CUES part 21

3.6K 136 2
                                    

Nazdrul mundar mandir di luar wad. Fikiran nya buntu. dia tidak menyangka yang Bella sanggup menikam Syakila.

"sayang, maafkan abang sebab tak sempat nak selamat kan sayang". rintih Nazdrul perlahan. sungguh dia menyesal kerana lambat datang. Dia sudah memang berasa tidak sedap hati sewaktu meninggalkan Syakila sendirian. Tetapi dia menepis perasaan tidak sedap hati tersebut. kebetulan Nazdrul tertinggal fail yang perlu di bawa untuk meeting, Alangkah terkejut nya dia melihat Syakila yang berlumuran darah dan waktu itu Bella maisara seperti dirasuk.

"maafkan saya, encik nie siapa nya puan Syakila?". tanya Doktor yang merawat syakila. Nazdrul memandang wajah doktor tersebut.

"saya suaminya". kata nazdrul lalu mula berdiri dan  berhadapan dengan Doktor tersebut.

"saya doktor atiqah. saya yang merawat isteri encik. isteri encik telahpun dipindah kan ke wad biasa. Keadaan nya sudah mulai stabil. cuma keadaan nya masih lemah. dan saya minta maaf kerana tidak dapat menyelamatkan Anak encik". kata Doktor tersebut. Nazdrul meraup muka nya. Syakila mengandung??

"a...apa doktor? isteri saya mengandung?". tanya nazdrul tidak percaya. doktor tersebut mengangguk kan kepalanya.

"yes, dia pregnant, and saya minta maaf kerana tak dapat selamatkan anak encik. by the way i have to go now. if anything happend just come and see me". kata Doktor atiqah dan terus sahaja berlalu. Nazdrul terduduk semula. dia telah kehilangan anak nya. nazdrul terasa ada tangan yang mengusap bahunya. mummy?

"mummy". panggil nazdrul perlahan dan terus sahaja dipeluk tubuh mummy nya. Datin Maria tersenyum sayu. dia sudah mendengar segalanya. dia sudah kehilangan cucu pertamanya.

"macam mana semua nie boleh jadi nazdrul? apa dah jadi sebenarnya?". tanya datin maria. Nazdrul menggeleng lemah.

"Bella, tikam Kila bu. bella tikam isteri nazdrul. dan nazdrul dah kehilangan anak nazdrul". rintih nazdrul perlahan.pada waktu yang sama Dato haidar, puan Kira dan Encik Bahar muncul. mereka bertiga berlari ke arah Nazdrul.

"yaallah nazdrul. apa dah jadi?". tanya puan Kira kepada nazdrul. nazdrul menyeka air matanya. dia kena kuat.

"Isteri rul kena tikam ma. Kila kena tikam. anak rul dah pergi. anak rul dah tiada". kata nazdrul perlahan. Dato Haidar meraup muka nya. tidak menyangka.

"Yaallah. nazdrul kuatkan semangat mu nak. ini semua dugaan. sekarang kila di mana?". tanya puan Kira lembut. Nazdrul menunjuk bilik syakila. mereka semua melangkah masuk.

"yaallah anak mama". kata puan Kira sayu apabila melihat anaknya yang terkulai layu. syakila memandang Puan kira dengan pandangan sayu lalu beralih kepada Nazdrul yang berdiri bersebelahan dengan Dato Haidar.

"Kila, sabar sayang. semua nie dugaan nak". kata datin maria. Syakila tersenyum mendengar kata kata Ibu mertua nya. ya dia tahu semua ini dugaan. dugaan untuk nya apabila kehilangan anak dalam kandungan.

"maria, kira rasanya patut kita keluar dahulu. beri nazdrul untuk bercakap dengan syakila". kata Dato Haidar. puan Kira dan datin Maria hanya sekadar mengangguk. mereka berempat melangkah keluar. Nazdrul memandang wajah syakila yang sugul.

"sayang". tegur nazdrul perlahan. serta merta air mata syakila mengalir. Nazdrul menyeka air mata isterinya.

"abang, anak kita bang. anak kita dah tak ada". rintih syakila sambil memeluk erat tubuh suaminya. Nazdrul mengusap belakang isterinya. dia kena kuat!

"sayang, listen to me, abang pun sedih tau sebab anak kita dah tak ada. tapi sayang kena tahu yang Allah lebih sayangkan anak kita. jangan tangisi dia sayang". pujuk nazdrul. dicium nya ubun ubun isterinya untuk memberi semangat. Lama mereka berkeadaan dalam berpeluk. akhirnya syakila melepaskan pelukan tersebut.

"maaf kan mama sayang. mama tak jaga baby dengan betul". rintih syakila perlahan. sayu hati nazdrul mendengar rintihan isterinya. dia memegang kedua dua belah pipi isterinya.

"sayang redha pemergian baby ok? abang ada dekat sini dengan sayang. i love you so much". kata nazdrul lalu memeluk erat tubuh isterinya. syakila membalas pelukan tersebut.

"i love you too abang". kata syakila. nazdrul memandang wajah polos isterinya.

"nanti sayang dah sihat, kita buat baby banyak banyak ok?". usik nazdrul. merah muka syakila kerana malu. dipukul nya lengan suaminya. Nazdrul ketawa melihat perangai isterinya yang masih malu malu.

"dah tak mau sedih sedih. kita kena redha. Allah lebih sayang kan baby". kata nazdrul lalu mengucup dahi isterinya. syakila akhirnya tersenyum. ya dia kena redha!

okay guys. ada lagi Satu part. ini bukan last ok! ada lagi satu part. haha sorry if cerita nie sangat merepek dan kelaut. sebab saya sangat sangat lah tiada idea. saya harap kalian semua berpuas hati. if tak berpuas hati boleh lah comment or private chat. insyallah saya akan balas. ok? tunggu part yang terakhir. jangan lupa vote dan comment. ok bye :)

Cinta Untuk Encik Suami Where stories live. Discover now