BAB 11

161 6 0
                                    

Seoul, Korea.

Gelas runcing berkaki panjang itu dipusing pusing. Kesan lipstick merah terang jelas berbekas di permukaan gelas. Wine diteguk rakus. Emosinya berceramuk. Dadanya turun naik menahan amarah yang tak bertepi.

Jari jemari yang diwarnakan kukunya dengan warna hitam matte laju bermain di handphone. Dibelek belek. Darjah kemarahan semakin mencanak naik.

Akibat gagal mengawal kemarahan di hati, handphonenya dicampak tepat ke dinding bilik. Jatuh pecah berderai IPhone model terbaru, limited edition yang ditempah khas bersadurkan emas siap dengan ukiran namanya, Sandra.

“What the hell is going on, Kim Ayden?”

Sandra menjerit lantang. Sungguh dia marah. Remuknya handphone itu tak seremuk hatinya.

Pintu biliknya diketuk tanpa henti. Mesti pengurusnya, Hyomin cuba menyibuk. Dibiarkan ketukan dipintu tak berjawap.

“Ayden, you're mine and you'll always be mine.” dia senyum sinis. Dalam api kemarahan yang membara, akal sudah tak mampu mengawal keadaan.

“I'll get you in any way no matter how hard it takes. I'm not going to keep quiet if anyone try to disturb my way.”

“Rania Rania. Who the hell are you? I'll make sure I'll teach you some lesson so that you'll learn that you can't simply mess with someone's life.”

Ketawa Sandra bergema memenuhi ruang kamar. Dia seperti sudah hilang akal!

“Sandra, are you okay? I heard a lot of noise come from your room, do you need some help?”  akhirnya Hyomin berjaya membuka pintu dengan kunci pendua. Wajahnya jelas kerisauan.

“Go away!!”

Tengkingan Sandra yang lantang mungkin mengejutkan sesiapa yang mendengar tapi itu sudah biasa di telinga Hyomin.

“Sandra are sure you're okay?”

“I said go awayyyyy!!”

Geram dengar arahannya yang tidak diendahkan Hyomin, Sandra berpaling ke arah pintu tempat Hyomin berdiri. Gelas wine di tangan dilempar tepat ke arah pintu.

Nasib baik Hyomin sempat tutup pintu, kalau tidak memang bermandi darah Hyomin hari ni.

Sandra terus mengamuk seperti orang gila. Habis bilik disepahkan. Dia menjerit jerit bagai terkena histeria.

“Raniaaaa!! Let's the show begin!”




Kuala Lumpur, Malaysia.

Adli duduk di penjuru katil. Dibelek belek handphone di tangan. Puas hatinya cuba menidakkan tapi matanya tak mampu menipu.

Memang itu Rania. Cahaya Rania. Gadis yang dia cintakan sepenuh hatinya. Gadis yang sudah dinanti bertahun tahun.

Sejak mereka masih dibangku sekolah, hingga kini masing masing sudah berkerjaya. Hatinya terlalu utuh buat Rania. Setiap saat tanpa gagal.

Artikel tentang Rania dan penyanyi popular Korea, Kim Ayden memenuhi ruangan Facebook dan Instagram. Sana sini orang update tentang itu. Di setiap kali itu jugalah hati Adli bagai ditoreh.

“Rania, selama ini saya ingat suatu hari nanti hati awak akan memilih saya. Saya ingat kalau saya bersabar, Tuhan akan hadiahkan awak pada saya. Saya silap, Rania. Hari ni saya sedar, if something is not mine, it will never be mine.”

Adli mengeluh lagi untuk sekian kalinya. Nafas yang dihela terasa sesak. Dadanya terasa bagai nak pecah mengawal kepiluan.

“How can it hurt this much to lose something that not even mine.”

“Rania, macam mana saya nak lepaskan awak pergi? Saya dah terlalu jauh tersesat dalam hati awak, saya takut saya tak mampu cari jalan keluar. Saya dah simpan awak terlalu lama dalam hati saya, kalau saya buang awak ibarat saya buang seluruh jiwa saya.”

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now