~
Pov Hicham
Ze ziet er prachtig uit, ik wil hoe dan ook dat ze van mij wordt. Voorzichtig sla ik mijn arm om haar heen. Stiekem denk ik dat ze ook wat voor mij voelt, kan niet anders. Hoe ze naar me kijkt met haar mooie licht bruine ogen. Ik smelt gewoon wanneer ik in haar ogen kijk.''Waarom staar je zo lang he?''
''Gewoon'' antwoord ze verlegen.
Ik zie dat ze bloost, echt schattig.
''Aicha?''
''Ja, Hicham?''
''Nee niks laat maar''.
Ze knikt en dan loopt ze weg. Ik snap niet dat een meisje als zij zoveel gevoelens bij mij los kan maken. Ik dacht altijd dat ik geen gevoelens zou krijgen voor meisjes, ik zag ze allemaal als golddiggers.
Maar Aicha doet echt iets met me, wat geen een ander meisje ooit bij mij heeft kunnen doen. Ik hoop dat ze ons een kans gaat geven, want ik wil haar laten zien hoeveel ze voor mij betekent.
Snel loop ik nog even naar mijn vrienden om ze te groeten en loop dan naar binnen. Ik loop het lokaal binnen en zie dat er een plekje naast Amal leeg is. Ik besluit om naast Amal te gaan zitten, zodat ik haar iets kan vragen Aicha.
Ik zie dat Aicha mij een rare blik geeft maar ik negeer het en ga naast Amal zitten.
''Amal kan ik je iets vragen?''
''Zeker over Aicha? Ik zie wel hoe je naar haar kijkt''.
''Jaa man, ik weet niet hoe ze het doet maar ze doet echt iets met me''.
''Kom dan maar op met die vragen''.
''Weet je of ze ook wat voelt voor mij?''
''Ze vindt je volgens mij ook leuk maar ze is koppig om het toe te geven aan haar zelf''.
''Hoezo dat dan?''
''Ik weet niet, maar aan haar manier van doen ziet het er naar uit dat ze jou ook een beetje leuk vindt''.
''Bedankt he, nu weet ik zeker dat ik haar voor me moet winnen''.
''No problemo maar als je haar hart breekt ben je nog lang niet jarig dat zeg ik je alvast Hicham''.
Ik kijk haar scheef aan en begin dan te lachen, net alsof zij mij wat kan aandoen. Amal begint ook te lachen en ik zie dat Aicha ons raar aan kijkt.
Pov Aicha
Ik kijk naar de andere kant en zie Amal en Hicham lachen, sinds wanneer kunnen die twee het goed met elkaar vinden? Ik kijk naar Amal en geef haar een blik van wat heeft dit allemaal te betekenen en ze haalt haar schouders op.Aan de ene kant voel ik me wel buitengesloten zo, ik zie dat Hicham haar aan tikt en wat in haar oor fluistert waardoor ze nog harder begint te lachen echt overdreven maar oké. Ik richt me gewoon weer op de les en hoor ze telkens lachen, ik vraag me af wat er zo grappig is.
Als ik klaar ben pak ik al mijn boeken en loop ik direct door naar mijn kluisje waar ik ze in stop. Ik loop alvast naar de volgende les en ga dan zitten op mijn standaard plekje. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het pas 10 over 3 is.
Na deze les ben ik eindelijk uit. Wanneer de les eindelijk is afgelopen maak ik mezelf zo snel uit de voeten en loop ik richting de bushalte als ik de auto van Nadir zie staan. Wat doet hij nou weer hier?
Hij stapt uit en loopt mijn richting op en geeft mij een knuffel.
''Ik heb je gemist Aicha''.
''Doe normaal we spraken gisteren nog met elkaar''.
JE LEEST
Vriendinnen Bestaan Niet.
Fiksi RemajaHet verhaal gaat over Aicha, ze is 19 jaar en doet alles samen met haar wederhelft Amal. Ze woont samen met haar vader, moeder en haar broer. Haar moeder heeft sinds kort kanker. Haar band met haar broer is onbeschrijfelijk, ze zijn 2 handen op één...