Bwo???!!

423 26 0
                                    

[Rumah Hye Mi&Young Min]

Young Min POV

"danggg!!!"

" hoi!! hoi!! hoi!! Bawak bertenang!! Tercabut pintu tu kang!! " kateku pd hye mi eonnie yg menghempas pintu rumah kitorg smpai mcm nk tercabut je.

"hishh!!"

"eonnie!!sudah-sudah ler tu maghahnye!!"pujukku

neoneun naechwihyangjeogyeoknae chwihyangjeogyeokmalhaji anhado neukkimi wameoributeo balkkeutkkajida ~

Ringtone dari Iphone 6S milik Hye Mi onnie berbunyi.

"Min!!!!!Tolong angkatkan!!!"laung Hye Mi eonnie dr dalam bilik mandi.bersihkn muke ler tu.aku yg baru keluar dr bilik mandi berlari ke bilik Hye Mi eonnie untuk menjawab call tu.

In Joo
Terpapar name in joo di skrin

"yeoboseyo?"

"hmm.kau nk ape??

"hmm.."

"hmm.."

"arraseo."

"annyeong".sepanjang perbualan telefon tu.ape yg aku jawab cume lah hmm,arraseo dan annyeong.

"siapa??"tanye hye mi eonnie yg bary keluar dr bilik mandi.nasib baik dh bersih dh muke.

"in joo"jawabku sepatah

"die nk ape??"

"jumpe"jawabku lagi

"haisshhh!!kau nie!!cubelah jwb panjang skit.

"hmm"

"kenape die nk jumpe??"tanye hye mi eonnie lagi.dengan harapan tiade lagi jawapan sepatah dr ku.

"entah.die kate urgent."

"kat mane?bile?"

"kafe depan sekolah.pukul 3"jawabku dn terus keluar menuju ke bilikku

"haiishh budak nie"...keluh hye mi eonnie.

2.00

"1 jam lagi.aku dh mandi.takde homework.muke aku pon dah bersih.ape aku nk buat eh??"pikirku sendiri

"eonnie!!!2.30 kejutkan!!!"jeritku

"arraseo!!!"

Aku mengunci jam di Iphone 6S plus ku..manelah tau hye mi eonnie yg kadang-kadang kejam tu lupe nk kejutkan aku.lepastu,aku tidor.

Junhoe POV

[iKON CHATROOM]

Maknae.JcW:Hyuuuunngggg!!!!!bosaannnn!!!

Bobby_kimbap:betol!!!betol!!betol!!lapar pulak tu!!

Lipbalmyoyo:jom la lepak mane-mane??borringg nie!!jinan hyung!!hanbin-ahh!!june!!dongdong!!

Dongdonghyuk:tak boleh kuar!!kene jage umah!!ㅠ_ㅠ

Jinan.hyung:b.i!!jomlah lepak!!

Hanbeanb.i_:kajja!!!kafe dpn sekolah!!pukol 3!!!

Maknae.JcW:jommm!!!

Bobby_kimbap:kajja!!!

Dongdonghyuk:nak ikotttt!!!ㅠ_ㅠ

Lipbalmyoyo:lari je lah donghyuk..ape susah..merepot jugak kt rumah tu nnti kan??

Jinan.hyung:june-yaa!!eodiya??!!pegi tak??!!heiishh budak ni...suke sangat tak reply kat chatroom.

Sassy.divagoo:hmm..pegi..kot..tengoklah

Hanbeanb.i_:arraseo!!sape lambat,bayar!!

"tsk..bising betol.mengganggu je dorg ni...nasib baik lah diorang je kawan aku..kalau tak dh lame aku left grup tu"keluh ku sendiri.

"ade lagi 20 minit sebelum kitorg berkumpul,tp aku dh ade kt sini.sbb ape??untuk mengelakkan drpd aku kene belanje dorang makan.baik aku datang awal.right??kedekut kan aku??sukati lah."

[Hye Mi POV]

"Min!!!!dh siap ke belom!!!ppalli!!!"jeritku

"aishh budak nie...tidur lagi ke??"soalku sendiri

"Min!!!!ppalli!!"baru je nk pulas tombol pintu bilik young min..die dh keluar.baguslah..

"Dah.kajja."jawab Min mendatar

Disebabkn kitorg pergi sekali.so,aku terpaksalah drive.young min plak dengan senang lenangnye landing kaki die atas dashboard pastu layan phone die.tak habis-habis.

*hah..untuk pengetahuan korang...young min nie bipolar..kadang-kadang die bising..asyik bebel je..tp kadang-kadang die senyap je..pendiam..tp antara aku,die dan In joo...die lah yg paaaaallllllinnngggg senyap.ok.tu je pembelajaran untuk hari ni*

[skip]

[JANE CAFE]

In Joo POV

"hisshhh..mne eonnie nie??lambat betul.tak tau ke aku dh penat tunggu ni."bebelku sendiri.

"yoo!!sorry lambat.ni hah budak ni lembap sangat."kate hyemi eonnie smbil menuding jari kat Min eonnie.

"tsk.die yg bawak kete mengalahkan siput.nk salahkan kite plak."bls Min eonnie dengan sifat diva nye.well,Min eonnie mmg camtu.so kitorg x kisah.kadang-kadang dia mmg kurang ajar.

"tah.Min eonnie lah yg selalunye siap dulu kalau nk gi mne2" aku membackup Min eonnie.

"hmmm.whatever"

"Miss.order??"seorang pelayan dtg meminta order dr kitorang.selesai membuat pesanan kitorang pon mule lah bergosip lah.alahh..bende yg selalu perempuan buat kalau jumpe..sembang,selfie,sembang lagi,selfie,selfie dan selfie.

"wei...tu...bukan B.I ngan gang die tu ke??ape name diorang??iKON??eh??"kate Min eonnie smbil menuding jari dekat sekumpulan lelaki kt kafe yg same

"aah lah..ikon.."balas hye mi eonnie..

"what??!!apahal die kt sni???..kan aku dh suruh die jage rumah je".kate ku dalam hati.tanpe aku sedari kaki ku seolah-olah bergerak sendiri ke arah meja yg diduki ikon.

"Papp!!"

"oh mak nenek kau tergolek!!"yunhyeong TERmelatah

"wei!!bukan ke aku suruh kau duduk rumah je td."

"alahh...aku boring lah duduk rumah je.aku nk jugak keluar.ko tau tak.aku dh mcm mayat hidup duduk dalam rumah tu tau tak??"balas donghyuk

Tanpe kitorg sedari,iKON,Hye Mi eonnie dan Young Min eonnie mendengar perbualan kitorang.

"oiii!!ape nie tibe-tibe je ketuk-ketuk meja orang!!buat terkejut orang je...nasib baik aku tak tersedak td"rungut B.I

"lagi satu,ko ni sape hah nk suruh donghyuk hyung jg rumah kau??walaupun aku tak tau pape,tp kau ingat die tu maid kau ke hah??"jerit Chanwoo

"Die sepupu aku!!die tinggal serumah ngan aku.hari nie turn die bersihkan rumah and buat semua bende dlm rumah tu.so,hari ni die mmg maid untuk rumah kitorang lah kn??"balas ku dengan lantangnye.menyampah.sibuk je.

"Bwooo???!!sepupu??!!"iKON dengan muke terkejut beruk bertanye semula.

"haah"blas donghyuk ringkas.

"weii..jomlah kite pergi tempat lain dulu..malu lah customer lain pandang"ajak Young Min eonnie

"pegi mne?"tanye junhoe yg dr td senyap je

"rumah diorg berdua ni lah.sbb rumah dorg paling dekat."balasku

"hmm.tp yg penting korg kne explain lepas ni"bls bobby

------------------------------------------------
A/n:siap!!!author-nim dh cube sedaye upaye.hrp readers puas hati.thanks kpd yg  bace story thanks sngt2.mian for typo..x cukup rajin nk check balik..

DO VOTE AND LEAVE COMMENTS

Peance N Luv

-pea author-nim-

WAR OF LOVE-iKON MALAY FANFICTION-Where stories live. Discover now