Baykuşların neden bu kadar ürkütücü bakışlar sergilediğini hiç düşündünüz mü?Peki o bakışlarının altında yatan ilginç,yürek burkan hikayeyi?
Yıllar yıllar öncesinde iki kedersiz kardeş yaşarmış.Kedersiz diyorum,çünkü bu iki kardeş anne ve babasını en masum çağında -çocukluk dönemlerinde- kaybetmiş.Ve bu durum dahilinde baba,bu talihsiz kardeşlere üvey anne getirmiş.Gaddar anne geldiği gibi kabusları olmuş ve iki kardeşi erik toplamaya,ormana göndermiş.
Issız ormanda başlayan korkulu serüven,iki kardeşden erkek olanın erik toplamaya başlamasıyla daha da çalkalanmış.Abla aşağıda bekliyor,erkek kardeş ise erikleri dolduruyormuş.Her yorulduğunda ise aklına üvey annesinin "Eğer eve boş gelirseniz sizi köpeklere yem ederim."sözü geliyormuş.
Saatler sonra erkek kardeşin canı erik çekmeye başlamış ama hem ablasından hem de üvey annesinden korkuyormuş.O esnada uzandığı çürük eriği ağzına atıvermiş.
Uzun yoruluş dinlenmeyle son bulmuş.Çünkü artık eve gitmeye karar vermişler.Tam abla,poşeti eline alacakken ne görsün! Poşet bomboş!Kardeşine yönelirken ne düşünür bilinmez ama sonunda ölüm olacağının sinyallerinin alındığı kesin.Ablanın sinyallerini alan kardeş yalvarmaya başlamış bile:
-Ablacım,ben sadece bir tane çürük yedim.Nolur bana kıyma.
Kardeşi merhamet beklemektedir ama ablası ayağa kalkıp,sert bakışlarını devam ettirince kardeşe cesaret gelir ve:
-Peki,bana inanmıyorsan midemi aç,bak içine.
Sinir işte.Abla da o anın siniriyle kardeşinin midesini yarıp,içine bakıyor.Anlayacağınız kardeşini öldürüyor.Midenin içine baktığında ise sadece küçük,çürük bir erik görüyor.
Olan işte o zaman oluyor.Abla ağlayarak Allah'a yalvarıyor:
-Ya Rabbim, ne olur beni bir baykuş yap.Daldan dala konayım ve her konuşumda kardeşimin ismini anayım.
İşte bu yalvarıştan cevap gelir ve kız baykuş olur.Bu olaydan yıllar yıllar ve hatta yıllar yıllar geçer.Genç bir kız koyunları otlatmaya götürürken biraz dinlenmek için bir ağacın altında serinlenmeye başlar.Kafasını havaya kaldırdığında ise ağlayan bir baykuş görür.Sessizce baykuşu dinler.Baykuş şunları söylemektedir:
-Kardeşim,canım.Seni kim öldürdü?Ben öldürdüm.
Bu genç kız gördüklerini bir haber ajansına anlatır ve bu olay ülkede yankılanır.Sizde bir gün bir baykuş görürseniz bakın bakalım ne diyecek?