!!!kringgggg!!!!!!
"stupid alarm! 5 minutes more!" Yujin menjerit pada jam locengnya dan menarik semula selimut kesayangannya,menutup seluruh tubuh kecilnya kembali dengan hajat untuk sambung tidur.Hajatnya musnah apabila dia terdengar pintu biliknya terbuka,berdiri susuk tubuh yang tinggi lampai iaitu abangnya,Hyungwon.
"Yujin-ah!! bangun kalau x nk kene tinggal!" Hyungwon menarik kasar selimut Yujin.Sepantas kilat Yujin bangun.Rambut panjang mencecah pinggangnya serabut seperti sarang burung."ok ok aq bgn k..jgn blah lagi kalau x aq bakar kereta kau" Yujin berasa marah kerana hajatnya untuk sambung tidur tidak tercapai.
"ok aq x blah lagi.Cepat siap!!" arah Hyungwon sebelum keluar dari bilik adiknya.
Yujin mandi selama 5 minit dan bersiap.Dia memakai sweater longgar berwarna merah dipasangkan dengan seluar jeans berwarna hitam.Dia memakai sedikit bedak.Dia mengikat rambutnya tinggi sebagai langkah terakhir dia bersiap.Melihat wajahnya di cermin,Yujin tersenyum sendiri.Yujin turun ke meja makan untuk bersarapan,disambut oleh ibubapanya dan abangnya.Selepas itu,dia naik kereta abangnya lalu bertolak ke sekolah.
"belajar leklok" pesan hyungwon kepada adiknya sebelum mereka pergi berlainan haluan.Yujin membalas dengan senyuman lalu pergi ke arah membernya.
"yow" ujar Mingyu,salah seorang membernya.Mingyu sudah lama suka pada Yujin tetapi dia pendam perasaannya,risau jika dia akan memusnahkan persahabatan mereka.Mereka bersama member Seventeen yg lain berlalu ke kelas mereka.
Seperti biasa,kelas mereka sentiasa bising.Terutama sekali apabila mereka melangkah masuk.Suara nyaring peminat mereka bergayut di udara.Inilah kehidupan mereka,datang sekolah untuk disambut oleh suara nyaring.Mereka berlalu ke tempat duduk masing2.
"omo,diorg dh sampai!!"
"hensemnya DK!! marry me!!"
"cantiknya Yujin hari ni!""Mingyu~~~~~~"
Mereka sudah terbiasa dengan suasana seperti ini.Beberapa minit kemudian,Mrs Kim masuk ke dalam kelas.Kelas menjadi senyap lalu menunduk hormat kepada Mrs Kim.
"Baiklah semua,hari ni,kita ada pelajar baru dari Busan.Silakan masuk" kata Mrs Kim.Selepas itu,masuklah seorang budak yang nerd.Bisikan mula didengari.
"Selamat Pagi.Nama saya Jeon Jungkook.Saya pelajar pertukaran dari Busan.Sila beri tunjuk ajar pada saya" Jungkook menunduk hormat lalu membetulkan cermin mata besarnya.Bisikan semakin didengari.
[YUJIN'S POV]
Wow,,bdk baru,huh.Nerd baii..Besar giler spek dia.Tapi x la nampak buruk sgt.Ehem..ehem..aq dgr ada org ckp buruk psl dia.Konfem dia ni kene buli nanti.
"Baiklah,Jungkook,awak boleh duduk di sebelah...Yujin! Sila angkat tgn,Yujin" aku pon angkat tgn.Untung seyhh bdk nerd ni.Bkn sng nk duduk sebelah aku.
-------------------------
Short update! first ff tho.Mian kalau ada typo yg annoying.n mian kalau x best.Bagitau kalau x best auu..I can fix it maybe..thanks for reading!
YOU ARE READING
Promise||Jeon Jungkook ff [MALAY]
FanfictionChae Yujin ialah seorang pelajar di Big Hit Highschool.Dia seorg yg baik x baik (yeah).Dia pandai,baik tapi malas & degil.Suka ponteng kls dgn geng dia yg bernama 'Seventeen'.Geng itu ada 14 member termasuk Yujin.Even Yujin and member Seventeen suka...