'Opstaan lieverd!' roept pap van beneden. Uhrg, vandaag mijn eerste dag school. Vreselijk. Gelukkig kan ik samen met Julia mee fietsen. Ik mis Finn, ik reed altijd met hem mee naar school. Nu heb ik zijn auto gekregen. Ik mis hem zo erg... Er rolt een traan over mijn wang als ik naar een foto van Finn en mij samen kijk. Ik glimlach als ik aan de herinnering van die vakantie denk, toen we naar Cyprus gingen. Geweldige vakantie.
Ik stap uit bed en kleed me aan. Gewoon iets simpels. Pap is in de keuken ontbijt aan het maken. Als ik binnenkom zet hij 2 borden op tafel met geroosterde broodjes erop. Hmm, heerlijk! Ik smeer wat roomboter op mijn brood en strooi er, heel per ongeluk (hoor de sarcasme), teveel hagelslag op.
De bel gaat als ik net al mijn spullen in heb gepakt. Ik open de deur, Julia staat al klaar. Ze geeft me een knuffel. Ik pak mijn fiets en samen fietsen we naar school. De eerste dag school zonder Finn... Ik voel me meteen rottig als ik aan hem denk. Als ik niet naar mam had geschreeuwd had ze misschien het wel gezien en snel gas kunnen geven... 'Pas op!' ik wordt uit mijn gedachten gehaald door Julia. Ik reed bijna tegen een stilstaande auto aan, gelukkig waarschuwde ze me. 'Waar denk je aan?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. 'Ik vertel het je later wel een keer.' of misschien niet... misschien is het ongeluk wel mijn geheim. Niemand hoeft te weten dat het mijn schuld was.
De rest van de weg is het stil. Het is 20 minuten fietsen, valt wel mee dus. We zetten onze fiets in de fietsenstalling, Julia legt uit wat voor groepjes er allemaal zijn.
'Je hebt de popu's, de nerds, de "wij zijn cool" groep, de brugklassertjes, de schuwe leerlingetjes, en de normale, saaie mensen zoals ik met Jasper.' 'Jasper?' vraag ik nieuwsgierig. 'Ja, mijn beste vriend. Hij is de broer van de bitch van de school. Een van de popu's, Olivia, alleen die naam al.' Julia doet alsof ze moet kokhalzen. 'Jij bent nu 1 van ons. Je behoort tot Jasper en mij, de saaie mensen.' Ik glimlach. D eerste schooldag is niet zo erg als ik dacht, ik heb tenminste al een vriendin. In de verte komt een blonde jongen aan lopen. 'Jasper!' schreeuwt Julia. Ze trekt me mee naar hem toe. Ze trekt me extra hard waardoor ik haar inhaal en tegen, ik denk, Jasper aanbots. 'Sorry.' zeg ik ongemakkelijk. 'Maakt niet uit.' antwoord hij terwijl hij zijn hand uit steekt. 'Jasper de Winter.' ik schud zijn hand en stel me voor. Samen met zn drieën lopen we naar de balie, hier krijg ik mijn rooster en kluis.
De bel is allang gegaan, maar Jasper en Julia wijzen me de weg naar mijn kluis. Ik zit, zoals Julia al had gedacht, bij haar in de klas. We hebben precies hetzelfde rooster, allebei natuur en gezonheid als pakket. We beginnen de dag met Biologie, mevrouw Berendsen. Julia klopt op de deur, die meteen open vliegt. 'Ik miste jullie al Jasper en Julia. Wie is dit?' vraagt ze met zo'n brits accent. 'Mijn naam is Jewel.' antwoord ik.
'Ga lekker zitten waar je wil Jewel.' zegt ze met een warme glimlach. Julia pakt mijn arm en trekt me mee naar 2 tafeltjes aan de raamkant, bij de verwarming. Jasper gaat naast een bruinharige jongen zitten. Achter Julia en mij zitten ook 2 jongens. Een zwartharige en een heel licht blonde.
'Ik ben je mentor voor dit jaar Jewel.' zegt mevrouw Berendsen als ik alles klaar heb liggen. 'Vertel eens wat over jezelf.' ze wenkt dat ik naast haar moet gaan staan. Ik loop naar haar toe en speel zenuwachtig met mijn handen. Ik hou er niet van als alle ogen op mij gericht zijn.'Zoals jullie al hoorden, mijn naam is Jewel Forest. Ik ben 16. Samen met mijn vader wonen ik in een grote villa op de heuvel. Ik rij paard en houd van muziek.' vertel ik. Berendseb knikt en begint te spreken, 'De klas zal allemaal even de naam zeggen. Julia en Jasper ken je al.'
'Nathan.' zegt de jongen met het lichtblonde haar, hij is duidelijk geïrriteerd en totaal niet geïnteresseerd. Jason.' zegt de jongen met zwart haar naast Nathan. Hij kijkt me geamuseerd in de ogen aan. Zijn blauwe ogen zijn vanaf voor aan de klas te zien, zijn haar is ravenzwart en hij grijnst. Ik kijk weg en merk dat we de helft van de klas al gehad hebben. De deur vliegt open. 'Sorry mevrouw dat ik te laat ben, maar..' 'maakt niet uit Lotte, ga maar voor Julia zitten.' Lotte, dat meisje, doet wat haar gezegd wordt. Ik loop ook terug naar mijn plek en ga weer zitten. Dat was awkward.
Iemand tikt op mijn schouder. Ik draai me om en zie dat het Nathan is. Hij geeft me een briefje met een nummer erop. Serieus? Ik trek een wenkbrauw op. Hij knipoogt en kijkt weer naar het bord. Dit is overduidelijk een badboy, die denkt dat hij alles is...
'Kijk wat ik hier heb.' zegt ik tegen Julia en Lotte. Ik laat het briefje zien. Lotte zit ook altijd bij Julia en Jasper. Ik ben echt al helemaal opgenomen in het groepje. Lotte fluit. 'zet hem in je contacten.' zegt ze. Ik doe wat ze zegt maar besluit hem verder maar niet te appen. Dat is misschien handigvoor later... Ik grijns. De eerste schooldag alleen is al super gezellig, laten we hopen dat de rest van het hetzelfde wordt.
JE LEEST
Remember me
RomanceJewels leven stort helemaal in als ze op vakantie een ongeluk krijgt. En als het nog niet erger kan wil haar vader hierdoor verhuizen. Jewel houdt een schuldgevoel na het ongeluk, ze denkt dat het ongeluk haar schuld is... Jewel gaat naar een nieuwe...