Part 2

346 8 0
                                    

Setelah beberapa tahun kemudian...
Hello! "Saya nak tanya laa ada tak staf bernama insp Anna ditugaskan dekat sini??!"
"Ouhh...insp Anna. Encik siapa yew? Setahu saya insp Anna dah 2 tahun berpindah ke Sabah. Dan setahu saya dia dah meletakkan jawatan."
"Sabah??" Haa takpelaa terima kasih."

Andy dalam keadaan tidak tenang merindui cinta hati yang sudah beberapa tahun tidak dijumpai. Setelah seminggu Andy dikeluarkn dari penjara, dia terus berusaha untuk mencari Anna dan ingin meminta maaf daripadanya.

Di lapangan terbang
Andy menuju ke tempat duduk..tanpa diduga dia terlihat Anna yang sedang menolak troli yang dipenuhi bagasi.
"Hai..hello Anna.!" panggil Andy
Muka Anna kemerah-merahan dan tak menyangka Andy akan datang berhadapan dengannya.
"Hah! Hello..ada apa ye??!"
"Lama saya cari awak.! Sejak saya keluar ni saya cari awak di semua tempat tapi saya tak jumpa..harini saya ingat nak berangkat ke sabah tapi mungkin da rezeki saya berjumpa awak kat sini.." kata Andy
"Saya sibuk ni..saya harap awak faham. Kita tak pernah kenal dan saya tak akan kenal awak!"

Tinggggtonggg~~~
Hello..."nah! Saya ada coklat untuk awak..saya tahu awak suka makan coklat. Saya faham kalau awak tak boleh terima saya lagi..tapi takkan laa awak nak tolak coklat ni kan.?!"pujuk Andy
"Terima kasih saja laa..saya akan makan nanti..by the way ni saya lupa nak pulangkan..! Cincin awak yang bertahun ni..malas la nak simpan lagi..manalaa tahu awak tak cukup duit kan bolehlaa gadai cincin ni..lagipun saya kan da beritahu awak jangan ganggu saya lagi. Saya sudah ada hidup saya sendiri. We're not meant to be..that you realise that? Saya tak akan suka atau terjatuh hati kat awak!!ingat tuh!" terang Anna

Hari demi hari berlalu...namun Andy tak pernah putus asa untuk memujuk kekasih hatinya itu. Dia tahu yang Anna belum membuka pintu hatinya untuk sesiapa lagi selepas apa yang dah berlaku. Banyak kenangan manis yang mereka lalui bersama. Sifat Anna yang manis dan celoteh membuatkan Andy takkan lupa padanya.. Andy berusah keras untuk menarik balik perhatian Anna walaupun dia tahu yang dia pernah membuat salah.

Di taman
Anna termenung sendiri sambil melihat keindahan alam dan keriangan kanak-kanak yang sedang bermain disitu. Tanpa dia sedari,Andy yang berada tidak jauh dari tempatnya sedang memerhatikannya. Anna yang sedang melayan perasaan didatangi dua orang lelaki yang berniat mengacau dan keadaan itu telah diperasan oleh Andy...Andy datang mendekat...
"Hoiiiii!!! Apa korang buat huh! Jangan sentuh dia!"
Berlintang pukang lelaki tadi lari...
"Sayang tak apa ke??! Ada cedera?? Sayang kan polis kenapa tak lawan je tadi? Nasib baik bi ada dekat sini kalau tak apa akan jadi pada sayang?!" kata Andy.
Anna masih bingung dan terkelu dengan kata-kata Andy sebenyar tadi.
"Haa...saya ok.saya tak apa-apa.! Kan saya dah kata jangan ganggu saya! Saya perlukan ketenangan..saya tak perlu pun perhatian awak untuk menjaga saya..pandailaa saya jaga diri sendiri! Jangan sibuk boleh tak!?" tengking Anna.
Andy menahan perasaan kecewanya terhadap kata-kata Anna dan memeluk erat tubuh Anna sambil berbisik.."I'll still love you and I will never leave you.."
Sesungguhnya Andy sangat merindui wajah dan pelukan kekasihnya yang ditinggal lama. Walaupun lama masa yang diambil untuk menarik hati Anna..dia sedia berusaha untuk mendapatkan Anna semula.

Cinta Cik Polis Dan Si PenjenayahWhere stories live. Discover now