5. BÖLÜM

8K 343 14
                                    

nihayetinde sabah olmuş , güneş doğmuştu .
Rojin her zaman ki gibi erkenden kalkıp namazını kılmıştı.

rojin kapalı değildi fakat namazını hiç kaçırmadan kılardı .
bu alışkanlığı taa küçüklüğüne dayanıyordu.
ilk namazı gözünün önüne gelince hafifçe gülümsedi.
sonra birde yüzü düştü.
çünkü ilk namazını annesiyle kılmıstı .

" Anne böyle mi ? "

saçlarını örtmeye çalışan küçük kızını görünce Dicle hanım gülümsedi .

" saçlarının tamamını örtmen gerek gülüm "

" Ama olmuyo anne "

kızının bu halini gören Dicle hanım gülümseyerek ellerini kızına uzattı.

" gel buraya sarı lale "

küçük Rojin annesine gülümseyerek yazmayı ona verdi.

" saçların pek gür sığmıyor yazmanın içine azıcık kessek güzel olmaz mı ? güzelim "

Rojin hemen yay gibi olan kaşlarını çatıp , dudaklarını büzmüştü.

"Hayatta olmaz ben bunları uzatacağım diye canım çıktı Dicle sultan! gırtlağımı keserim yinede saçlarımı kesmem ! Hem saçlarımı kesersem Ağam saçlarımı nasıl okşar !? "

Dicle hanım kızına tekrardan gülümseyip onu ikna etmeye çalıştı .

"Amma da yaptın sarı lale !.Saçlarının hepsini kesip seni kel bırakcak değiliz ya ! Ucundan azıcık alacağız ."

Küçük rojin aklına gelen şeyle hemen telaşlandı .

" ya bir daha uzamazsa ? , ya hep omuzlarımda kalırsa ? "

Dicle hanım Rojinin bu saflığına karşın

" merak etme kuzum kökü sende . Kestiğimizle uzattığın bir olur telaşlanma sen " dedi

O gün namazdan sonra Rojinin saçlarını omuzlarına kadar kesmişti Dicle hanım ve o günden sonra bir daha hiç uzatmadı saçlarını Rojin .

Namazlığını katlayıp yerine koyan Rojin karnı açıktığı için mutfağa indi . Mutfakta gördüğü suretle Rojin yüzünü buruşturdu.

Bunu gören Delal rahatsız oldu ve rojine laf atmadan duramadı.

"Bana yüzünü buruşturduğun kadar gülseydin , mardinde hükümet kurardık " dedi , Delal

Bu lafın anlamı ' biraz benle iyi geçinsen herkesi ezer geçeriz kimse yolumuza çıkamaz 'a dayanıyordu . Delal bunu sürekli dile getiriyordu.

Fakat Rojin'in umrunda değildi . Çünkü o zaten başlıca bir hükümetti . Delal'sa bundan yararlanmaya çalışan soytarı .

" Kurban olduğum Allah rahminden almış çenene vermiş! . Bir susmak bilmiyorsun be kadın "

Rojinin bir erkek gibi laf etmesine Delal alışıktı fakat bu sözlerine değildi .

Rojin kalbini nerden kıracağını çok iyi biliyordu.

Kalbinin kırılmasını hazmedemeyen Delal yine çenesini tutamayıp konuştu .

"Kurban olduğum Allah'ta senin beynine kan göndermek yerine elini kana bulatmış ! "

Rojin bu sözleri işitir işitmez tezgahtan aldığı bıçağı kaptığı gibi Delalin boynuna dayamıştı.

"Ağızına almayacağın kelimeler alma Delal ! Yoksa bir bakarsın ses tellerin kesilir , boğazınla birlikte "

Bunları rojin sinirini bastırıp kısık fakat korkunç sesiyle Delal'in kulağına fısıldamıştı .

Delal yine yapmıştı yapacağını !

Yine basmıştı Rojinin damarına !

Rojin , Delal' in boynuna ufak bi çizik atıp kaçtığı iştahıyla çiftliğe gitmişti.

Evvet bölümümüz sonununda geldi !
Bölümümüz yine kısa oldu kusura bakmayın
Bu konuda affınıza sığınıyorum neyse
Sizce çiftlikte neler olacak ?
VOLTE VE YORUM YAPMAYI UNUTMAYIN !
DÜŞÜNCELERİNİZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ !







DELALIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin