[CONTINUE]
Ternganga Sulli melihat gerangan yang berada di hadapan matanya.
'Biar betul?!! Haish takk takk' tegeleng-geleng dia melawan dengan kata hati sambil cubit pipinya "Auchh! ni bukan mimpi.." bebel Sulli dengan diperhatikan 4 jejaka di hadapannya.
"Apahal budak ni? Gila apa cakap sorang sorang? Jonghyun! Betul ke budak ni kau nampak?" tanya Onew dengan wajah yang tegang. Semua di situ turut terdiam.
"Betul. Aku yakinn. Cuba kita tanya dia. Tapi jangan dekat sini. Nanti dikejar sasaeng paparazzi mamarazzi or whateverlah" jawab Jonghyun serious.
"Uh? Betul lah ni awak semua ni SHINee! OMG!! Awak semua ni cari Minho ya?" Tanya Sulli dengan tiba tiba.
"Hahhh!! See dia tahu pasal Minho so betul lah dia orangnya. Ok sekarang awak ikut kami ke somewhere secret. Jangan risau kami tak culik awak pun, kami takmahu dikejar paparazzi mamarazzi sasaeng semua." Jelas jonghyun berjela jela.
Toleh kanan, toleh kiri. 'Ada ke paparazzi? Kalau ada, tumpang sekaki lah masuk surat khabar. Heee' bisik hati Sulli tetapi tersengeh di alam nyata.
Masing - masing memandang sesama sendiri. "Betul ke weh? Macam orang gila je dia ni" tanya Taemin.
"Syhhh!!" Serentak semua meletakkan jari telunjuk di bibir.
"Okay. Let's go guys!" Jerit Key yang asalnya dari tadi senyap.
*Di dalam kenderaan hitam milik boygroup*
"Sebelum kau di soal siat!-" belum sempat Key menghabiskan ayatnya, kepalanya diketuk.
"Aduh! Sakitlah hyung! Kenapa ni?" rengek Key. Semua memandang Key dengan tidak puashati.
"Hormat sikit cakap dengan perempuan Key..." tegur Onew, selaku ketua kumpulan merangkap 'hyung' kepada mereka semua.
Key membuat muka sebaik sahaja dirinya ditegur sambil kepalanya ditunduk. 'Huh malu! Jatuh imej'
keluh Key dalam hati."Mianae a..wak.. sa..ya dah.. terbia..sa, bukan awak sorang.. je saya TERkurang ajar" tergagap gagap Key bercakap dengan Sulli. Ditekankan sedikit perkataan 'ter'.
"Eh takpa takpa.., janganlah amik serious semua. Kita cool je. Oh my god! Saya still takpercaya saya berdepan dengan awak semua." Sulli terjerit kecil akibat keterujaannya.
Tergelak besar semua dalam Starex hitam itu.
"Adeh! Lawak lah Sulli ni. Okay, now kita serious talk okay? Minho dengan awak ke sekarang? Jangan sembunyikan dia tau" kedengaran suara Jonghyun memerli.
"Uihh biar betik? Buat apa saya sorokkan Minho pula. Dia ada dekat hospital. Eh jap ni kita belum sampai somewhere secret lagi dah bincang" jawab Sulli selamba.
"Fuhh berbincangan terasa makin panas. Guys!, better kejap lagi kita bincang okay dekat dorm kita. Sulli? Ok tak kita pergi Itteawon?" Onew mula terasa bibit panas disitu.
"Uish jauh tuu. Saya tak bagitahu dekat warden tau saya keluar ni. Habis saya kalau kena campak dari sekolah. Saya keluar pun nak hantar Minho pergi hospital tadi ternampak dia kat semak" punya semangat Sulli cerita masing masing dah tidur. Ceh buang masa membebel!
Telefon bimbit di keluarkan. Pantas nama Krystal di cari.
Tut tut.. tutt..
"Krys! Ni aku Sulli. Sorrylah beb aku tak masuk kelas harini dan juga mungkin besok" jawab Sulli dengan nada serba salah.
"Hotak mu punya sorry. Satu sekolah aku cari kau. Mamat senget tu takhabis habis jadi wartawan tak bertauliah. Eh jap, kau pergi mana sebenarnya ni. Hahh! Kau lari ikut laki kau eh?" Bebel Krystal berjela.
"Hamboi kau. Takpayah layan si Baek tu. Dia dengan geng dia serupa je. Hish. Aku kahwin pun belum mana sesat aku berlaki? Aku adahal mustahak. Urgent. Nanti apa apahal aku inform. Annyeong!" Talian segera dimatikan.
'Apa apa jelah Sulli. Macam biskut, hilang muncul hilang muncul' desis hati Krystal.
****
Dorm SHINee.
"Ok now kita dah sampai. But kita perlu inform kat bos, kita ada tetamu" jerit Taemin. Semua mengankat tangan kanan lagak seperti tabik hormat.
..
YOU ARE READING
You're My Sunshine (Minho SHINee & Sulli F(x)
Fanfiction“Heyy kau lagi . Kau ni takda mata ke? Dari tadi kau langgar aku. Haishh dahlah tepi buat semak mata aku jeh!” balas Minho dengan kasar serta menolak Sulli jauh ketepi. “Err diaa? Kenapa mesti aku yang langgar dia! Aduh macam mana ni mesti dia benc...