Bir Anne Ve Kizi

151 7 5
                                    

Meryem adında bir kadin varmış , Meryem 25 - 27 yaslarindaymis . 18 yasinda zorla evlendirilmis . Meryem'in babasinin eli sıkışık oldugu icin kizini baslik parasiyla ondan yaşca buyuk birisine vermis .3 sene sonra cok tatli bir bebegi olmus . Esmer ela gozlu zayif guzel bir kizi . Meryemin kizinin dogdugu gun , o evlendigi adam kalp krizi geçirip ölmüş. Herkes dogan bebegi suclamis , lanetli bebek onu öldürdü hayatta olamaz bu bebek öldürülmesi lazim diyip durdular . Meryem daha genc bir kizdi cahildi , ama çocuğunu koruyacak kadar'da zekiydi . Meryem daha fazla zaman geciktirmeden bebegini almis ve kacmis . Insanlar onlari aramislar aramislar ama kimse bulamamis . Meryem kızının adını "Özge". koymus. Yillar gectikten sonra özge 9 yasina gelmiş. Meryem'in kimi kimsesi yoktu ki yardım istesin . Tek basina hem annelik hem babalik yapti Özge'ye. Onu okutmak bakmak icin calisti alın teri akitti . Diğer bazi anneler gibi cocugunu birakip kaçmadi. Garsonluk yaptı , bulasik yikadi , yemekhanede calisti . Tek amaci gecimi saglamak ve kizina bakmakti. Meryem Özge'yi okula birakmaya gotururken bir adam'la carpisti . Adam Meryem'e oyle bakti ki gözlerini alamadi. Adam ; Kusura bakmayin hanımefendi dedi ve nazikligini bozmadi. Meryem ise ; Onemi yok diyip gitti . Kızını sınıfına birakti ve bir bakti ki carpistigi adam . Sasirdi ve hatirlamamazliktan geldi . Adam yanina gelerek ; bu kadar da şans olmaz diyip güldü . Meğersem Özge'nin öğretmeniydi. Adam Meryem'e kahve icmeyi teklif ediyor . Meryem tesekkur ederek olumsuz cevap veriyor . Adam israr edince Meryem'de "peki" diyiyor . Haftasonu Özge'yi komşusuna birakip adamla bulusacagi Café'ye gidiyor . Konuşuyorlar dertlesiyolar . Adam Meryem'e birden sizden etkilendim diyince , meryem önce bir oksuruk tutuyor ve sinirli bir sekilde ; kahve icin teşekkür ederim! Diyip masadan kalkip gidiyor . Adam dediginden cok utanıyor , yanlış anlasildigi için ve direk söylediği için. Bir kaç gün geçtikten sonra adam meryemi tekrar görüyor. Karşısına cikarak Özür dileyip her seyi anlatiyor . Hoslandigini , durusunu, konusmasini , sesini sevdiğini ve begendigini . Meryem adama önceden yasanan her seyi anlatiyor . Bunlari bildikten sonra duygularin belki degisir die . Adam hic bir sıkıntı olmuyacagini söyleyip konusmaya devam ediyorlar . 1 ay sonra meryem ile adam evleniyor . Ilk gunlerde zaman ve araları çok iyi ve güzel geciyordu. 7. gunde ise öyle değildi !. Adam eve sinirli ve ofkeli bir şekilde geliyor . Meryem ona ne oldugunu soruyor , ama adam ona ; sanane seni ilgilendirmez diyip odaya geciyor . Meryem cok şaşırmısti . Birden ne oldu ? Niye sinirlendi ? Kim ne yaptı ? die . Sabah oluyor meryem adamı kaldiriyor işe geç kalmasın die , uyandirmaya yanina gittiginde adam ona ;yanimdan defol git diyip bagiriyor . MERYEM oda'dan ağlayarak çıkıyor. Özge annesini ağlayarak görünce ne oldugunu soruyor ve o da üzülüyor. Meryem' de kizinin uzulmemesi icin yalan atiyor " annemi özledim kızım ondan ağladım diyor " ve gözyaslarini silip kizina sarılıyor. Meryem oturuyor kendi kendinee düşünüyor. Bi anda adam odadan cikiyor, meryemede ufak bir isinin oldugunu söylüyor. Meryem ne işi ? Nereye gidiyorsun ? Diye sordugu icin adam meryeme tokat atiyor ve evden cekip gidiyor . Meryem kendini suçluyor neden evlendigini boyle olmasini . Akşam oluyor meryem özge'yi yedirip yatiriyor . Bir kac saat geçiyor gece 12 de adam geliyor . Meryem onu bekliyordu , eve girdigi gibi bu saate kadar nerde olduğunu sordu . Adam cevap vermedi , ve hareketlerinden sarhos olduğu belliydi. Meryeme tek dediği sey " Açım, bir şeyler hazırla cabuk bana diyip bagirmasi. " Meryem de tamam hazirlicam bagirma kiz uyuyor dediginde , adam, o yemek yedi mi ?die soru soruyor . Meryem'de evet yedi cevabini veriyor . Adam meryemin üzerine dogru geliyor ve meryemin ellerini bagliyor masaya otutturuyor. Özge'yi uyandirip masaya getiriyor. Sandalyeye otuturuyor. Meryemin ağzını bantliyor. Özge ye şiddet uyguluyor vuruyor dovuyor yedigini kusmasini soyluyor . Ozge'nin her bir goz yasinda meryemin ici yaniyordu. Ozge yedigini zorla kustu. Adam kahkaha atip " simdi bunu yiceksin die kafasina vuruyor Özge'nin. Meryem cildiriyor bir sey yapamiyor elleri bagli agzi bantlı .Ozge hickirarak agliyor 8 yaşındaki çocuk daha. Adamin sözünü dinlemeyince bogazini sıkiyor Özge'nin. Hemen birakiyor. Ellerine ve kendine bakip evden kaçıp gidiyor . Ozge biraz durduktan sonra annesinin ellerini açıyor ve sarılıp agliyor . Meryem " Ne bu kaderim diyip hüngür hüngür ağlıyor. Kapilari kitliyip perdeleri kapati meryem . Arada pencereden bakiyordu geldi mi ? Acaba gelicek mi ? Die . Meryem ne olursa olsun elinden geldigince Özge'yi egitiminden aksatmadi. Okudu öğrendi, calisti , azm etti . Yillar geçmisti yine. Ozge 18 yasina gelmişti . Halla okumayi cok seviyor ve istekliydi. Meryem kendisini kötü hissediyor ve hastaneye gidiyor. Doktor meryemin beyninde tümör olduğunu söyleyince Meryem ağlamaya başlıyor , kendisi icin değil kizim ne yapıcak diye . Ozge' ye bir sey demiyor onu üzmek istemiyor çünki 2 gun sonra üniversite sinavi var. Ozge her gun her dakika ders çalışmaktan ne yemek yemeği ne annesiyle konuşup dertlesmeyi ne de hava almayi bile dusunmuyordu . Sinav gunu gelmişti. Ozge sinavina girmisti , meryemde ozgenin okuldan gelip boynuna atliyip sınavım cok iyi geçti annem . Demesini bekliyordu. Ozge sinavini verdikten sonra arkadaslariyla café'ye gidip kahve kola vs.. seyler içip konusuyorlardi. Meryem'de kizina ufak bir süpriz hazırlamak istiyor . Markette gidip yiyecek bir seyler aldi ve evine gidiyordu . Karsidaki yol'da Özge'yi gördü kizinin yanina kosarken Meryem'e araba çarptı. Ozge annesinin olduğunu görmedi herkes ayni yere toplaninca o da gitti ve baktığında annesini kanlar icinde yerde gordu . Özge delirmisti , onsuz ne yapıcagini bilmiyor , annesinden baska kimi var ki ? Su hayatta tek annesi vardi . Ozge maafolmustu . Annesini gomduler 2 gun boyunca mezarligin basindan ayrılmadan durdu . Özge'ye diplomasi gelmisti . Sevinememisti bile . Annesinin mezarligina sarildi öptü . Ozge doktor olmak istiyordu hedefi o idi . Annesi icin ant içti . Herkesi iyilestirecegim kimse annesiz kalmasin diye . Sonunda basardi Genel cerrahi bölümünü kazandi ve okudu . Annesinin o emegini bosuna çıkarmadi . Gayret etti okudu calisti ve basardi . Hirs eden ogrencilerine de yardimci oldu . Iyilik yaptı hep . Annesinin yaptıgi gibi .

Anne SevgisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin