Ik word wakker najaa wat je wakker worden noemt... De wekker gaat af en ik zie vaag 6:30 staan. Ik sla op de wekker en trek de deken wat verder over me heen en krop mezelf lekker op. Wat voor mij 5 minuten leek, bleek 45 minuten te zijn. Ik hoor mijn moeder roepen, ze stond onderaan de trap want ik hoorde een vage stem. ''Sarah kom je uit bed?! Het is kwart over zeven, over een half uur is Tess er al''. Oja shit de vakantie is afgelopen. Tess is trouwens mijn beste vriendin ze zat vorig jaar bij mij in de brugklas alleen dit jaar doet zij vwo en ik havo. We fietsen gelukkig nog wel samen naar school want ze woont dichtbij onze straat. Mijn moeder kwam naar boven. Ze dacht vast dat ik haar niet hoorde. "Sarah kom je nou, je moet nog alles doen'' Gelukkig had ik gister al mijn kleren klaargelegd en mijn boeken ingepakt.
Ik hoorde de bel, ik zag Tess al aankomen maar ik deed net of ik haar niet zag... Mijn moeder deed open. Ik hoorde mijn moeder vragen of ze een leuke vakantie had gehad. Ik kwam snel aanlopen want ik wist wat dit voor gesprek zou worden dus ik zei maar snel '' kom Tess we moeten maar eens gaan''. Ik pakte mijn jas en gelukkig stond mijn tas al bij de deur... Stel je voor; Straks ging mijn moeder nog vragen of ze verkering heeft en ging ze vertellen over Silvan mijn eerste en enige verekering... Noway! Dus ik gaf mijn moeder gauw een kus en zei nog even snel doei mam je ziet me straks wel weer. '' Succes'' hoorde ik haar nog zeggen. Ik zwaaide nog even gauw en gaf een vlieg kus. Ze deed de deur dicht.
Tess vertelde dat ze op haar vakantie in Frankrijk een hele knappe jongen heeft gezien, hij heette Bram. Ik zei maar ja en ik reageerde maar door af en toe te knikken. Was ik maar zo knap als Tess, dan had ik binnen no-time een vriendje gehad dacht ik bij mezelf. Mijn droom werd verstoord door getril in mijn broekzak. Tess vroeg wie het was, ik zei natuurlijk niet dat het mama was dus ik zei maar gauw dat het iemand uit de klas was. Blijkbaar geloofde ze het want ze ging weer door over Bram over hoe lief die wel niet was en zus en zo. Gelukkig was de school alweer in zicht.
We kwamen op het plein aan en iedereen rende naar ons toe, nouja ons?... Naar Tess eigenlijk. Iedereen praatte over een foto die Tess gemaakt had met Bram ''Haar nieuwe liefde'' Tess had namelijk die foto op Facebook gezet. Ik dacht echt dat ik in een kippenhok was beland, wat was het een geschreeuw. Ineens stopte het geschreeuw, iedereen keek naar de ingang waar een deur openging. Ik hoorde Charlotte & Sanne al fluisteren HOE knap hij wel niet was. Tess stootte me aan en vroeg of ik het al had gehoord. Wat gehoord vroeg ik? Ze vertelde dat er een nieuwe jongen op school is. Marvin heet hij zei Tess, ze begon zachter te praten en even later hoorde ik een jongensstem ik keek om en zag Marvin ik knipperde met mijn ogen en fluisterde tegen char of ze me wilde knijpen. Ik gilde kort en iedereen lachte, ook Marvin.
''Sarah lees jij even verder?'' Uhumm ik stootte Charlotte aan en vroeg waar we waren maar meneer Visser zei dat hij genoeg wist hij kwam naar me toe en keek in mijn schrift. Er stonden hartjes, hij pakte het schrift op en zette zijn bril wat verder op zijn neus. Zozo deze jongedame is verliefd? En hield het schrift in de lucht. Iedereen lachte. Ik lachte zelf maar een beetje mee om niet op te vallen. Meneer Visser kwam naar me toe maar ik verstond hem niet ik hoorde iets vaags over dat als ik nog een keer zat te dagdromen, ik naar Mevrouw de Hoef moest komen. Mevrouw de Hoef is onze nieuwe conrector. Ik knikte maar en hij liep terug naar zijn bureau en ging zitten. Zo, nu is het wel weer genoeg geweest voor vandaag. Voor morgen lezen jullie bron 7 door en maken jullie de opdrachten 13-21 en leer ook nog bron 5 en 6 want die heb je hard nodig morgen. Ik verklap niks maar er bestaat een hele hele hele piepkleine kans dat ik een toets morgen geef. Bereid je maar goed voor. Ik hoorde de bel en iedereen stond op. Toen ik het lokaal uit wilde lopen hield meneer Visser mij tegen, Sarah ik verwacht van jou dat jij optimaal leert want jij kan wel een goed cijfertje gebruiken. Hij gaf me een knipoog en deed de deur achter me dicht...
YOU ARE READING
Forever
General FictionIk ben Sarah, nouja iedereen noemt me Saar... Mijn vriendinnen zijn veel beter in alles dat is zo vervelend! Mijn moeder zegt dat ik weer andere talenten heb maarja... mij talenten zijn dan tafeldekken, kamer opruimen... Jupp dat is ook echt wat leu...