PART 1

5.1K 194 5
                                    

Song Ji hyo sedang lena dibuai mimpi.Jam loceng berbunyi dengan kuat menandakan Song Ji hyo ingin memulakan rutin hariannya.Song Ji hyo akan membantu appanya menghantar surat khabar disetiap rumah dan kemudian membantu ibunya di kedai runcit.Perwatakkan Song Ji hyo memang seperti namja.Tetapi di sebalik perbuatannya yang kasar dia mempunyai hati yang sangat murni.Ji hyo makan sarapan sambil mendengar radio untuk hiburan seketika.Tiba-tiba Ji hyo terdengar satu competition yang luar biasa menyebabkan dia tersedak daripada minum.
Omma Ji hyo: Cuba minum elok-elok.Kamu ni yeoja ke namja??? Tak faham omma ngan kamu ni....
Ji hyo : Omma cuba dengar elok-elok (sambil menguatkan volume radio).Omma !!! Exo buat competition,hadiah dia menarik sangat.Bayangkan Ji hyo anak omma ni tinggal ngan Exo.Mesti best kan...wahhhh!!!! (gembira tak terhingga)
Omma Ji hyo: Teruskanlah berangan kamu tu......lagipun competition tu terbuka untuk lelaki....dah habis makan hantar semua surat khabar ni...jangan lupa hantar kat rumah encik Kim tu sekali...dia complent kat appa kamu kata kamu ni tak hantar surat khabar kat rumah dia...
Ji hyo: Alaaaa omma.....perlu ke hantar kat rumah orang tua miang tu....omma tahu tak setiap kali Ji hyo lalu dia selalu pandang Ji hyo semacam.....seram Ji hyo....naik meremang bulu roma Ji hyo (sambil memegang tangannya).
Omma Ji hyo: Ji hyo!!! Tak baik kamu mengutuk orang tua tu....apa salahnya dia pandang kamu??? Dia dah la kaya...kalau dia nak kamu jadi isteri dia omma sanggup je terima dia jadi menantu....dia kan kaya ????
Ji hyo : (tersedak) Omma !!!!
Omma Ji hyo : (ketawa).
(Selesai makan Ji hyo memasuki kawasan garaj untuk mengambil basikalnya dan memulakan perjalanannya menghantar surat khabar. Selesai menghantar Ji hyo memikirkan competition yang membuatkan dia tersedak sebentar tadi.)
Ji hyo: aku nak juga ikut competition tu tak kira macam mana sekali pun....tak kisahlah terbuka untuk lelaki ke perempuan ke????janji aku dapat jumpa idola aku....uhhhh tak sabarnya....exo oppa gidarhaeyo....(sambil mengayuh basikalnya untuk pulang ke rumah)
(Pada malam itu Ji hyo segera mendaftarkan namanya kepada anjuran competition itu....dia menukar namanya menjadi song min hyuk
(Keesokan harinya,Ji hyo memotong rambutnya sehingga kelihatan seperti lelaki.Penampilan Ji hyo membuatkan omma dan appanya tersedak kerana terkejut melihat anak yeoja mereka berubah penampilan.
Appa Ji hyo: Ji hyo kenapa dengan rambut tu??? (sambil menunjukkan jari telunjuknya kearah rambut Ji hyo)
Ji hyo: ouhh ni....hehe Ji hyo rimaslah appa....Naik basikal dia suka merebang....hehe....x pa kan appa???
(Siaran tv menunjukkan pemenang bagi competition exo....nama song min hyuk diumumkan sebagai pemenang....Ji hyo terus melompat seperti kera....dan perbuatan itu membuatkan omma dan appanya terkejut.)
Appa Ji hyo: Hei Ji hyo!!! Kamu ni dah kenapa???
Ji hyo: (menyedari perlakuannya) hehehe tak da apa-apa
Omma Ji hyo: Alaaa biar jelah kat dia tu....lagipun dia dah besar tahulah apa yang dia buat....
Ji hyo: Sayang omma...(peluk ommanya dari belakang lalu kiss pipi ommanya)
Appa Ji hyo: Omma je???
Ji hyo : Sayang appa....(kiss pipi appanya) Ji hyo hantar surat khabar ni dulu k.....bye
Appa dan Omma Ji hyo: Hati-hati kat jalan tu.....

Bersambung mian kalau x best

HE BEAUTIFULWhere stories live. Discover now