Ik zadel nighteye af en loop naar mijn kamer.
Ik zucht het is kwart voor 12. Op een of andere manier verheug ik me er op.
Na een kwartier sta ik voor zijn deur.'Jackson?' Zeg ik bang. 'Kom binnen Louise.' Hoor ik zijn stem zeggen.
Jackson staat midden in de kamer en heeft alleen een broek aan. Ik kijk hem verbaast aan. 'Ik dacht is makkelijker.' Zegt Jackosn lachent. 'Maakt niet uit.' Zeg ik terwijl ik wat stof pak. 'Welke kleur?' Ik hou een hemels blauwe en een donker blauwe stof omhoog. 'Verras me maar.' Zeg hij.
Ik meet hem op en hou de soffen voor. Na een half uur weet ik het en heb ik de maten. -Het word de donker blauwe stof-'Oke ik weet het ik ga het nu naaien dus ik moet gaan.' Ik buig diep een loop weg.
Op mijn kamer
'Louise!' Roept mijn kamergenoot/BFF Skye. -Ze is een week weg geweest naar haar grootouders geweest.- 'Skye hoe was het. Ik heb je gemist!' Roep ik. 'Het was heel leuk! Wat deet je eigenlijk bij de prins?' Vraagt ze. 'Ik moet hem bedienen.' Zeg ik snel en misschien net iets te kort af. 'Daar moet je toch blij mee zijn hij is DE PRINS!' Gilt ze bijna. 'Nou hij is best irritant!' Zucht ik. 'O ja, maar hij is wel knap.' Zegt ze. 'Ja ja, ik moet veder er is dit weekend een gala en ik moet de kleding van de 'Prins' maken. Je mag we op Black rijden.' Zegt ik. Skye en ik zijn de enige die op haar kunnen rijden. 'Oke ik ga.' Zegt ze en loopt weg.De hele middag ben ik bezig geweest met de kleren van Jack.
Tijdens het avond eten zeg ik dat ze af zijn en dat ik ze op zijn kamer leg.
S'avonds komt Skye pas terug.'Waar ben jij geweest?' Vraag ik. 'Ik heb de nieuwe staljongen bespiedt, hij is zo leuk!' Zegt ze blij. 'Oke. Ik ga slapen ben dood moe.' Ik ga op mijn bed zitten. Ja ja, je wil gewoon niet over de prins praten.' Zegt ze. 'Ja wel hoor maar ik heb de hele dag gewerkt. Skye en jij niet.' Zeg ik. 'Dat is waar dan praten we morgen wel. Slaap lekker.' Zegt ze. 'Slaap lekker.'
'Louise! Louise!' Roept een stem blij in mijn oor. 'Hm.' 'Waker worden!' Gilt de stem. 'Wat!' Antwoord ik. 'Je heb een Brief van de PRINS.' Gilt ze. 'Boeien.' Ik leg mijn kussen op mijn hoofd. 'Louise hij kwam hem zelf brengen!' Gilt ze. 'Ja en moet ik nu met hem trouwen?!' Roep ik uit. 'Lees nou maar.' Zegt Skye. Ik open de brief.
Beste liefste Louise,
Kom vanmiddag naar de paarden daar staat een verrassing voor je.
Jackson.
Ps. Je hoeft geen ontbijt te halen.'En?!' Vraagt Skye nieuwsgierig. 'Niks ik moet naar de paarden gaan veder niks.' Zeg ik. 'OMG!' Gilt ze. 'Wat is er?' 'Hij vraagt je mee uit!' Gilt ze. 'Nee ik ben maar een dienstmeisje dat kan niet.' Zeg ik. 'Ik ga ontbijten ga je mee?' Vraag ik en ze knikt.
Na het ontbijt.
'Ik ga naar die leuke staljongen.' Zegt Skye ik knik en loop naar de wei van Nighteye.'Black?!' Roep ik bij de wei.
'Hay, ze is binnen.' Zegt Jackson' stem in mijn oor. 'Waarom?' 'Kom maar mee.' Zegt hij. We lopen naar de stal.
'Black!' Zeg ik blij als ik haar zie. 'Wat is er met haar?'
'Kijk nog eens goed.' Ik kijk goed naar haar. 'Ze is wat dikker dan de ander paarden. Wacht wat.' Mompel ik Jackson lacht achter me. 'Ja ze is drachtig de dierenarts heeft het vanmorgen gezien.' Zegt hij. 'O Black gefeliciteerd!-' '-Is Stom het.' Fluister ik haar. Ze blaast zacht in mijn oor.
'Ja dus.' Lach ik. 'Dat dacht ik al.' Zegt Jackson achter me hij staat ook bij Nighteye in de stal. Hij legt zijn hand op mijn schouder en glimlacht naar me. Zo perfect.
'Jackson ik bedoel. Mijn prins ik moet veder gaan met mijn werk.' Zeg ik bang. 'Is goed en je mag me gewoon Jackson noemen hoor.' Zeg hij, ik knik en loop richting de keuken.
~~~~~~~~
'Louise ik weet zijn naam!' Gilt Skye in mijn oor. 'Oke kan ik hem ontmoeten? Voor de trouwerij van jullie?' Vraag ik. 'Ja hoor kom. Zijn naam is Sam. Zo mooi.' Zegt ze en trekt me mee.
Die is de weg kwijt.
We rennen naar de stallen. 'Sam ik wil je aan mijn beste viendin van me voorstellen.' Roept ze. 'Heey schoonheid.' Roept een jongen vanuit Storms stal. 'Hay dit is Louise.' Zegt ze.
'Hoi.' Zeg ik zacht. 'Hay. Black is toch jou paard? Ik zag de dierenarts bij haar was.' Zegt hij. 'Ja. Ze is drachtig.' Zeg ik. 'Mooi. Skye zullen we vanmiddag gaan picknicken?' Vraagt Sam aan haar. 'Ja hoor. Zal ik het eten halen?' Vraagt ze. 'Oke. Tot vanmiddag.' Zegt hij en kust haar op haar kruin. 'Ik moet gaan.' Zeg ik en loop weg. Zij is echt de weg kwijt. Maar dat komt wel weer goed denk ik.
Wat zal ik doen?
'Louise, die kleren zijn echt prachtig.' Zegt de koningin. 'Dank u mijn koningin.' Zeg ik beleeft. 'Hoe is het met je paard Jackson zij dat ze heel bijzonder is.'
'Ja dat klopt mevrouw en Jackson vertelde me vanmorgen dat ze drachtig is.' 'Dat is leuk. Mag ik je paard zien?' Vraagt ze. 'Ja hoor mevrouw. Komt u maar.' Zeg ik we lopen naar haar stal.
'Black de koningin wil je zien.' Zeg ik tegen Nighteye. 'WoW wat is ze prachtig. Ze lijkt op het paard dat ik vroeger had alleen had zij een wit kooltje.' (een vlekje op haar hoofd) Zegt ze. Ik glimlach. 'U mag wel een keer op haar rijden als het veulen is geboren.' 'Mag dat echt.' Vraag ze. 'Ja hoor. Ze is voor u denk ik wel aardig.' Zeg ik. 'Dankje Louise. Ik moet gaan succes met je werk.' 'Dank u. Fijne dag mevrouw.' Zeg ik en ze loopt weg.
Na een tijdje loop ik ook weg.
'Louise?' Roept een stem achter me. Ik draai me op Jackson staat daar. 'Ja?' 'Wil je Storm rijden. Van mijn vader moet ik bij een vergadering kijken voor later.' Zucht hij. 'Ja hoor. Succes met wakker blijven.' Zeg ik lachent. 'Dankje. Je bent een Engel. Ik moet gaan doei.' Zegt hij gehaast. 'Bye.' Roep ik naar hem. Voor de zoveelste keer loop ik naar de stallen.
'Storm we gaan rijden.Zullen we zonder zadel rijden.' Hij blaast in mijn oor. Dat versta ik als een ja. Ik doe het hoofdstel om en stap ik op. We galopperen het bos in.Op de open plek hou ik halt. 'Storm weet jij wat er met Jackson is. Hij doet zo raar tegen me.' Zucht ik. Hij briest. 'Nee dus. Moet ik aan hem vragen waarom hij zo doet!' Vraag ik. Hij hinnikt. 'Oke dat zal ik snel proberen te doen. Maar nu moeten we terug ik moet werken.' Zeg ik. We galopperen terug.
--------------
Skye word gespeeld door mijn vriendin VerhalenDoorMij
Groetjes Serra
JE LEEST
When angels fail ~Boek 1. The battle to the curse~. #Netties2017
FantasiaIk kon hem ontlopen, Weg van zijn ogen. Maar ja, nu is er geen ontlopen meer aan. Ik moet recht voor zijn prachtige ogen staan. [Het speelt zich af in de middeleeuwen van de hemel.] (Ik ga hem nog herschrijven maar tot nu dan is hij voltooid)