawa sendiri. Sah. Ayden dah gila. Gilakan Rania!

Ayden scroll sehingga post Rania yang pertama! 157weeks ago. Dah selesai scroll account Rania, dia scroll tagged picture, hashtag. Ohh ada new hashtag. #RaniaAyden. Oh man. Sampai macam tu Ayden kemarukkan Rania.

“Waittt. I think I know what I should do. Oh yesss.”

Jemari Ayden laju bergerak ke arah contact. Contact number Tae Hoon segera dicari dan ditekan. He really need Tae Hoon to help him.

“…….hurm..ahhh..”

“Tae Hoon, I need your help.”

“…hurm…”

“Tae Hoon wake up, I need your help.”

“…help..hurm…”

“Wake up! Wake up!! Tae Hoon, wake uppppp! I need your help.”

“Ohh Ayden. What kind if help do you need at 3 o'clock in the morning?”

“A very serious kind of help. Very very serious. Between life and death kind of help. Very serious to the stage, if you don't help, you'll find me as dead body tomorrow. ”

“Ohh shit. Tell me!”

“To. The. Studio. Now.”

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now