İLK GÜN

11.3K 356 28
                                    

Multi ;Hazar YILMAZ

Yatağımın titreşmesiyle uykumun açılmaya başladığını hissediyordum. Salak kardeşim efe yatağı sallıyor ve bir yandan da bağırıyordu. "Ablaaa! Hadi kalk yaa okula geç kalacaksın." doğru ya bugün yeni okulumun ilk günüydü.  11. Sınıfa başlayacaktım ve özel bir kolejde okuyacaktım. Durumumuz iyiydi ve aslında ben devlet okulunda okumak istiyordum. Ama babam beni koleje yazdırmıştı.  Aslında bu okulumdan önce de başka bir koleje gidiyordum ve bazı sebeplerden dolayı ayrılmıştım oradan. Gittiğim okullarda pek fazla arkadaşım olmaz. Yani asosyal ve arkadaşlarımın tabiriyle inek bir kızım.  Eski okullarımda da öyle arkadaşlar bulmam zor oluyordu.

Çok fazla vakit kaybetmeden kalkıp hazırlanmaya başladım. Okul kıyafetlerimi beğenmiştim. Hemen üzerimi giyip kahvaltıya indim. Babam gazete okuyor, annem de sofrayı hazırlıyordu. Hizmetçimiz yoktu yani annemin isteği üzerine. Annem çok titiz bir kadın.  Ve bu yüzden hizmetçinin yaptığı işi de beğenmiyordu.  Anneme "Günaydın annişşş!" deyip yanağından öptüm ve masaya oturdum.  Az sonra efe de gömleğinin bir düğmesini yanlış iliklemiş, uyku sersemi bir biçimde mutfağa girdi. Onu görünce kahkaha attım. "Mal, daha düğmelerini iliklemeyi bilmiyorsun sen nasıl avukat olacan?" diye dalga geçtim. Gözlerini devirdi ve düğmelerini düzgünce ilikledi. Kahvaltıdan sonra vakit kaybetmeden üzerime montumu giyip hızlıca ayağıma ayakkabılarımı geçirdim. Anneme de "Görüşürüz annişşş!" deyip yanağından öptüm.  Azra ile evlerimiz yakındı. Ve ben okulumu değiştirdiğim için o da benimle aynı okula gelmişti. Azraların evine gidip zile bastım. Kapıyı Nesrin teyze açtı. Nesrin teyze Azra nın annesiydi. "Nesrin teyzecim Azra yı çağırır mısın?" "Tamam Hazar cım sen içerde bekle ben çağırayım. " içeri geçip oturdum. Çok geçmeden de Azra geldi." Ya kızım nerdesin sen ya offf okula geç kalacağım daha ilk günden. "" Tamam be patlama geldik işte. " " Çok konuşma da yürü. "gözlerini devirdi. Evden çıkıp hızlı adımlarla okula doğru ilerledik. Okulun bahçesinden girerken içimde ister istemez bir tedirginlik oluştu. Törenin ardından sınıflarımız belirlendi. Burada sanırım her sene sınıflar karıştırılıyordu. İsmimi duydum ve 11-B ye geçtim. Azra nın ismi daha okunmamıştı. İnşallah aynı sınıfa düşeriz. Sınıfa geçip rastgele bir sıraya geçtim. Az sonra sınıf dolmaya başladı ve çok geçmeden Azra da geldi. Aynı sınıftaydık ve çok mutlu olmuştum.
Azra ile sohbet ediyor, bir yandan da sınıfa giren kişileri çekiştiriyorduk. İşte o an sınıfa bir çocuk girdi. Çok havalı gözüküyordu. Sevmemiştim bu çocuğu. En arka sıraya geçti. Ve telefonuyla uğraşmaya başladı.

Azra sonra sınıfa öğretmen girdi. Kendini tanıttı. "Merhaba arkadaşlar ben Melda sizin bu sene de sınıf öğretmeninizim. " sevmiştim bu hocayı. Sarışın orta yaşlı yeşil gözlü tatlı bir hocaydı. "Yalnız, ben bu sene dersimi geçen seneki gibi kaymatmamanız için yerlerinizi ben ayarlayacağım ve kızlı erkekli oturacaksınız." ben az önce bu hocayı sevdiğimi mi söylemiştim?  Vallaha yalan. Çok geçmeden hoca yerleri ayarlamaya başladı.
Azra yı Koray diye bir çocukla, beni de az önceki havalı çocukla oturttu. Bu arada çocuğun adının da Kuzey olduğunu öğrenmiştim. İnşallah iyi anlaşırım bu havalıyla. Neyse kı melda hoca Azra ile sıralarımızı arka arkaya oturtmuştu. Bunu Kuzey in hocayla konuşması üzerine yapmıştı ama anlam veremedim. Yani bu çocuk kim ki onun bir sözüyle bunu yaptı? Ben kafamdaki sorularla cebelleşirken yanımdaki çocuk bana döndü ve "Merhaba ben Kuzey, babam bu kolejin sahibi."  taşlar yerine oturmaya başlamıştı. O yüzden bu çocuğun bir sözüyle hoca söyleneni yapmıştı." Ben de Hazar, memnun oldum. "diyip arkamdaki Azra ile konuşmaya başladım. Ve sanırım koray ile de kuzey arkadaştı.  Çünkü onlar da birbirleri ile konuşuyordu. Çok geçmeden zil çaldı.

Azra" Ya kızım hadi Eylülün yanına gidelim " dedi. Eylül benim kuzenimdi. Ve ispiyonculuğu yüzünden pek anlaşamıyorduk." Ya yok kızım ya ben gitmem o ispiyoncunun yanına. " " Lütfen Hazar ya bak benim hatrım için yaa " Azra bana yavru kedi bakışları atarken" off tamam ya "diyerek kabul ettim. Eylül 11-C sınıfındaydı. Sınıfa girdiğimde inek kuzenimi ders çalışırken buldum ve pek de şaşırmadım. Yanına gittiğimizde şaşırdığını belli edercesine" A a Hazar sen bu okulda mıydın? " gözlerimi delirmemeye çalışırken cevap verdim" yaa bazı nedenlerden dolayı buraya geldim. "  Eylülün gözleri parladı ve" Ben de sizin sınıfa geleceğimmm "diye cırladı. Azra hemen atlayıp" Oluuur, hem de süper olur "dedi. Eylül eşyalarını topladı. O sırada da zil çaldı. Biz sınıfımıza giderken o da müdürden izin almaya gidiyordu. İnşallah izin vermez şu müdür.

# # # # # # #  # #
Ders matematikti ve mal mal hocaya bakıyordum. Ve hocanın anlatımını bölen kapı oldu. İçeri Eylül girdiğinde şaşırmamıştım. "Merhaba hocam ben Eylül, bundan sonra bu sınıfta okuyacağım" deyip tek boş yer olan Akın ın yanına geçti. Akın da Eylül gelmeden önce nu sınıfın tek burslu öğrencisiydi. Yani iki inek yan yana süper oldu. Zil çaldığında Kuzey Koray ile kalkıp gitti ve Eylül gelip yanıma oturdu. "Hazar, ımmmm ben, şey seninle gerçekten iyi bir dost olabileceğimizi düşünüyorum."  aslında Eylül ispiyoncu olmasa iyi bir kızdı. "Eylül seninle açık konuşacağım. Bak, benim seninle şimdiye kadar arkadaş olmamanın sebebi çok ispiyoncu olman. Yani ispiyoncu insanlardan hoşlanmıyorum. Ama eğer ciddi anlamda ispiyonculuğu bırakıp iyi bir dost, bir sırdaş olabileceksen denemeye değer. "  Eylül donakalmıştı. Ama sonra bozuntuya vermeyerek" Tamam Hazar cım. Yani bir dost edinmek için çenemi tutmam gerekiyorsa yaparım. "  deyip göz kırptı. Azra" ayyy çok yakın üç dost olacağız. "  diye cırladı. 

Biz Eylülle sohbet ederken içeri Kuzey ve Koray girdi. Yüzlerindeki dalga geçen ifade ile Akının yanına gittiler.

Eveeet! Bölüm bitti. Bu benim ciddi anlamda yazmaya başladığım ilk hikayem. İnşallah güzel olmuştur.
Oylarınızı esirgememeniz dileğiyle...

YENİ OKULUMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin