♡ Kapitel 24 ♡

138 4 0
                                    

(Alla från Makedonien pratar makedonska men jag kommer skriva på svenska. Det blir jobbigt att skriva först på makedonska och sen översätta efter. Men kom ihåg att dom är från Makedonien och egentligen pratar makedonska ;))

"Izabelaaaa! Skynda!" Aleksandar skriker från trappen. Jag drar ett sista drag mascara och kollar mig i spegeln. Mitt hår är plattat, sminkningen är som vanligt med eyeliner, mascara, foundation och läppglans. Jag har vita highwasted byxor, en blå blus (bild där uppe👆🏻). Jag tar min vita Michael Kors väska, slänger ner min nya mobil. Jag fick en iPhone 6s+ i rosa av mamma och pappa igår. Jag blev så glad att jag började gråta. Äntligen fick jag bli av med min 5s. Jag lägger även ner min plånbok, som också råkar vara Michael Kors. Det ser ut som att den är gjort av ormskinn och den är beige. Mina nycklar åkte även ner i väskan, även läppglanset som jag har på mig. Jag sprayar lite Victoria Secret, Puré Seduction, innan jag slänger ner den också. Min systemkamera åker ner också. Nu är jag äntligen klar och springer ner för trappen. Alla står i hallen med jackor och skor på. Jag tar på mig mina vita Adidas skor och min svarta skinnjacka.

"Äntligen är du klar! Det tog sjukt lång tid!" Säger Aleksandar och puttar ut mig genom dörren. Jag skrattar och vi alla går ut. Eftersom att jag inte har fått mitt körkort än och vi alla får inte plats i bilen, så ska vi gå till stan. Det tar inte så jättelång tid. Kanske 15 minuter.
Alla går och pratar för fullt med varandra. Jag har verkligen saknat dom här personerna. Sist jag träffade dom var i somras. Även fast att jag var i Makedonien i januari så kunde jag inte träffa dom. Jag hade mina träningar och dom hade skola. Nu fick dom ledigt och ska vara här i två veckor, även jag fick ledigt i två veckor, vilket är fantastiskt. Vi kommer ha så kul dom här två veckorna. Eftersom att jag inte har några träningar på is, kan jag lägga ner all min tid på mina kära vänner och kusiner. Vi måste även träffa Ogge, Oscar, Omar, Felix, Julia och Melisa. Vi alla kan tillsammans göra något. Wow! Det blir väldigt många. Okej, nu ska jag göra en lista på alla.
1. Jag
2. Aleksandar
3. Emilia
4. Ana
5. Marko
6. Aneta
7. Nikola
8. Christian
9. Ogge
10. Felix
11. Oscar
12. Omar
13. Melisa
14. Julia
Det var inte så lite folk, huh?! Men jag är van att vara med så många samtidigt. I Makedonien är vi alltid stora gäng. Alltid minst 5 i alla fall. Vi gör allt möjligt. Det är inte som här i Sverige. Att man är med kanske en kompis eller två, sedan sitter man med mobilen hela tiden. Det är inget illa menat mot alla i Sverige men jag märker liksom skillnaden. Det är det som jag saknar mest med Makedonien. Sällskapet och det sociala livet. Jag är van att enda sedan liten åka ner till Makedonien och umgås med så många.

"Vi är framme!" Säger jag och vi alla stannar. Vi står på plattan och alla kollar sig runt.
(Ps. Har ej varit så många gånger i Sthlm och vet inte så mycket. Jag improviserar hela tiden, så no hate please. Thank you mates!!)

"Okej tjejer! Nu tar vi en bild tillsammans." Säger jag och tar upp min kamera ur väskan. Jag ger den till Aleksandar och ställer mig med alla tjejer. Jag i mitten, Emilia på min högra sida, Ana på min vänstra och Aneta bredvid Ana. Vi håller om varandra och ler stort i kameran. Sedan tar jag en bild med Aleksandar och Emila. Sedan med Christian och Nikola och sedan med alla killar. Jag i mitten, Marko på vänstra sidan, Aleksandar på högra, bredvid honom är Nikola och bredvid Marko är Christian. Vi håller om varandra och ler stort. Precis som på alla andra bilder. Sedan stoppar jag en snäll kvinna som gärna tar en bild på oss alla. När vi är klara med alla bilder här så går vi vidare.

"Mot alla affärer mates!!" Säger jag högt och börjar gå mot gallerian. Vi går alla skrattandes och pratandes mot gallerian.

-   -   -   -   -   -   -

Efter en väldigt lyckad dag är vi hemma igen. Vi har precis ätit och sitter nu i vardagsrummet. Hunger Games visas på teven och alla kollar intressant på den. Vi tänkte ha ett maraton. Så just nu är första filmen på teven. Ships, popcorn, godis och läsk står på golvet bland alla madrasser som vi har lagt ut. Jag sitter sitter på golvet i Christians knä. Eller det blir ju mellan hans ben. Alltså sitter jag på madrassen med hans ben och armar runt mig. Några sitter även uppe på soffan.

Den här dagen har varit bland dom bästa någonsin. Aldrig trodde jag att mina absolut bästa vänner och mina kusiner skulle komma till Sverige. Men nu är dom alla här och jag kan inte bli gladare. Vi tog många bilder idag, väldigt många. Imorgon ska jag ta och kolla igenom alla och sedan skicka dom till alla.
Min mobil plingar till. Jag tar upp den från där den ligger i mitt knä. Ett sms från Ogge finns och jag öppnar det fort.

Från Oscar😘❤️
Hej finaste! Jag vet att du är med dina kompisar och kusiner men jag tänkte bara kolla så allt är bra? Jag och killarna tänkte att vi alla kunde samlas hemma hos mig imorn och umgås. Grilla och bara chilla! Vad tycker du? Fråga alla där och smsa mig sedan. Julia och Melisa kommer i alla fall!
Jag älskar dig❤️❤️❤️

Jag ler åt Ogges sms. Han är så gullig. Men jag får nästan dåligt samvete att jag inte har hört av mig idag. Men som han skrev så vet han att jag är med mina kusiner och kompisar. Han är väldigt förståelig och det är jag glad över. Han liksom förstår att jag kanske inte hinner smsa eller ringa till honom nu när alla är här. Jag är verkligen lyckligt lottad som har Ogge vid min sida och som min pojkvän.

"Eyyy!! Ogge skrev precis till mig och undrar om vi vill åka hem till honom imorgon. Grilla och bara umgås med alla. Alltså kommer alla andra killar vara där och Melisa och Julia. Vad säger ni? Vill ni?" Jag kollar runt på alla och ser att alla nickar. Jag ler stort och svarar Ogge att vi kommer.

Från Oscar😘❤️
Bra! Kom till klockan 13-14❤️

Till Oscar😘❤️
👌🏻👌🏻👌🏻 älskar dig! Ses imorn😚❤️❤️❤️

Jag lägger ner mobilen i knät igen och fortsätter att kolla på filmen. Jag känner på mig att imorgon kommer bli en fantastisk dag.

Felix's kusin och.... (Discontinued)Место, где живут истории. Откройте их для себя