5(Seasons 2)

1.1K 86 4
                                    

Keesokan harinya,Jihyo dan Hanbin bangun awal.Mereka bersiap-siap lalu turun makan.Apabila Jihyo mahu turun,dia terserempak dengan Hanbin."Good morning,chagi~"sapa Hanbin dan memeluk Jihyo.Selepas 2 minit,baru dia leraikan pelukkan.Aduh!Habislah muka Jihyo!Merah macam tomato!

"HanHan ni!Buat orang malulah!"ujar Jihyo,tersipu-sipu malu."Hehehe...Of courselah...Kan ni noona campur chagi saya~"kata Hanbin lalu memimpin Jihyo turun ke bawah.

Di bawah,kelihatan bacon,sosej dan stik di atas meja makan.Jihyo mengambil tempatnya.Hanbin terus duduk di sebelah Jihyo sambil membawa makanan dia.Semuanya makanan orang-orang kaya.

"Pagi-pagi makan stik?Fuyoo~"puji Jihyo membuatkan Hanbin tergelak.Hanbin mengambil kek cawan lalu hulurkannya kepada Jihyo."Cupcake lah!"ujar Jihyo lalu mengambil kek cawan itu sebelum makannya.

"Biasalah~Aunty Chloe masak~"ujar Hanbin dengan senyuman yang manis."Bukannya awak masak!"perli Jihyo membuatkan Hanbin menjeling ke arah Jihyo."Chagi ni...Tu pun nak perli HanHan..."Hanbin memuncungkan mulutnya menandakan dia sedang merajuk.

"Alaa...Chagi main-main je..."pujuk Jihyo dan memandang ke arah Hanbin.Hanbin menggelengkan kepala lalu berdiri.Hanbin berjalan ke arah sofa dan duduk.Mulut dia masih dimuncungkan.Memang seperti kanak-kanak 5 tahun sedang merajuk!

Jihyo menggelengkan kepala.Terpaksa juga kena sabar dengan perangai manja Hanbin yang seperti kanak-kanak itu.Pinggan Hanbin yang berada di sebelah Jihyo,diambilnya.Muncul satu idea nakal.

"Okey...Kalau HanHan nak merajuk,chagi buang semua makanan-makanan ni...HanHan kan taknak makan dah..."ujar Jihyo dan pura-pura dia hendak buang sisa makanan Hanbin.

"Andwae!Andwae!Hajimayo!"marah Hanbin dan merampas pinggannya daripada Jihyo.Hanbin menjeling Jihyo sebelum duduk di meja makan.Kemudian,dia terus sambung makan.Jihyo ketawa kecil sebelum duduk di sebelah Hanbin.

"Tahu pun..."gumam Jihyo dan menyepahkan rambut Hanbin."Chagi~!!!HanHan dah sikat rambut kemas-kemas dah tadi!"ngomel Hanbin dan memandang muka Jihyo dengan wajah comel.Pipi tembam milik Hanbin dicuit oleh Jihyo.

"Ish...Rupanya HanHan ni macam baby jugak kan?Big Baby..."ujar Jihyo membuatkan Hanbin tersenyum nakal."Mestilah kena manja-manja dengan yeojachinggu HanHan~"kata Hanbin dengan nada bayi.

"Dahlah!Cepat makan!Nanti kita main dekat swimming pool..."kata Jihyo dengan gembira.Mata Hanbin bersinari-sinar.

P/S:Hanbin kan anak orang kaya.Jadi dekat dalam rumah Hanbin adalah swimming pool for indoor.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Di kolam renang,Hanbin sudah mandi dahulu.Jihyo pula tidak sampai-sampai lagi.Hanbin mencapai bola dan baling di merata-rata tempat.Rasa bosan mula bertambah dalam diri dia.Nasib baik dia ada buat cara untuk buatkan tempat ini ceria.

Selepas beberapa minit,Jihyo masuk ke dalam ruang kolam renang dengan baju T-Shirt labuh berwarna pink cair berserta seluar sukan berwarna hitam.Dengan perlahan-lahan,Jihyo masukkan badan di ke dalam kolam renang.

Hanbin berenang ke arah Jihyo lalu menarik Jihyo membuatkan Jihyo tersadung.Nasib baik Hanbin sempat tangkap Jihyo.Jihyo terus menolak dada Hanbin dan mula berenang.Senyuman terukir di bibir Hanbin.Hanbin terus berenang ke arah Jihyo dan memeluk Jihyo.

"Kyah!Chagi nak berenang lah!"marah Jihyo dan cuba lepaskan diri daripada dakapan Hanbin tetapi Hanbin terlampau kuat."Andwae!HanHan nak rapat ngan chagi jugak!"ujar Hanbin.

Tiba-tiba,pintu bilik kolam renang terbuka luas.

"ANNYEONGHASEYO,HANBIN HYUNG~!!!!"sapaan seseorang membuatkan mereka berpaling ke arah muka pintu.

*BERSAMBUNG*




I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}Where stories live. Discover now