'Daar vlak voor de voeten van mijn eigen vader zelfmoord te plegen.' Ik kijk haar geschrokken aan. 'Nee Linda, nee.' Mompel ik. Ze kijkt me met traan ogen aan. 'Ik stond daar in een keuken die ik helemaal overhoop had gehaald. Ik had al een mes gepakt en was alleen maar aan het huilen. Max, Kevin en Kaj kwamen binnen gerend en hoorde me schreeuwen. Als zij niet waren gekomen dan was ik hier nu niet..' 'Jeetje Linda.' 'Lin, zeg alsjeblieft lin.' Zegt ze hopeloos en begint weer te huilen. Ik duw haar zachtjes in mijn armen en ze komt tegen me aan liggen. 'Sam?' 'Ja lieverd? 'Ik weet niet hoe het verder moet. Waar moet ik nu heen? Ik kan mijn huis niet meer in.' Ik kijk haar aan en doe haar haar naar achter. 'Je mag met Kevin en Max wel bij mij komen.' Mag dat? Dat mag nooit van mijn ouders. Ik zorg wel dat het kan. Ik kan bet mezelf niet vergeven als ik Linda gewoon ergens laat zitten. 'Het komt allemaal goed.'
Pov Linda
'Goedemorgen.' Ik ga met mijn hoofd onder de dekens liggen en Max en Kevin kreunen. 'Kom op slaapkoppies opstaan, het is tijd.' Ik kijk met mijn slaperigen hoofd naar de deur. Samuel fucking Samuel leijten staat dat in de deur opening met zijn joggingbroek aan. Ik scan hem vanaf zijn voeten, naar zijn heupen, naar zijn uhm ik ga verder naar boven. Naar zijn o my god! Naar zijn te perfecte sixpack, borstkast. 'Kun je het zien lieverd.' Grijns Samuel. Shit ik had niet door dat hij ook naar mij keek. Ik wend mijn blik af en kijk naar de dekens. Max en Kevin rennen naar de badkamer. 'Max ik had de badkamer als eerst geclaimt!' 'Nee ik Kevin rot op.' 'Verdomme max dat deed pijn.' Ik lach en schud mijn hoofd. 'He jongens.' Roept Samuel. Hij is zo aantrekkelijk als hij zijn voorhoofd fronst. Wow wat was dat voor een gedachten. Ik moet lachen om mezelf. 'Er zijn genoeg badkamers boys, so shut up.' Nog meer? Dan moeten ze wel een heel groot huis hebben. Ik kan me niks meer herinneren van gister avond. 'Sam? Hoe laat is het?' '11:00' 'kut! We zijn veel te laat voor school.' Ik spring uit mijn bed en ren naar de badkamer. Doe de douche aan en trek mijn pyjama uit. Samuel komt binnen lopen en hangt tegen de deur. 'Lieverd relax.' Hij komt naar me toegelopen en helpt me om de borstel uit me haar te krijgen. Ik ben weer zo'n sukkel die z'n haren niet kan kammen. 'Hoezo rustig? Mama vermoord me als ze hoort dat ik te laat b e n...' Fack mama. Ik kijk verdrietig naar de wasbak.'Ik heb geregeld dat we deze week niet meer naar school hoeven. Jullie hebben wel even genoeg aan je hoofd.'
JE LEEST
Samuel leijten (voltooid)
أدب الهواةIk heb altijd gedacht dat ik de gelukkigste persoon was. Totdat mijn vader weg ging bij ons mijn moeder me het huis uit had geschopt en de liefde van mijn leven me bedroog. Maar er is een reden voor. En ik ga hem helpen. Maar of dat zo verstandig i...