" Anlatıcaklarımız , dünyanın en etkileyici canlılarının öyküsüdür. Onlar göç etmek için doğdular. Ya göç edecekler ya da ölecekler. Korkunç tehlikelere rağmen ilerliyorlar. Milyonlarca kilometrelik yolculuklarına başlıyorlar. Uçuyorlar , koşuyorlar ..."
Babamın belgesel merakı sayesinde her akşam ailece oturup belgesel seyrederiz. Bu sırada dizilerini kaçırmakta olan annem söylene söylene her birimizin ağzına dilimlediği portakalları tıkar. Ablam dünyadan ve belgesellerden kopuk bir şekilde çılgınlar gibi arkadaşlarıyla mesajlaşır.
Küçücük kardeşim Yusuf ise elinde peluş Pepee' si,ağzında emziğiyle sabahı bekler tabii ki, Pepee seyredebilmek için.
"Baba Pepee aş "
" Olmaz Yusuf'um .Pepee bitti . Akşam oldu bak . Hem belgesel başladı
"Ya baba pepe aş "
"Yavrum bırak baban seyretsin belgeselini . Bu da onun Pepee'si annem"
Annem bu cümleyi söyledikten sonra karşısındaki talihsiz her kimse , onun ağzına saatte yüz seksen kilometre hızla tıkar portakalı. Ve genelde o kişi ben olurum ;baş talihsiz.
Ablam ,ailemin onu tanımladığı ismiyle Afra, benden tam beş yaş büyük olmanın avantajlarıyla üniversite dediğimiz o masalsı dünyada yaşıyor.
Benim için liseye başlamak, kısa zaman sonra tıpkı onun gibi bir üniversite öğrencisi olacağım anlamına geliyor. Bu yüzden çok heyecanlıyım.
Gerçi ona sorarsanız üniversite öğrencisi olmanın hiçbir masalsı yanı yok.
Sık sık , imam hatipten üniversiteye geçebilmek için anasının ağladığını anlatır. O bunu anlatırken annem gerçekten de ağlar
Haklıydı tabii. Dört koldan üniversite okuyamasın diye çalışılmasına rağmen okumuştu ablam.
Ama bu hava atabileceği anlamına gelmezdi tabii! Bizim de Allah 'a şükür kendimize göre sorunlarımız var. Allah'a şükür mü dedim ben?
mesela ablam bir lise öğrencisinin Facebook 'tan kopup ders çalışmaya oturmasının ne demek olduğunu asla bilemeyecek.
Benim de acılarım var !Ergenim ben ! Hayatımın dörtte üçü ister istemez pul biber tadında.
Benden sonra gelen küçük kardeşim Yusuf 'sa maalesef usluluğuyla göz dolduruyor. Çocuğun uğruna ağladığı tek şey Pepee.
Pepee'li bardaktan su içer, Pepee'li çikolata yer. Pepee'li mama sandalyesi haricinde hiçbir yere oturmaz. Lazımlığı bile Pepee'li .İşte tam bu konuda Yusuf'la anlaşamıyoruz. İnsan hiç o kadar sevdiği şeyin üstüne şeyini yapar mı ?
aslında liseye geçerken hayatımın Amerikan filmi tadında hareketleneceğini düşünmüştüm.Lise gençlik demekti.
Aradan yalnızca bir yaz geçmişti, belki ama liseye başlarken kendimi büyümüş hissediyordum.Artık bir genç kızdım.
Hayatım bu yönde çok değişmişti. Giyinim ,kuşanım,konuşmam,beklentilerim , her şeyim farklılaşmıştı sanki. Ya da bana mı öyle geliyordu acaba ?
Neyin tribini yapıyordu bu bünye ? Yağmurda yürüyesim geliyordu arada. Başıma kapüşonu geçirip duvar sanatı yapasım vardı. Bulduğum her buğulu cama kalpler çiziyor, mütemadiyen anne ve babama "Ben artık çocuk değilim !" diye söyleniyordum.
Ama hiç kimse bana genç kız olmanın getiriceklerini ve gòtüreceklerini anlatmamıştı sanırım. Genç kız olmak ... Kulağa nasıl geliyor bilmiyorum. Avantajları ve dezavantajlarını karşılaştırdığımda işin içinden çıkamıyorum.
Oysa ablam bu süreçten geçerken her şey ne kadar da eğlenceli gözüküyordu. O büyüyor ve özgürleşiyordu. İstediği her şeye sahip oluyordu. Ben de bunları gördükçe bir an önce büyümek istiyordum. Eh, davulun sesi uzaktan hoş gelir diye boşuna dememişler.
Babamın bitmek tükenmeyen belgesellerini seyrederken kendimi görüyorum. Vahşi dünyada bazen bir amazon gibi hissediyorum.
Destekçilerim Elif Sümeyye ve Cemile . Onlar bana bu kutlu mücadelemde en büyük desteği veren yol arkadaşlarım. Yoldaşlarım, sırdaslarım!
Harcligim bitince yardıma koşan, esarbim bozulunca anında uyaran, fazla iğnesi varsa asla esirgemeyen dostlarım benim!
Dişime bir şey varmı gibi sorulara anında cevap verebilme özelliğine sahip yegane varlıklar!
Üstelik hiçbir yede satılmıyor, hiçbir ürünün yanında eşantiyon olarak verilmiyorlar. Şarjları bitmiyor ve asla bozulmuyorlar.
İşte böylece seninle tanışmış olduk.Bu kitapta okuyacakların
bir genç kızın hayatta kalma serüvenidir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benden Duymuş Olma Da ...(Askıda)
HumorBu kitabı okurken gùlmekten kendinizi alamayacaksınız Gerçek hayattan kesitleriyle, düşündüren espirileriyle bu kitaba bayılacaksını...